Strona 1 z 1

Regulacja luzów zaworowych / cena

PostNapisane: 2 wrz 2009, 11:46
przez Ptrs
Witam!
Mam pytanie dotyczące regulacji luzów zaworowych w DiTD.
Chciałbym zapytać ile to orientacyjnie kosztuje, zajmuje czasu w warsztacie i jak inwazyjne jest (co się zdejmuje). Warto sprawdzić te luzy nie mając żadnych objawów, że coś jest nie tak? Nie wiem kiedy ostatnio ktokolwiek je oglądał i to jest mój główny argument za.

Temat poprawiony / Myjk

Re: Regulacja luzów zaworowych w DiTD RF4F

PostNapisane: 2 wrz 2009, 12:30
przez marcili
Ptrs napisał(a):Witam!
Mam pytanie dotyczące regulacji luzów zaworowych w DiTD.
Chciałbym zapytać ile to orientacyjnie kosztuje, zajmuje czasu w warsztacie i jak inwazyjne jest (co się zdejmuje). Warto sprawdzić te luzy nie mając żadnych objawów, że coś jest nie tak? Nie wiem kiedy ostatnio ktokolwiek je oglądał i to jest mój główny argument za.


Polecam poradnik DiTD by XAndy w tym dziale.
Wszystko ładnie opisane – 5x podkładki przelewowe mogą być MANA zamienniki , uszczelka pod kapę zaworową najlepiej oryg. Co do czasu to regulacje większość wykonuje na zimnym silniku więc musi pozostać w warsztacie na noc.

PS Zachwilę wpadnie modek i posprząta <spoko>

PostNapisane: 2 wrz 2009, 13:21
przez Ptrs
Pewnie, że czytałem poradnik, bez niego w ogóle bym się nie zainteresował luzami zaworowymi. Nie zawiera on jednak wyczerpującej odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie.

PostNapisane: 2 wrz 2009, 14:26
przez marcili
Ptrs napisał(a):Pewnie, że czytałem poradnik, bez niego w ogóle bym się nie zainteresował luzami zaworowymi. Nie zawiera on jednak wyczerpującej odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie.


Koszt:
-uszczelka około 60 zł zamiennik i 90 zł oryginał (ceny sprzed roku),
-podkładki cena oryginałów tak jak pisze w poradniku 130 zł , Mana – nie pamiętam ale kilka złotych,

Czas:
Jak silnik jest już zimny to sama robota nie zajmuje dużo czasu – max 1-2 h przesadzając.

Co się zdejmuje:
Jak pamiętam tylko kapę zaworowa i uszczelkę i te podkładki

Później to tylko regulacja szczeliny, wyczyszczenie przed umieszczeniem uszczelki i więcej chyba nic jak dobrze pamiętam.

Luzy zaworowe warto sprawdzić jak najbardziej – ja sprawdziłem od razu jak sprowadziłem razem z wymianą rozrządu. Rozregulowane zawory to głośniejsza praca i więcej pewnie pije "ropki" i inne aspekty ......

PostNapisane: 2 wrz 2009, 14:56
przez Artek07
nie wiem jak w wa-wie ale wczoraj w serwisie w szczecinie zapłaciłem za regulację zaworów 120 zł.

PostNapisane: 2 wrz 2009, 21:22
przez alk80
rozregulowane zawory to też, oprócz większego spalania, słabszy silnik
u mnie przed regulacją silnik zbierał sie dopiero przy 2500obr/min i brał nawet 7,5L na 100km
po regulacji zbiera sie zanim osiągnie 2000obr/min i bierze do 6,7L ale dodam że mam filtr powietrza z bezyniaka (po 10tym mazda dostanie taki jak ma być czyli Knecht)
zawory rególowałem sam

marcili trzeba też odkręcić te listwy które trzymają w ryzach wtryski

uszczelke pokrywy kupiłem firmy "viktor reinz" i jestem zadowolony, jest sucho

PostNapisane: 3 wrz 2009, 08:51
przez Wincam
Ja wczoraj regulowałem zawory w swojej DiTD i kosztowało mnie to 350 zł (Wrocław):
– wymiana podkładek przelewowych
– regulacja zaworów
– wymiana uszczelki pod pokrywą

PostNapisane: 3 wrz 2009, 12:53
przez Ptrs
Wincam napisał(a):Ja wczoraj regulowałem zawory w swojej DiTD


Zostawiałeś samochód w warsztacie na noc czy regulacja odbyła się na ciepłym silniku?

PostNapisane: 3 wrz 2009, 15:05
przez Riki
Obowiązkowo na zimnym.. po co zostawiać auto na noc? przyjeżdżasz rano, wyjeżdżasz na fajrant.

PostNapisane: 3 wrz 2009, 15:32
przez Wincam
Dokładnie!

Regulacji dokonuje sie na zimnym silniku, wiec samochod zostawiasz na noc w warsztacie! Albo jak napisał Riki, zostawiasz rano a wieczorem odbierasz.

Dodam tylko ze w ASO wycenili mi sama robocizne na 290 zł ;)

PostNapisane: 4 wrz 2009, 22:45
przez thomass
alk80 napisał(a):rozregulowane zawory to też, oprócz większego spalania, słabszy silnik

niestety kolego ale to co piszesz to nie do konca prawda.
zawory nie maja wiekszego wplywu na moc i na spalanie.
jedynie znikomy procent.napewno nie maja wplywu na moc silnika.jedynie na glosnosc przy pracy na zimnym motorze.slychac wyraznie je jezeli luzy sa za duze.tak ze nie ma sie co sugerowac tym ze po regulacji auto przechodzi odnowe.jezeli jednak w twoim przypadku tak bylo to nie wiem jaki musiales miec luzy.ja reguluje zawory co 40 tys km.i zadnej roznicy po tym zabiegu nie widze.podkladke pod klawiature nie wymieniam tylko smaruje dobrym silikonem,a podkladki pod przelewy nie trzeba za kazdym razem wymieniac.dwa razy regolowalem zawory i podkladki te same[nic sie nie dzieje]szkoda pchac sie w koszty.wedlug mnie,

PostNapisane: 5 wrz 2009, 13:34
przez alk80
thomass ja wykształconym mechanikiem nie jestem ale mechanika mi nie obca, może minimalne odchyłki nie mają wpływu na osiągi
ja wiem i można to też wydedukować że kiedy luzy zaworowe są za duże to zawory są krócej otwatre i wtedy mniej mieszanki paliwowo-powietrznej dostaje sie do cylindra i mniej spalin może sie z niego wydostać
nie wmówisz mi że to nie ma wpływu na osiągi silnika

poprzednio miałem fieste 1.1i, kiedy ustawiłem zawory w tolerancji to na 4tym biegu robiła 105km/h a kiedy sie bardzo postarałem i ustawiłem w nominale na 4ce robiła 115km/h i to z kompletem pasażerów

PostNapisane: 5 wrz 2009, 19:51
przez _Adrian_
Witam

W piatek zabieg ten spotkal moja mazde.

Cena:
100 zl podkladki
150 robocizna
80 uszczelka
-------------------------------------
330 zl razem


Wszystko orginalne Mazdy.
Warsztat RBS we wroclawiu.

Auto chodzi ciszej, nie widze roznicy w przyspieszeniu ani mocy. Mechanik powiedzial ze na obnizenie spalania nie ma co liczyc .

pozdr

Adrian

PostNapisane: 25 cze 2013, 14:08
przez kirus
Podepnę się pod temat: części potrzebne do regulacji luzów zaworowych: podkładki pod wtryski i uszczelka pod dekiel zaworowy (wg mechanika). Czy coś jeszcze jest potrzebne? Dzięki za odp.

PostNapisane: 25 cze 2013, 14:48
przez alk80
podkładki pod przelewy 5szt, możesz śmiało kupić te do MANa
podkładki pod wtryski nie koniecznie, acz przy okazji warto zmienić jeśli są jeszcze zamontowane starego typu

PostNapisane: 25 cze 2013, 22:53
przez Krzysiek24
Podczas mojej regulacji luzów zaworowych wymieniłem podkładki pod przelewami na MAN'a ale musiałem je rozciąć, gdyż między dwoma otworami była za mała odległość;/
Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to zakup sobie nową, koszt około 18zł + radzę kupić sylikon do 360stopni, i po długość po obu stronach posmarować, bo inaczej może przeciekać. Ja tak miałem i narobiłem sobie dwa razy tą samą robotę;p

PostNapisane: 25 cze 2013, 22:59
przez alk80
Krzysiek24 napisał(a):Co do uszczelki pod pokrywę zaworów to zakup sobie nową, koszt około 18zł + radzę kupić sylikon do 360stopni, i po długość po obu stronach posmarować, bo inaczej może przeciekać. Ja tak miałem
a ja kupiłem uszczelkę za 80zł i mam spokój już 4lata :P teraz ta sama kosztuje dla mnie 45zł

PostNapisane: 25 cze 2013, 23:04
przez Krzysiek24
A ja kupiłem jedną za 18zł, potem drugą + sylikon 5zł i mam spokój 1,5miesiąca:D wszędzie sucho jak na pustyni :D