Brak zdecydowania między 2200-2500 obrotów, związek z TCV? Rozwiązany.

Postprzez sen_soltysa » 26 kwi 2009, 19:59

Witam.
Ostatnio mój sprzęcik (323F BJ DiTD 2.0, 2002) mocno się zamulił na wolnych obrotach oraz dostał ogólnego braku zdecydowania pomiędzy 2200 a 2500 obrotów. Silnik dochodząc do tego zakresu obrotów się na chwilę "zawiesza", "szarpie" po czym wyciąga powyżej 2500 i sunie normalnie. Chodzi też jakby głośniej. Filtry niedawno wymieniane (jakieś 7tys km temu).

Sprawdziłem kody błędów, jest jeden – 0216 (Injection Timing Control Circuit Malfunction). Zawór TCV mam z tych cieknących z tymczasowym patentem kierującym spływające po kablach paliwo poza obszar alternatora/komputera.

Pytanie – czy TCV może powodować takie zachowanie? A może to tylko kwestia braku połączenia w jego wtyczce (chociaż wydaje mi się że po odłączeniu wtyczki TCV palą się lampki od świec).
Macie jakąś radę?
Ostatnio edytowano 15 lip 2009, 21:39 przez sen_soltysa, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 11:00
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02

Postprzez Madman » 27 kwi 2009, 23:13

Ja miałem podobne objawy w mojej 323 F BJ DiTD. Komputer wypluwał ten sam kod błędu, a we wszystkich warsztatach rozkładali ręce. Powoli oswajałem się już z myślą, że czeka mnie wizyta w Mabi, aż u Jaksy okazało się, że miałem zawalony filtr paliwa, który notabene wymieniany był 3 tysiące kilometrów wczesniej. Po założeniu nówki, Madzia ozdrowiała. Proponuję ci sprawdzić ten element dla świętego spokoju. Wyjmij go i obejrzyj, to nic nie kosztuje, a naprawdę może pomóc.

Pozdro!
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez topik » 28 kwi 2009, 13:16

Witam! sen_soltysa wlałeś dobre paliwo? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez sen_soltysa » 28 kwi 2009, 18:52

Paliwo w baku jest dobre, ale faktem jest że wcześniej zdarzało mi się tankować na "Bliskiej" dlatego profilaktycznie zamówiłem filtr paliwa. Wymienię – dam znać.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 11:00
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02

Postprzez sen_soltysa » 1 maja 2009, 11:38

Wymieniłem, niestety nie pomogło. Na zimnym silniku nie chce się już wkręcać na więcej niż 2200 obrotów :( Za samochodem chmura dymu.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 11:00
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02

Postprzez Madman » 1 maja 2009, 11:42

Zaproponowałem to co mi pomogło w dobrej wierze i szczerze współczuję, że u ciebie nie dało rady :(
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez sen_soltysa » 1 maja 2009, 13:38

No i sprawdziłem czy po odłączeniu TCV zapalają się lampki świec – nie zapalają się. Jednak jeśli odłączymy TCV to nie da się tego nie zauważyć – silnik chodzi głośno. Wykluczyłem tym samym brak styku na wtyczce czujnika.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 11:00
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02

Postprzez sen_soltysa » 15 lip 2009, 21:38

Problem rozwiązany.

Odwiedziłem dwa wiodące "polecane serwisy" które stwierdziły:
– pierwszy: "na 90 procent to pompa wtryskowa."
– drugi: "na 99 procent to pompa wtryskowa, my tego nie naprawimy, jedź do Mabi."

No to zrezygnowany perspektywą wymiany pompy pojechałem do Mabi. Wyregulowano mi ciśnienie doładowania, naprawiono uszkodzony kabelek w instalacji elektrycznej i samochód jeździ jak przecinak:)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 11:00
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02

Postprzez MarekW » 16 lip 2009, 08:25

a dokładniej wiesz który kabelek ? i jak rególowali ciśnienie doładowania? Może ktoś wie jak to się robi?
Widać, że wiodące serwisy nie zasługują na takie miano .. a szkoda, że wszystko zrzucają na pompę.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Wincam » 16 lip 2009, 15:39

Ja mam ten sam kod bledu... ale zeby jechac az do mabi... nieee :(
Moze da sie cos wykombinowac we Wro :(
Napisz wiecej szczegółów jesli mozesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez kiniu » 17 lip 2009, 11:12

witam kolegów
mam pytanie do sen_soltysa, czy podczas jeżdżenia z tym niewyregulowanym zaworem doładowania odczułeś zwiększony apetyt na ropę. Ja mam premacy 2,0 TiTD z 2003 i ostatnimi czasy, tzn, uż od ok 3 msc borykam się z jakimś słabszym przyśpieszeniam, szarpaniem podczas jednostajnej jady (z bezyniaku powiedzialbym że któraś świeca zapłonowa padła-takie odczucie) no i właśnie zwiększone zapotrzebowanie na ropę, pali ponad 8l/100km. Może ma ktoś jakieś sugestie??
PS. sen_soltysa a ten w ogóle przerwany kabelek to od czego był?
pozdrawiam
kiniu
 

Postprzez mizus » 26 lip 2009, 14:47

sorki ze spytam ale mam ditd 101 koni 323f i mam identyczny problem ale to doslownie identyczny czasami wogole sie nie chce wkrecac na obroty i na jalowym biegu wlasnie przy kopie turbiny silnik szarpi po czym wchodzi na obroty i powyzej 25000 chodzi narmalnie i moja prosba o jakim "mabi" mowicie?????? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2009, 12:52
Posty: 57
Skąd: krakow
Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km

Postprzez mizus » 26 lip 2009, 14:49

prosze o pomoc niech ktos da jakies namiary kolo krakowa albo gdzie ta mabi bo chyba troche ciemny jestem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2009, 12:52
Posty: 57
Skąd: krakow
Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km

Postprzez topik » 26 lip 2009, 20:22

Witam! mizus w poradniku diesla są informacje. Pozdrawiam

Edit: Adres do mabi jest w poradniku. Najpierw wszystko dobrze posprawdzaj a później wieź pompę do zakładu bo za tego typu usterki nie zawsze odpowiada pompa.
Ostatnio edytowano 27 lip 2009, 21:48 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez mizus » 27 lip 2009, 18:36

siemka!TOPIK wiem wiem juz patrzylem i do niczego nie doszedlem.jedyne co zobaczylem to odlaczony kabelek z przodu silnika mala spinka w okolicach rozrusznika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2009, 12:52
Posty: 57
Skąd: krakow
Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km

Postprzez sen_soltysa » 30 lip 2009, 23:00

Mizus, lepiej sprawdź co to za kabelek. Też miałem taki luzem nad alternatorem z białą wtyczką. Po naprawie został podłączony. Nie wiem czy to właśnie o ten chodziło. Przepraszam że w większości nie jestem w stanie odpowiedzieć na Wasze pytania, ale z mechanikiem który mi wszystko robił rozmawiałem tylko krótko przez telefon, a przy odbiorze samochodu już nie było go w zakładzie.

Kliniu, co do spalania to wydaje mi się że madzia rzeczywiście paliła więcej. Na pewno bardziej kopciła.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 11:00
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BJ 2.0L DiTD 02

Postprzez Wincam » 31 lip 2009, 09:14

A nie wiesz gdzie został podłączony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez mizus » 31 lip 2009, 21:33

sen_soltysa ok.trudno ale przynajmniej wiem ze mowimy o tym samym bo wlasnie jest z biala wtyczka i jest caly zaolejony panowie wyczyscilem w swojej ic i naprawde goraco polecam.do slownie efekt chip tuningu samochodzik ciagnie praktycznie z samego dolu zajelo mi to doslownie dwie godziny wykrecilem tylko ic i nic wiecej aha no moze wentylator :D .wlalem rozpuszczalnik zalalem goraca woda przeplukalem tak dwa razy potem goraca czysta i jest super myslicie ze przyda sie fotorelacja(kolejna?)????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2009, 12:52
Posty: 57
Skąd: krakow
Auto: mazda 323f bj 2.0 ditd 101km

Postprzez bambaleba » 2 sie 2009, 23:58

Sen_sołtysa słuchaj ja mam do Ciebie nastepujące pytanie, napisałeś że byłęś w Mabi powiedz mi co oni Ci dokładnie z tą pąpą zrobili, czy została zdjeta, czy była regenerowana, czy poprostu ja dobrze poustawiali i ile Cie kosztowała ta zabawa???
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2007, 14:10
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 DITD

Postprzez Riki » 3 sie 2009, 01:31

Zauważcie panowie że kolega sen_soltysa ma auto po lifcie więc i turbinę ze zmienną geometrią...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323