Basowy odglos z okolic filtra powietrza

Postprzez _Adrian_ » 14 sty 2009, 05:23

Witam

Posiadam samochod.
Mazda 323f 2000r.
2.0 ditd
136 tys przebieg ( 100% orginalny )

Pojazd zakupilem jakies 2 miesiace temu.
Srednie spalanie na podstawie kilku tankowan 8l / 100 km. ( wydaje mi sie duze )

Problem :
Z okolic filtra powietrza dochodzi basowy odglos. Jest on na tyle glosny ze przy otwartej masce mozna bardzo latwo zwrocic na niego uwage. W kabinie pojazdu juz raczej jest nieslyszalny.
Raz zdazyla mi sie taka sytuacja ze stalem na skrzyzowaniu, dudnienie bylo tak donosne ze nie slyszalem radia. W pierwszej chwili pomyslalem ze ktos za mna slucha glosno muzyki ale po zgaszeniu silnika przekonalem sie ze to moja mazda tak buczy.

Obecnie buczenie/ dudnienie jest slyszalne ale po podniesieniu maski. Po wycignieciu filtra powietrza dudnienie jest bardziej slyszalne. Trudno wyczuc skad dokladnie wywodzi sie ten odglos ale zdecydowanie jest w okolicach filtra.

Dudnienie to moge opisac jako odglos bassowy z czestoliwoscia co 1s.

Czy ktos z szanownych grupowiczow domysla sie z czym zwiazane sa powyzsze objawy ??

Samochod wydaje sie dosc zwinny, mysle ze moc jest na odpowiednim poziomie.
Spalanie jak wspomnialem 8 l /100 km.
Samochod na luzie nie kopci ale przy wyprzedzaniu widac chmurke zwlaszcza po zmroku.

Z gory dziekuje za wskazowki

Adrian
Ostatnio edytowano 14 sty 2009, 17:25 przez _Adrian_, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez poflek » 14 sty 2009, 15:39

_Adrian_, proszę o poprawienie tematu na zgodny z regulaminem (opis auta w dolnej linijce).

Jak z szczelnością obudowy filtra? Nie jest pęknięta?
Jaki masz filtr?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=30775
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez _Adrian_ » 14 sty 2009, 22:14

Hey
dzieki za odpowiedz !

Otoz obejrzalem dokladnie obudowe filtra i nie znalazlem tam zadnej nieszczelnosci.

Po wyciagnieciu filtra, zauwazylem troche lisci na dnie obudowy – wyczyscilem i teraz wydaje sie byc to dudnienie cichsze.
Byc moze filtr nie przylegal tak dokladnie jak powinien.

Filtr nie wiem jakiej jest firmy – kosztowal jakies 13 funtow ( 60 zl ).

pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez poflek » 14 sty 2009, 22:22

Zajrzyj do poradnika <czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171

Są tam zdjęcia, opisy i zalecenia (filtrów powietrza też) :)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez thomass » 15 sty 2009, 00:36

kup orginalny filter do ditd.ja tez mialem takie dudnienie.zalozylem filter do diesla i jest ok.w poradniku jest zdjecie tego filtra.co do spalania to pali jak smok.moja do 2500 obr./min pali 5,5 litra a to kombi. jak wracalem z irlandii to wyszla mi 6,5 ale auto bylo zaladowane po dach i dwie osoby .no i pedzilem min 130km/h do max 170km/h chwilami.srednio 140 km/h.powodzenia.madzia to twarde auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez thomass » 15 sty 2009, 00:38

aha zobacz czy pokrywa filtra ma szczelnosc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Enduro » 15 sty 2009, 00:42

bello napisał(a):aha zobacz czy pokrywa filtra ma szczelnosc.

sprawdz najlepiej caly dolot powietrza
e.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez _Adrian_ » 15 sty 2009, 01:13

Hey

Niestety jestem zmuszony poczekac z wiekszymi ogledzinami do piatku.
Jak cos wynajde to dam znac

pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez Paweł Mo » 15 sty 2009, 09:18

A ja proponuję zrobić Ci coś takiego. Uruchom silnik, otwórz maskę, wyjmij filtr powietrza i sprawdź czy z obudowy filtra powietrza wydobywa się ten niski dźwięk.
Wnioski będą później!
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Łukasz » 15 sty 2009, 21:04

Ja założę się,że to rura która dochodzi do obudowy filtra powietrza z zewnątrz,czyli ta pierwsza,którą powietrze wpada do obudowy filtra.Ona jest po prostu nasadzana i na tym łączeniu jest luz.Należy to połączenie skleić mocną taśmą i będzie ok.Stawiam browara,że to jest to ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez _Adrian_ » 15 sty 2009, 23:01

hey

"A ja proponuję zrobić Ci coś takiego. Uruchom silnik, otwórz maskę, wyjmij filtr powietrza i sprawdź czy z obudowy filtra powietrza wydobywa się ten niski dźwięk.
Wnioski będą później!"

A wiec dzwiek ten jest slyszany znacznie glosniej po wyciagnieciu filtra.

Wstepnie wydaje mi sie ze sama obudowa i dolot jest sczelna. ( sprawdze w piatek – bede mial w dzien dostep do samochodu )

Moje kolejne spostrzezenia i wnioski:
– pamietam jak kiedys to dudnienie bylo slychacz 10 metrow od samochodu i znacznie glosniej od silnika

– doslownie przed chwila z latarka zakradlem sie do samochodu i ku mojemu zdziwieniu przy otwartej masce i uchu przy obudowie filtra NIE SLYCHAC DUDNIENIA

Jesli wyciagne filtr to slychac dudnienie.
A czy Wy tez slyszycie jakies dudnienie po wyciagnieciu filtra w swoich ditd ??


Wskazywaloby to na nieszczelnosc ale tak jak wczoraj i dzis tam zagladalem wydaje sie byc ok.

Ekspertem nie jestem ale ...
Moze problem jest taki ze czasami silnik nie moze zassac powietrza i caly ten uklad wlasnie zachowuje sie jak sie zachowuje i samochod pali wiecej ?


Tak jak wczesniej pisalem jakbym nie jezdzil samochod pali 7.5 – 8.5 / 100 km/
Mysle ze to nie styl jazdy gdyz moja toyota 2.0d palila mi max 6.5 zima.

Ogolnie to dzieki za wskazowki. !

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez Paweł Mo » 16 sty 2009, 00:42

Haha wiedziałem ;) . Mam identyczne autko z licznikowo identycznym przebiegiem. Co za przypadek. :)

Teraz tak, włącz silnik, podejdź do koła od strony alternatora, ukucnij i napisz co słyszysz, tzn. chodzi mi o dźwięk wydawany przez alternator.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez _Adrian_ » 16 sty 2009, 00:54

Hey !

Wlasnie z okolic alternatora mam donosny pisk. Raczej to nie pasek a dzwiek tak jakby lozysko sie zacieralo.
Wlasnie o tym mialem pisac w swoim nastepnym poscie :)

Czyzby to dudnienie przy filtzre powietrza i pisk w okolicy alternatora maja wspolne zrodlo ?

na poczatku pomyslalem ze to moze rolki na rozrzadzie tyle halasu robia ale po wsluchiwaniu sie na rozne sposoby jestem pewny ze to ktoras z rolek w okolicy alternatora.

A wiec czekame na jakies wskazowki Kolego !


Pozdrawiam !!

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez Paweł Mo » 16 sty 2009, 01:15

_Adrian_ napisał(a):Czyzby to dudnienie przy filtzre powietrza i pisk w okolicy alternatora maja wspolne zrodlo ?

BINGO!!
Hałas pochodzący z alternatora "idzie" po zderzaku a obudowa filtra powietrza zwyczajnie go przechwytuje i wydaje basowe dźwięki. Tak więc w tej sytuacji, najprościej będzie jak kupisz preparat do smarowania pasków klinowych i przy włączonym silniku rozpylisz delikatnie na paski. Jak na moje oko to one są źródłem hałasu. Jeżeli to nie pomoże to trzeba się będzie dokonać oględzin kół pasowych no i łożysk oczywiście. Hałas w obudowie filtra powietrza ma swoje źródło w alternatorze, tylko pytanie gdzie konkretnie?

Dawaj znać na bieżąco jak sytuacja!
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez _Adrian_ » 16 sty 2009, 22:45

Hey
Tak wydaje sie ze odglos moze miec swoje zrodlo w alternatorze.
Pojezdze troche i ocenie czy jak alternator szumi to i buczenie sie nasila.

Ciekawi mnie jednak czy jak wyciagniesz u siebie filtr powietrza jak silnik chodzi to masz takie rytmiczne buczenie ( cos jak auto z urwanym tlumikiem ) – chodzi o to czy to jest normalne – tak jak pisalem w aucie bez turbiny nie bylo zmian po wyciagneiciu filtra – no ale coz technologie sie zmieniaja.

Obecnie mam jeszcze inne rzeczy ktore mnie martwia ale to w nastepnym watku.

pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez artua74 » 24 lut 2009, 19:04

Witam Wszystkich, mam ten sam problem z dudnieniem w filtrze powietrza w 323F 2,0 DITD z 1999 roku. Czy może Adrian ustaliłś od czego pochodzą te basowe dżwięki. U mnie przy pracującym silniku gdy wyciągne filtr powietrza słychać właśnie takie rytmiczne buczenie, jakby tłumik sie urwał.
artua74
 

Postprzez _Adrian_ » 25 lut 2009, 04:34

hey
U mnie dudnienie jak bylo tak jest i raz glosniej raz ciszej. Poki co temat sobie odpuscilem.

pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez _Adrian_ » 25 lut 2009, 04:34

hey
U mnie dudnienie jak bylo tak jest i raz glosniej raz ciszej. Poki co temat sobie odpuscilem.

pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez Paweł Mo » 25 lut 2009, 11:21

Proponuję przesmarować paski klinowe preparatem PRESTONE do pasków klinowych, u mnie to pomogło.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez egona » 20 sie 2010, 17:34

Witam wszystkich,
miałem również problem z tym odgłosem w tego typu silniku, pierwszy mechanik zaślepił mi EGR i "niby" dokręcił któryś z zaworów bo był luźny, nic to jednak w moim odczuciu nie dało bo samochód nadal chodził jak czołg, auto zawiozłem do kolejnego (sprawdzonego) mechanika i po wyregulowaniu zaworów- silnik po 1 zaczął równo pracować po 2 basowe dzwięki znikły, oczywiście po otwarciu filtra powietrza nadal słychać delikatny bas, ale to normalne w dieslach
egona
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323