Samochód nie chce zapalić jak jest zimny i wilgotny, błąd modułu napędu wtryskiwaczy, błąd nr 1298

Postprzez Dobry23 » 21 paź 2009, 18:41

Witam serdecznie.
Kilka tygodni temu podczas jazdy niespodziewanie zgasł mi samochód. Po jakimś czasie mazda nie chciała zapalać rano (wtedy kiedy na dworze zaczęło robić się chłodniej ok. 3, 4 stopnie, i gdy na samochodzie była rosa). Jak na dworze zrobi się ciepło pali bez problemu. Kiedy problem zaczął się nasilać pojechałem do warsztatu sygnowanego szyldem BOSCH Service. Tam kiedy podłączono samochód pod komputer wykazał on błąd o następującej traści: "Błąd nr 1298. Błąd modułu napędu wtryskiwaczy".
U mechanika samochód stał tydzień. Wymieniono mi zawór sterujący pompy sterującej. Odebrałem samochód, ale na drugi dzień problem się powtórzył. Dodam, że koszt naprawy wyniósł 600 zł. Ponownie pojechałem do tego samego warsztatu. Po upłynięciu kolejnego tygodnia stwierdzono, że w sterowniku/module pompy przepralił się tranzystor. Zamontowano mi nowy, jednak nadal to samo... Nie odpala rano. W końcu po upłynięci kolejnych dni poinformowano mnie, że uszkodzona jest pompa i to ona powoduje zwarcie, które doprowadza do przepalenia w/w tranzystora. Teraz czekam na informacje ile taka pompa może kosztować (rzekomo na giełdzie, używana ok. 1.500 zł) z kolei oddanie popmy do renowacji to koszt 3.000 zł, o nowej nie wspomnę...
Jeżeli ktoś może udzielić mi jakiejś porody w tej kwestii, tzn. co dalej, czy wymieniać pompę itp. to bardzo proszę o jakąś informację.
Nie znam się na mechanice dlatego jeżeli słownictwo nie jest profesjonalne to sorry.
Z góry dzięki za jakikolwiek oddzew.
Pozdr.
Ostatnio edytowano 22 paź 2009, 22:39 przez Dobry23, łącznie edytowano 2 razy
Dobry 23
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 18:17
Posty: 8
Skąd: Kłecko k/Gniezna
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez knyklu » 21 paź 2009, 20:28

Niestety, nie pomogę Ci, ale:
poproś o przeniesie wątku do tego działu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewforum.php?f=33

Mam nadzieję, że im tych 600zł nie odpuściłeś.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Dobry23 » 22 paź 2009, 17:09

Za robocizne już więcej nie płacę, a 450 zł (koszt zaworu) mają odliczyć mi od kosztów pompy, także w miarę są porządni. W każdym bądź razie tak mi się wydaje...
Dobry 23
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 18:17
Posty: 8
Skąd: Kłecko k/Gniezna
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Dobry23 » 22 paź 2009, 17:13

A jak można przenieś wątek do innego forum?
Dobry 23
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 18:17
Posty: 8
Skąd: Kłecko k/Gniezna
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Borys » 22 paź 2009, 18:31

–> Diesel

Popraw nazwę tematu na zgodną z regulaminem
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez MarekW » 23 paź 2009, 13:30

To wyglada ze cos z SPV i jego sterowaniem nie jest dobrze .. choc modul IDM ponoc jest nienaprawialny i pancerny tj. nigdy sie nie psuje. Ciekawi mnie jak BOSCH sie dopial do DITD ??? To jest jakis WDS?
widziales ten modul gdzie naprawiali tranzystor .. pstryknij zdjecie.. i jaki zawor za 600pln wymienili ? czy to byl SPV? (taki duzy walec z prawej strony pompy od gory)
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Grucha » 23 paź 2009, 13:53

Miałem identyczną sytuację tylko w innym aucie jak była wilgoć i zimno musiałem chełtać ok 0,5 godz zeby zapalił , przyczyna była banalna przekażnik pompy miał zaśniedziałe styki , po przeczyszczeniu problem nie wrócił , nie wiem moze to coś pomoże w twoim przypadku

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Dobry23 » 24 paź 2009, 12:47

Dokładnie to nie wiem jaki zawór wymienili... (nie znam się) ale kosztował 450 zł (reszta to była robocizna). Co do przekaźnieka to rozmawiałem na ten temat z szefem warsztatu i on powiedział, że przekaźnik to inne określenie modułu od pompy i nawet wymieniali moduł na inny, sprawny i problem się powtarzał. Stwierdził, że sprawdzili już niemelże wszystko pod względem elektroniki, także oczyścili. Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na nową popmpę...
Dobry 23
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 18:17
Posty: 8
Skąd: Kłecko k/Gniezna
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez MarekW » 24 paź 2009, 20:53

Kod 1298 to IDM mulfunction, czyli sterownik od SPV. Dlaczego się taki błąd pojawia... według manuala to brak jest sygnału zwrotnego z IDM do PCM. Jest rozkaz brak sygnału potwierdzenia.
Przyczyny:
1. jakieś problemy z przewodami i ich kontaktem (A-2O, C-3A lub 3A).
2. problemy z zasilaniem IDM (powinno być 10-14V na terminalu B)
3. problem z masą
4. problemy z przekaźnikiem od SPV
5. uszkodzony SPV

Nic nie ma o pompie .... ale cóż ja tylko jestem teoretykiem..
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Dobry23 » 25 paź 2009, 12:03

Zapomniałem dodać, że po wymianie zaworu komputer nie pokazuje już żadnego błędu a problem nadal się powtarza. Mechanicy, z tego co mówili sprawdzili układ elekroniczy pod tym kątem i wszystko jest ok. Jak założą nową pompę to dam znać czy problem zniknął. Mam nadzieję, że będzie ok., ale dzięki za wskazówki.
Dobry 23
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 18:17
Posty: 8
Skąd: Kłecko k/Gniezna
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Dobry23 » 11 lis 2009, 16:28

Witam.
Samochód w końcu wrócił od mechanika. Nie założyli mi nowej pompy. Skończyło się na wymianie zaworów pompy wtryskowej (tak mam napisane na rachunku). Koszt – 800 zł + wcześniejsze 600 zł. Jak narazie samochód odpala bez problemu. Na wymienione części dostałem rok gwaracjii. Mam nadzieję, że już wszysrko będzie ok.
Pozdr.
Dobry 23
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 18:17
Posty: 8
Skąd: Kłecko k/Gniezna
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez QQRychu » 29 lis 2009, 13:00

Witam ja mam bardzo podobny problem więc się podpinam. U mnmie jeszcze dochodzi to że madzia czasami zapali i po 3-4 sekundach gaśnie i wtedy albo kilka razy trzeba kręcić albo nie chce zapalic. ostatnio jak nie chciała zapaliś postukałem w SPV i usłyszałem takie sekundowe psiknięcie jakby powietrza? i odpaliła. Jeśli mogłby ktoś coś powiedzieć na ten temat byłbym wdzięczny. I ewentualnie ile obecnie kosztuje SPV. a i TCV zaczyna lecieć może to od tego? mam dwie mazdy i zaczynam tracić dobrą opinie :( Pozdrawiam
QQRychu
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 14:18
Posty: 8
Skąd: Zambrów
Auto: Mazda 323f ditd 101KM 2001r

Postprzez Riki » 29 lis 2009, 16:29

QQRychu napisał(a):I ewentualnie ile obecnie kosztuje SPV. a i TCV


Posiadam takie zawory w dobrych cenach –> zapraszam na PW.

QQRychu jednak przyznam.... że nie zawsze pomaga wymiana samych zaworów co nie zmienia faktu, że jeśli cieknie TCV to i tak trzeba go wymienić. Problem może zniknąć ale na pewno jeśli będziesz jeździł tak dalej to komputer popłynie w ropie.... i będą schody ze wszystkim...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323