Brak zdecydowania między 2200-2500 obrotów, związek z TCV? Rozwiązany.
1, 2
Witam.
Ostatnio mój sprzęcik (323F BJ DiTD 2.0, 2002) mocno się zamulił na wolnych obrotach oraz dostał ogólnego braku zdecydowania pomiędzy 2200 a 2500 obrotów. Silnik dochodząc do tego zakresu obrotów się na chwilę "zawiesza", "szarpie" po czym wyciąga powyżej 2500 i sunie normalnie. Chodzi też jakby głośniej. Filtry niedawno wymieniane (jakieś 7tys km temu).
Sprawdziłem kody błędów, jest jeden – 0216 (Injection Timing Control Circuit Malfunction). Zawór TCV mam z tych cieknących z tymczasowym patentem kierującym spływające po kablach paliwo poza obszar alternatora/komputera.
Pytanie – czy TCV może powodować takie zachowanie? A może to tylko kwestia braku połączenia w jego wtyczce (chociaż wydaje mi się że po odłączeniu wtyczki TCV palą się lampki od świec).
Macie jakąś radę?
Ostatnio mój sprzęcik (323F BJ DiTD 2.0, 2002) mocno się zamulił na wolnych obrotach oraz dostał ogólnego braku zdecydowania pomiędzy 2200 a 2500 obrotów. Silnik dochodząc do tego zakresu obrotów się na chwilę "zawiesza", "szarpie" po czym wyciąga powyżej 2500 i sunie normalnie. Chodzi też jakby głośniej. Filtry niedawno wymieniane (jakieś 7tys km temu).
Sprawdziłem kody błędów, jest jeden – 0216 (Injection Timing Control Circuit Malfunction). Zawór TCV mam z tych cieknących z tymczasowym patentem kierującym spływające po kablach paliwo poza obszar alternatora/komputera.
Pytanie – czy TCV może powodować takie zachowanie? A może to tylko kwestia braku połączenia w jego wtyczce (chociaż wydaje mi się że po odłączeniu wtyczki TCV palą się lampki od świec).
Macie jakąś radę?
Ostatnio edytowano 15 lip 2009, 21:39 przez sen_soltysa, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 kwi 2007, 11:00
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02
Ja miałem podobne objawy w mojej 323 F BJ DiTD. Komputer wypluwał ten sam kod błędu, a we wszystkich warsztatach rozkładali ręce. Powoli oswajałem się już z myślą, że czeka mnie wizyta w Mabi, aż u Jaksy okazało się, że miałem zawalony filtr paliwa, który notabene wymieniany był 3 tysiące kilometrów wczesniej. Po założeniu nówki, Madzia ozdrowiała. Proponuję ci sprawdzić ten element dla świętego spokoju. Wyjmij go i obejrzyj, to nic nie kosztuje, a naprawdę może pomóc.
Pozdro!
Pozdro!
Witam! sen_soltysa wlałeś dobre paliwo? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Paliwo w baku jest dobre, ale faktem jest że wcześniej zdarzało mi się tankować na "Bliskiej" dlatego profilaktycznie zamówiłem filtr paliwa. Wymienię – dam znać.
- Od: 17 kwi 2007, 11:00
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02
Wymieniłem, niestety nie pomogło. Na zimnym silniku nie chce się już wkręcać na więcej niż 2200 obrotów
Za samochodem chmura dymu.
- Od: 17 kwi 2007, 11:00
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02
No i sprawdziłem czy po odłączeniu TCV zapalają się lampki świec – nie zapalają się. Jednak jeśli odłączymy TCV to nie da się tego nie zauważyć – silnik chodzi głośno. Wykluczyłem tym samym brak styku na wtyczce czujnika.
- Od: 17 kwi 2007, 11:00
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02
Problem rozwiązany.
Odwiedziłem dwa wiodące "polecane serwisy" które stwierdziły:
– pierwszy: "na 90 procent to pompa wtryskowa."
– drugi: "na 99 procent to pompa wtryskowa, my tego nie naprawimy, jedź do Mabi."
No to zrezygnowany perspektywą wymiany pompy pojechałem do Mabi. Wyregulowano mi ciśnienie doładowania, naprawiono uszkodzony kabelek w instalacji elektrycznej i samochód jeździ jak przecinak:)
Odwiedziłem dwa wiodące "polecane serwisy" które stwierdziły:
– pierwszy: "na 90 procent to pompa wtryskowa."
– drugi: "na 99 procent to pompa wtryskowa, my tego nie naprawimy, jedź do Mabi."
No to zrezygnowany perspektywą wymiany pompy pojechałem do Mabi. Wyregulowano mi ciśnienie doładowania, naprawiono uszkodzony kabelek w instalacji elektrycznej i samochód jeździ jak przecinak:)
- Od: 17 kwi 2007, 11:00
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02
witam kolegów
mam pytanie do sen_soltysa, czy podczas jeżdżenia z tym niewyregulowanym zaworem doładowania odczułeś zwiększony apetyt na ropę. Ja mam premacy 2,0 TiTD z 2003 i ostatnimi czasy, tzn, uż od ok 3 msc borykam się z jakimś słabszym przyśpieszeniam, szarpaniem podczas jednostajnej jady (z bezyniaku powiedzialbym że któraś świeca zapłonowa padła-takie odczucie) no i właśnie zwiększone zapotrzebowanie na ropę, pali ponad 8l/100km. Może ma ktoś jakieś sugestie??
PS. sen_soltysa a ten w ogóle przerwany kabelek to od czego był?
pozdrawiam
mam pytanie do sen_soltysa, czy podczas jeżdżenia z tym niewyregulowanym zaworem doładowania odczułeś zwiększony apetyt na ropę. Ja mam premacy 2,0 TiTD z 2003 i ostatnimi czasy, tzn, uż od ok 3 msc borykam się z jakimś słabszym przyśpieszeniam, szarpaniem podczas jednostajnej jady (z bezyniaku powiedzialbym że któraś świeca zapłonowa padła-takie odczucie) no i właśnie zwiększone zapotrzebowanie na ropę, pali ponad 8l/100km. Może ma ktoś jakieś sugestie??
PS. sen_soltysa a ten w ogóle przerwany kabelek to od czego był?
pozdrawiam
-
kiniu
sorki ze spytam ale mam ditd 101 koni 323f i mam identyczny problem ale to doslownie identyczny czasami wogole sie nie chce wkrecac na obroty i na jalowym biegu wlasnie przy kopie turbiny silnik szarpi po czym wchodzi na obroty i powyzej 25000 chodzi narmalnie i moja prosba o jakim "mabi" mowicie?????? 
- Od: 21 cze 2009, 12:52
- Posty: 57
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km
Witam! mizus w poradniku diesla są informacje. Pozdrawiam
Edit: Adres do mabi jest w poradniku. Najpierw wszystko dobrze posprawdzaj a później wieź pompę do zakładu bo za tego typu usterki nie zawsze odpowiada pompa.
Edit: Adres do mabi jest w poradniku. Najpierw wszystko dobrze posprawdzaj a później wieź pompę do zakładu bo za tego typu usterki nie zawsze odpowiada pompa.
Ostatnio edytowano 27 lip 2009, 21:48 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Mizus, lepiej sprawdź co to za kabelek. Też miałem taki luzem nad alternatorem z białą wtyczką. Po naprawie został podłączony. Nie wiem czy to właśnie o ten chodziło. Przepraszam że w większości nie jestem w stanie odpowiedzieć na Wasze pytania, ale z mechanikiem który mi wszystko robił rozmawiałem tylko krótko przez telefon, a przy odbiorze samochodu już nie było go w zakładzie.
Kliniu, co do spalania to wydaje mi się że madzia rzeczywiście paliła więcej. Na pewno bardziej kopciła.
Kliniu, co do spalania to wydaje mi się że madzia rzeczywiście paliła więcej. Na pewno bardziej kopciła.
- Od: 17 kwi 2007, 11:00
- Posty: 22
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02
sen_soltysa ok.trudno ale przynajmniej wiem ze mowimy o tym samym bo wlasnie jest z biala wtyczka i jest caly zaolejony panowie wyczyscilem w swojej ic i naprawde goraco polecam.do slownie efekt chip tuningu samochodzik ciagnie praktycznie z samego dolu zajelo mi to doslownie dwie godziny wykrecilem tylko ic i nic wiecej aha no moze wentylator
.wlalem rozpuszczalnik zalalem goraca woda przeplukalem tak dwa razy potem goraca czysta i jest super myslicie ze przyda sie fotorelacja(kolejna?)????
- Od: 21 cze 2009, 12:52
- Posty: 57
- Skąd: krakow
- Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km
Sen_sołtysa słuchaj ja mam do Ciebie nastepujące pytanie, napisałeś że byłęś w Mabi powiedz mi co oni Ci dokładnie z tą pąpą zrobili, czy została zdjeta, czy była regenerowana, czy poprostu ja dobrze poustawiali i ile Cie kosztowała ta zabawa???
- Od: 6 lip 2007, 14:10
- Posty: 43
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GW '99 DITD
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość