wyciek w okolicy turbo

Postprzez freshbratek » 13 lut 2009, 09:40

witam
zaobserwowałem wyciek (sączenie ???) z okolic turbo – fota poniżej przedstawia problem, który jest na łączeniu turbo z rurą.
chciałbym sie dowiedzieć czy to norma czy już mam się zastanawiać że coś jest nie halo.
Auto normalnie pali, przyspiesza:) zużycie oleju cały czas na tym samym poziomie.
Obrazek
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez ROMAN-R87 » 13 lut 2009, 10:12

przenies temat do dzialu diesel tam sa madrzejsi fachofcy ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez topik » 13 lut 2009, 11:15

freshbratek napisał(a):witam
zaobserwowałem wyciek (sączenie ?) z okolic turbo – fota poniżej przedstawia problem, który jest na łączeniu turbo z rurą.


Witam! U mnie jest tak samo, jeżdze z tym już prawie trzy lata.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcc ... d161f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e68 ... f2ad3.html
Ostatnio edytowano 14 lut 2009, 16:41 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez malkolm » 13 lut 2009, 12:00

jak nie a kałuży pod autem to się tym nie przejuj, według tego co na zdjęciu widać to jest to stary brud i pewnie długo już się tam zbiera, turbo zawsze przepuszcza troszeczkę oleju a poza tym jest przed nią jeszcze odma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez xANDy » 14 lut 2009, 10:19

To NIE jest wyciek tylko pocenie się. Zupełnie normalne jeśli kiedykolwiek ta rura była ruszana. Oryginalnie wszystkie przewody są uszczelniane przy montażu pastą (w fabryce), ale wystarczy raz ruszyć i się poci. W każdym rodzaju auta.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez freshbratek » 15 lut 2009, 14:53

czyli spoko wodza i śmigać dalej ??? myślałem może że to mobil 1, 5W50 robi swoją robotę i czyści na potęgę:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez thomass » 15 lut 2009, 23:50

to norma .wszystko jest OK. mi tez sie spocila jak jechalem irlandii zapakowany na fuul.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez malkolm » 16 lut 2009, 16:49

freshbratek ten olej podobno nie nadaje się do naszych mazdeczek, lepiej wlej 5w40 albo jeśli znajdziesz 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez freshbratek » 16 lut 2009, 18:08

malkolm czemu zly??? zrobila pierwsze 10 kkm na nim i smiga az milo – ale mi chodzi po glowie ten elfik 5W30 sxr czy jakis taki :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez poflek » 16 lut 2009, 18:17

freshbratek napisał(a):mobil 1, 5W50

Trochę za gęsty chyba :|
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez malkolm » 16 lut 2009, 18:39

też mi się tak wydaje, 5w30 jest o wiiieeeele rzadszy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez thomass » 16 lut 2009, 20:52

polecam mobila diesel 10w40.ja mam teraz castrola 15w40.ale wleje troche zadszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez freshbratek » 27 sie 2010, 20:15

poflek napisał(a):
freshbratek napisał(a):mobil 1, 5W50

Trochę za gęsty chyba :|

zrobiłem na tym oleju już 50kkm. ubytek 0,5-0.8l/10kkm. mam nadzieję że silnikowi nic sie nie dzieje bo póki co dobrze mi to auto służy :P
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Siwy19 » 3 paź 2010, 20:50

Witam chcialem powiedziec ze umni tez to miejsce jest zasyfione to czyli w kazdej mazdzie tak jest.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Bandit » 3 paź 2010, 21:11

freshbratek napisał(a):ubytek 0,5-0.8l/10kkm.

<oczy> DiTD nie powinien wcale oleju brać, a jak stan turbo ? wiadomo, że olej jeszcze dmuchawkę smaruje i chłodzi dlatego rzadszy ponoć lepszy
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 4 paź 2010, 00:34

bandit266 napisał(a):DiTD nie powinien wcale oleju brać


Jak nie pałujesz to nie powinien ale zależy to od sposobu jazdy :) (miasto/trasa/długie a może krótkie odcinki itd) Mi bierze niewiele, tak na prawdę nic nie muszę dolewać a zmieniam olej co 6000km.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Ptrs » 4 paź 2010, 11:37

Riki napisał(a):zmieniam olej co 6000km.


Dlaczego?
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 11:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez Riki » 4 paź 2010, 11:41

Ze względu na sposób jazdy i małe modyfikacje silnika :) Nie oszczędzam na tym aucie, a zalewam produkty tylko MOTULa – polecam. Teraz tylko peszek.. bo będę potrzebował kombi i Mazda być może będzie musiała być wystawiona na sprzedaż :( 4 latka i blisko 100.000km bezawaryjnej jazdy za nami.. <nie>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 4 paź 2010, 17:54

W książce jest napisane ze do tego silnika należy lać 5w30 lub 10w30 klasy CD i to nie jest widzi mi się tylko zalecenia producenta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malkolm » 4 paź 2010, 19:35

Neonixos666 napisał(a):W książce jest napisane ze do tego silnika należy lać 5w30 lub 10w30 klasy CD i to nie jest widzi mi się tylko zalecenia producenta.

klasy CD to są na przykład superole itd. teraz już nie ma takich słabych olei do silników aut osobowych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323