Strona 1 z 1

Zerwany jeden z pasków alternatora

PostNapisane: 14 sie 2009, 21:06
przez Brayan73
witam
Dziś zerwał mi się jeden z pasków klinowych obsługujących klimę alternator i coś tam jeszcze
Moment po tym zatrzymałem się i stwierdziłem ze pasek zerwał jakiś przewód umiejscowiony pod obudowa rozrządu
wiecie może co to za przewodzik jest 2 żyłowy (biała i niebieska) żyłka opleciona drucikiem pewnie masa, jeden koniec tego przewodu jest przy pompie wtryskowej 2 nie moge znalezc
do domu miałem z 2 kilosy więc pojechałem, po drodze zaczęła mrygac kontrolka na kształt spiralki sprężynki
można to naprawić samemu czy zalecana wizyta w warsztacie ??
pozdr.

PostNapisane: 14 sie 2009, 21:40
przez Bakss
Spróbuj może ten kabelek zlutować i zaizolować, skasuj błędy z kompa i sprawdź czy wszystko hula :)

PostNapisane: 14 sie 2009, 21:43
przez Brayan73
Ale nie wiem gdzie ten kabelek przylutować bo nie znalazłem miejsca gdzie sie zerwał :(

PostNapisane: 15 sie 2009, 10:44
przez waldek2000
Brayan73 napisał(a):Ale nie wiem gdzie ten kabelek przylutować bo nie znalazłem miejsca gdzie sie zerwał :(

Zrób jakieś zdjęcia i opisz dokładnie skąd wychodzi ten przewód, to może ktoś Ci pomoże.

PostNapisane: 15 sie 2009, 11:32
przez freshbratek
to jest bj przed liftem ???

PostNapisane: 15 sie 2009, 12:25
przez Brayan73
witam
tu jest fotka urwanego przewodu i kola zamachowego http://picasaweb.google.pl/Wizardaro/Ma ... 3775913202 do którego mam jeszcze jedno pytanie czy wystarczy odkręcić te śrubki nr 1 czy śrubę nr 2 aby zdjąć kolo
bo po dzisiejszych oględzinach okazało sie ze nie tylko przewodzik urwało ale tez przetarło osłonę rozrządu :(

sorki ze tak wsadzilem fotki ale nie wiem jak wsadzic bezposrednio do postu :(

PostNapisane: 16 sie 2009, 21:30
przez Jaksa
Brayan73 napisał(a):kola zamachowego
Koło zamachowe masz miedzy skrzynia a silnikiem – fachowo nazywają to kołem pasowym wału korbowego , aby je zdemontowac wystarczy odkrecic srubki ampulowe ( czyli nr 1 ) a przewód wyglada mi jak od czujnika wału korbowego ....silnik głosniej nie klekocze ?

PostNapisane: 17 sie 2009, 14:13
przez Grzechmazda 323fD
Kolego to miałeś pecha u mnie też niedawno pękł jeden. Zrobilem na nich około 40 tyś km. Jakiej firmy miałeś paski? U mnie siedziały firmy gates.

PostNapisane: 17 sie 2009, 17:23
przez Brayan73
witam
i wszystko juz jasne :)
tak jak koledzy pisali – urwany przewód to czujnik obrotów walu (dał sie polutować i połatać )
osłona rozrządu po części tez połatana (szukam całej , może ktoś wie gdzie można taka nabyć chodzi o ta dolna)

Pasek ten co sie zerwał był firmy gates nie wiem ile mial przelatane bo od niedawna jestem nowym właścicielem 2 z pasków byl juz tez nieźle wypróchniały tez gates

dzieki za pomoc
pozdr.

PostNapisane: 17 sie 2009, 19:52
przez Łukasz
Jak kupiłem Gates i pojechałem do Jaksy na wymianę to mi kazali je od razu oddać z powrotem.Podobno wogóle nie pasują(chodzi o rowki) ,dlatego paski powinny być tylko orżinal.Po za tym nie są takie drogie.

PostNapisane: 17 sie 2009, 20:46
przez freshbratek
ja zrobiłem podobnie:
po zakupie madzi wymieniłem wszystkie paski na ori i problem z tzw bańki :)
mam nadzieje że nie pęknie:)

PostNapisane: 17 sie 2009, 21:36
przez Jaksa
Łukasz napisał(a): wogóle nie pasują(chodzi o rowki
Są za szerokie
Łukasz napisał(a):Po za tym nie są takie drogie
Już nie .... nowa cena za 2 paski oryginalne uwaga !!!! 360 zl <glupek2> trochę przegieli ...

PostNapisane: 18 sie 2009, 20:36
przez Łukasz
Jaksa napisał(a):Już nie .... nowa cena za 2 paski oryginalne uwaga 360 zl trochę przegieli
powinni wywalić ten cały zarząd Mazdy w Polsce.Mogłem sobie na zapas nakupić tych pasków po starej cenie <lol> <lol>

PostNapisane: 18 sie 2009, 20:48
przez Jaksa
Łukasz napisał(a):powinni wywalić ten cały zarząd Mazdy w Polsce

To nie jest ich wina , niemcy podniesli cene bo zmienil się producent.

PostNapisane: 19 sie 2009, 08:42
przez Paweł Mo
Jak wygląda sprawa pasków klinowych do silników benzynowych 1.6, czy jest podobnie jak w DiTD??

PostNapisane: 19 sie 2009, 10:40
przez Jaksa
Nie , sa tanie ( ok 50 -60 zł szt )

PostNapisane: 19 sie 2009, 12:17
przez Paweł Mo
Uffff.... pytam bo przymierzam się do zakupu 323F BJ 1.6 benzyna i wolałbym raczej kupić oryginały bo z zamiennikami mam przykre doświadczenia.

PostNapisane: 19 sie 2009, 13:32
przez Brayan73
witam
ja z braku jakiego kolwjek dostępnego w niedziele na giełdzie kupiłem Bando RDF
słyszeliście o takiej firmie ?? za 2 szt 45 pln
czy mam szukac czegos lepszego ??

PostNapisane: 20 sie 2009, 09:14
przez topik
Jaksa napisał(a):To nie jest ich wina , niemcy podniesli cene bo zmienil się producent.


Witam! Jaksa a kto teraz robi paski dla Mazdy?

PostNapisane: 20 sie 2009, 15:43
przez Jaksa
topik napisał(a):kto teraz robi paski dla Mazdy
Niemcy.