Strona 1 z 1

Czujnik temperatury (ECT)

PostNapisane: 11 maja 2009, 19:21
przez misb
Witam.
Mam pewne pytanie. Czy czujnik temperatury silnika w RF4F ma zawsze 3 pinową wtyczkę ? Poprzednie modele miały 3 pinowy ów czujnik, a u siebie jakoś nie mogę takowego znaleźć. Jest podobny czujnik na bloku, ale ma dwa piny. Według schematu do tego modelu też wychodzi że powinien być dwu pinowy, i obsługuje jednocześnie PCM i wskaźnik temperatury w zegarach. Poniżej fragment schematu. Jest to czujnik B6-25.
Obrazek


Więc jak to jest z tym czujnikiem ?

[/b]

PostNapisane: 12 maja 2009, 10:21
przez MarekW
Pewnie jest tak jak jest na schemacie. Skoro mają być 2 przewody i są 2 to chyba się wszystko zgadza. To że kiedyś były 3 to może dotyczyło innego silnika lub modelu.

PostNapisane: 12 maja 2009, 18:47
przez misb
Tyle że wszędzie na forum można znaleźć informacje że ten czujnik jest z 3 przewodami. A może faktycznie tak jest, a ja go nie potrafię znaleźć ? Czy da się go zobaczyć bez ściągania osłony na silniku ?

PostNapisane: 13 maja 2009, 10:02
przez thomass
ten czujnik ma 2 piny i mase.pcm,wskaznik temp.cieczy.a 3 kabel to masa.iwlasnie ten czujnik ma wplyw na to ze auto nie pali na cieplym.odlancza sie 1 pin i robi symulacje.autko zaczyna palic od dotyku.

PostNapisane: 19 maja 2009, 22:21
przez poflek
misb napisał(a):Czy da się go zobaczyć bez ściągania osłony na silniku ?

Tak, trzeba się schylić :D
Jest wkręcony w blok na prawo od pompy wtryskowej zaraz pod kolektorem ssącym. Ciężkie jest do niego dojście – jest częściowo zasłonięty przez przewody paliwowe.