Mam następujący problem. Moje autko ostatnio coś zaczęło szwankować. Mianowicie przy spadku temperatury na zewnątrz auto przy zimnym silniku coś przerywa. Szarpie jak się przyspiesza. Kiedy natomiast silnik sie nagrzeję jest wszystko ok. Dodam że czasami mruga kontrolka od świec, czasami tylko mruga. Silnik jaki posiada moja Madzia to 2.0 Direct incectjon 90 KM. Przymierzam się do wymiany świec więc kolejnym pytaniem jest czy przyczyną tych problemów mogą być świece?? Kiedy w sklepie pytam się o świece to zawsze pada pytanie czy to jest TD ale to chyba nie jest, prawda
Zimny silnik – auto szarpie przy przyspieszaniu
Strona 1 z 1
Witam,
Mam następujący problem. Moje autko ostatnio coś zaczęło szwankować. Mianowicie przy spadku temperatury na zewnątrz auto przy zimnym silniku coś przerywa. Szarpie jak się przyspiesza. Kiedy natomiast silnik sie nagrzeję jest wszystko ok. Dodam że czasami mruga kontrolka od świec, czasami tylko mruga. Silnik jaki posiada moja Madzia to 2.0 Direct incectjon 90 KM. Przymierzam się do wymiany świec więc kolejnym pytaniem jest czy przyczyną tych problemów mogą być świece?? Kiedy w sklepie pytam się o świece to zawsze pada pytanie czy to jest TD ale to chyba nie jest, prawda
czy możecie mi podać jakie świece zakupić jakiej firmy i jakie są mniej więcej ceny
Z góry dzięki i pozdroo
Mam następujący problem. Moje autko ostatnio coś zaczęło szwankować. Mianowicie przy spadku temperatury na zewnątrz auto przy zimnym silniku coś przerywa. Szarpie jak się przyspiesza. Kiedy natomiast silnik sie nagrzeję jest wszystko ok. Dodam że czasami mruga kontrolka od świec, czasami tylko mruga. Silnik jaki posiada moja Madzia to 2.0 Direct incectjon 90 KM. Przymierzam się do wymiany świec więc kolejnym pytaniem jest czy przyczyną tych problemów mogą być świece?? Kiedy w sklepie pytam się o świece to zawsze pada pytanie czy to jest TD ale to chyba nie jest, prawda
- Od: 17 lip 2009, 16:26
- Posty: 4
- Skąd: Gliwice
- Auto: Madzia 323f 2.0 diesel di 90KM
matko
diesle to silnik z zapłonem samoistnym
świeca w tym przypadku żarowa nie służy do zapłonu ( nie daje iskry) tylko do wstępnego podgrzania komory spalania.
więc świeca w tym silniku nie bierze czynnego udziału w suwach
odsyłam
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym
i
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym
kurde myślałem ze takich rzeczy uczą na zpt w 4tej klasie podstawówki
http://www.youtube.com/watch?v=HRV7kbm120c
diesle to silnik z zapłonem samoistnym
świeca w tym przypadku żarowa nie służy do zapłonu ( nie daje iskry) tylko do wstępnego podgrzania komory spalania.
więc świeca w tym silniku nie bierze czynnego udziału w suwach
odsyłam
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym
i
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym
kurde myślałem ze takich rzeczy uczą na zpt w 4tej klasie podstawówki
http://www.youtube.com/watch?v=HRV7kbm120c
Ostatnio edytowano 13 lis 2009, 20:51 przez vqsoft, łącznie edytowano 1 raz
vqsoft napisał(a):matko
diesle to silnik z zapłonem samoistnym
świeca w tym przypadku żarowa nie służy do zapłonu ( nie daje iskry) tylko do wstępnego podgrzania komory spalania.
więc świeca w tym silniku nie bierze czynnego udziału w suwach
odsyłam
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym
i
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym
kurde myślałem ze takich rzeczy uczą na zpt w 4tej klasie podstawówki
Sorry "vqsoft" ale nie każdy był "prymusem" w 4tej klasie podstawowej i ma prawo nie wiedzieć...
Kolega ma problem, dlatego zgłosił się tutaj na FORUM, które jakby nie patrzeć służy aby pomóc...
Do tego po jaką cholere dałeś linki o silnikach... Jeśli kolega chciałby się dowiedzieć to by na pewno poczytał.. On raczej ma inny problem niż zasada działa silnika spalinowego – OMG!!!
LukO : tu masz wątek nt świec
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18921
Ostatnio edytowano 13 lis 2009, 20:54 przez s4v4g3, łącznie edytowano 2 razy
więc pomogłem i wyjaśniłem. chyba po to to pisałem – swoją drogą wstyd że facet nie wie jak działa diesel i benzyniak – szkoda
ale fakt – każdy tu pyta o co chce , tak więc
luKO nie obrażaj się;)
s4v4g3 dałem linka do zasady działania iskrówki i diesla
co do problemu kolegi luKo – nie pochodzi on bynajmniej z problemu świec.
ale fakt – każdy tu pyta o co chce , tak więc
luKO nie obrażaj się;)
s4v4g3 dałem linka do zasady działania iskrówki i diesla
co do problemu kolegi luKo – nie pochodzi on bynajmniej z problemu świec.
vqsoft napisał(a):więc pomogłem i wyjaśniłem. chyba po to to pisałem – swoją drogą wstyd że facet nie wie jak działa diesel i benzyniak – szkoda
ale fakt – każdy tu pyta o co chce , tak więc
luKO nie obrażaj się;)
s4v4g3 dałem linka do zasady działania iskrówki i diesla
co do problemu kolegi luKo – nie pochodzi on bynajmniej z problemu świec.
Spoko, tylko następnym razem postaraj się pomóc odpowiadając na pytania
Ja na początku też waliłem takie pytania na forum, że niektórzy mieli mnie dość

Ale z upływem czasu czytając tematy na forum sporo się dowiedziałem.
Denerwują mnie ludzie, którzy się wymądrzają – tyle

vqsoft napisał(a):matko
diesle to silnik z zapłonem samoistnym
świeca w tym przypadku żarowa nie służy do zapłonu ( nie daje iskry) tylko do wstępnego podgrzania komory spalania.
więc świeca w tym silniku nie bierze czynnego udziału w suwach
no nie calkiem..,
bo w niektorych jednostkach Diesla
swieca zarowa dogrzewa jeszcze komore spalania,
pomomo ze silnik juz pracuje!
LuKO!
wykrec swiece, oczysc je i podepnij bezposrednio do baterii
no i zobaczy czy wszystkie rozgrzewaja sie do tego samego koloru!!!
jesli tak, to daruj sobie ich wymiane, bo one raczej tu nie sa problemem
popatrz krytycznie na filtr paliwa i potem na wtryski i pompe wtrysk.
moze te ostatnie trzeba oddac do sprawdzenia...?!
powodz.+pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 14 lis 2009, 23:47 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kod silnika RF-T ( oznaczenie regionalne DiTD ) świece zostaw w spokoju , skup sie na pompie wtryskowej lub jej osprzecie ( SPV ? )luKO napisał(a): Kiedy w sklepie pytam się o świece to zawsze pada pytanie czy to jest TD ale to chyba nie jest, prawda
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Kod silnika RF-T ( oznaczenie regionalne DiTD ) świece zostaw w spokoju , skup sie na pompie wtryskowej lub jej osprzecie ( SPV ? )luKO napisał(a): Kiedy w sklepie pytam się o świece to zawsze pada pytanie czy to jest TD ale to chyba nie jest, prawda
nawet jeśli czasami mruga kontrolka z symbolem świec???
- Od: 17 lip 2009, 16:26
- Posty: 4
- Skąd: Gliwice
- Auto: Madzia 323f 2.0 diesel di 90KM
Mruganie swiecy ( zgłasza bład obwodu ) najszczesciej "wywala" obwód EGR lub cos od pompy....dodam ze mazdowski NGS nie obsługuje awarii pompy , aby dokładnie stwierdzic co sie dzieje z pompa, serwis demontuje ją z silnika i stawia na specjalistyczny stól ( koszt ok 1000 zł ) z tego co wiem ( widziałem sprzet od kuchni ) tylko Mabi w Warszawie posiada takie urzadzenie. Minęły juz czasy gdy "fachowiec" podkrecil srubke i wszystko wracalo do normy – elektronika wkroczyła dosc ostro w nasze pojazdy.luKO napisał(a):nawet jeśli czasami mruga kontrolka z symbolem świec
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jeśli autko szarpie na zimnym lub niedogrzanym silniku, gdzieś w przedziale obrotów 1600-2500 [różnie to bywa], a po nagrzaniu motoru problem mija to pierwszy wchodzi na tapetę zawór spv. Niestety nie należy do najtańszych ale niemal na pewno pomoże. Mnie kosztował 1000 pln 
-
Mikenadir
U mnie szarpało na zimnym silniku gdy temperatura spadała poniżej około 10 stopni. Do tego motor chodził jak traktor i coś metalicznie klepało pod maską. Wtedy po odpaleniu nie przekraczałem 2500rpm i jakos się kulał. Gdy juz się zaczęła podnosić wskazówka od temperatury cieczy chłodzącej problem mijał.
U mnie pomogła wymiana, lekko pocacego sie , zaworu TCV (z opla za 440zł).
Witam ponownie.
Problem szarpania na zimnym silniku pojawił się znowu wraz ze spadkiem temperatury poniżej 10 stopni. Przez tydzień zastanawiałem się czy to wina oplowskiego zaworu tcv czy może spv się sypnął...(klupałem po nim młotkiem ale to nic nie dawało)
Już miałem się umawiać na wizytę u mechanika w Ochojcu ale problem zniknął jak reka odjał...zatankowałem na lotosie (wcześniej na lukoilu w Tychach – stanowczo nie polecam – kolega miał jeszcze gorsze jazdy na ropie z tej stacji) i madzia chodzi jak szwajcarski zegarek
Potwierdzam, że DITD to motor specjalnej troski i nie powinno się tankować byle czego, byle gdzie.
U mnie pomogła wymiana, lekko pocacego sie , zaworu TCV (z opla za 440zł).
Witam ponownie.
Problem szarpania na zimnym silniku pojawił się znowu wraz ze spadkiem temperatury poniżej 10 stopni. Przez tydzień zastanawiałem się czy to wina oplowskiego zaworu tcv czy może spv się sypnął...(klupałem po nim młotkiem ale to nic nie dawało)
Już miałem się umawiać na wizytę u mechanika w Ochojcu ale problem zniknął jak reka odjał...zatankowałem na lotosie (wcześniej na lukoilu w Tychach – stanowczo nie polecam – kolega miał jeszcze gorsze jazdy na ropie z tej stacji) i madzia chodzi jak szwajcarski zegarek
Potwierdzam, że DITD to motor specjalnej troski i nie powinno się tankować byle czego, byle gdzie.
- Od: 5 mar 2010, 23:08
- Posty: 74
- Skąd: Tychy/Ornontowice
- Auto: 626GW DiTD '00 101KM
Mam ten sam problem, tzn. szarpanie na zimnym silniku, jak ciepły to wszystko ok.
Czy w miarę łatwy sposób można samemu wymienić zawor TCV czy SPV gdzie one się znajdują? Jakieś foto?
Zastanawiam się czy zrobić to samemu czy oddać do mechanika (tylko musiałbym znależć innego) bo ten ostatni u którego była moja mazda nie był w stanie stwierdzić co jest przyczyną. Twierdził że na 90% jest to jakiś elektrozawór lub czujnik temp. (ale nie ten zewn
) sterujący dawką paliwa.
Czy w miarę łatwy sposób można samemu wymienić zawor TCV czy SPV gdzie one się znajdują? Jakieś foto?
Zastanawiam się czy zrobić to samemu czy oddać do mechanika (tylko musiałbym znależć innego) bo ten ostatni u którego była moja mazda nie był w stanie stwierdzić co jest przyczyną. Twierdził że na 90% jest to jakiś elektrozawór lub czujnik temp. (ale nie ten zewn
- Od: 6 kwi 2009, 23:27
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa, Łomianki
- Auto: 626 2,0 DiTD 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość