Witam wszystkich fanów Mazdy, jestem świeżo upieczonym posiadaczem 323f i w zwiazku z tym mam troszkę pytań ale najbardziej interesuje mnie jedna sprawa.
Auto które kupiłem to 2-litrowy turbo diesel z oznaczeniem TDVi. Czy może mi ktoś powiedzieć nieco na temat tego silnika, zwłaszcza o co chodzi z tą V? Szukałem na forum na prawde długo i nie znalazłem nic na ten temat.
z góry dziękuję i pozdrawiam
ganz
ps. jeżeli rok produkcji jest 2002 to znaczy że mam BJ, tak?
Oznaczenie TDVi – co oznacza literka V
Strona 1 z 1
ganz napisał(a):jeżeli rok produkcji jest 2002 to znaczy że mam BJ, tak?
tak
Przenoszę do działu DIESEL
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Tak masz BJ to widać w numerze VIN.
TDVI czy DITD to jest to samo tylko różne oznaczenie na różne rynki. Pewno V ma związek z turbiną o zmiennej geometrii czyli Variable tak mi się wydaje ..było coś na forum.
DITD to Direct Injection Turbo Diesel.
Patrz wątek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 7b4bfceeff
M.
ps. pewnie temat poleci do kosza bo to już było i wystarczy tylko poszukać.
TDVI czy DITD to jest to samo tylko różne oznaczenie na różne rynki. Pewno V ma związek z turbiną o zmiennej geometrii czyli Variable tak mi się wydaje ..było coś na forum.
DITD to Direct Injection Turbo Diesel.
Patrz wątek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 7b4bfceeff
M.
ps. pewnie temat poleci do kosza bo to już było i wystarczy tylko poszukać.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW napisał(a):TDVI czy DITD to jest to samo tylko różne oznaczenie na różne rynki. Pewno V ma związek z turbiną o zmiennej geometrii czyli Variable tak mi się wydaje
Ja mam TDVI i turbinę o stałej geometrii, więc to nie to.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Witam,
również mam mazdę (premacy) z silnikiem TDVi i również pochodzi ona z Belgii (podobno), co by sugerowało iż może to być kwestia oznaczenia na kraje Beneluksu. Ale z kolei wyczytałem gdzieś, że silnik oznaczony RF4F, bo taki mam w swoim aucie (chyba) ma turbinę ze zmienną geometrią, więc to wytłumaczenie wydaje się również uzasadnione. Więc jak jest naprawdę, trudno dociec. Może ktoś ma jeszcze jakieś głęboko filozoficzne przemyślenia na ten temat.
również mam mazdę (premacy) z silnikiem TDVi i również pochodzi ona z Belgii (podobno), co by sugerowało iż może to być kwestia oznaczenia na kraje Beneluksu. Ale z kolei wyczytałem gdzieś, że silnik oznaczony RF4F, bo taki mam w swoim aucie (chyba) ma turbinę ze zmienną geometrią, więc to wytłumaczenie wydaje się również uzasadnione. Więc jak jest naprawdę, trudno dociec. Może ktoś ma jeszcze jakieś głęboko filozoficzne przemyślenia na ten temat.
- Od: 1 cze 2014, 21:55
- Posty: 6
- Auto: Mazda Premacy 2.0 TDVi, 2002 r.
ładnie odgrzałeś kotleta
Witam znów,
w ramach relaksu po pracy, poszperałem w internecie i oto co znalazłem w kwestii oznaczenia TDVi. Literka V w oznaczeniu silników diesla odnosi się do turbiny ze zmienną geometrią łopatek, która niweluje efekt turbodziury, (może oznaczać też liczbę zaworów bądź cylindrów ale tylko wtedy gdy obok niej, przed lub po, jest podana jakaś liczba, np. 16V czy V8). Silniki RF3/4F mają taką turbinę, chociaż nie wszystkie. Tak więc moim zdaniem TDVi można rozszyfrować następująco:
"TD"-turbo diesel, "V"-wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii łopatek, "i" -z wtryskiem bezpośrednim.
Myślę, że to zamyka sprawę wyjaśnienia tego kodu, ale jeżeli ktoś jest innego zdania to chętnie zapoznam się z jakimś innym wyjaśnieniem.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich właścicieli mazd TDVi i życzę równie przyjemnej jazdy jaką ja mam z tym silnikiem
w ramach relaksu po pracy, poszperałem w internecie i oto co znalazłem w kwestii oznaczenia TDVi. Literka V w oznaczeniu silników diesla odnosi się do turbiny ze zmienną geometrią łopatek, która niweluje efekt turbodziury, (może oznaczać też liczbę zaworów bądź cylindrów ale tylko wtedy gdy obok niej, przed lub po, jest podana jakaś liczba, np. 16V czy V8). Silniki RF3/4F mają taką turbinę, chociaż nie wszystkie. Tak więc moim zdaniem TDVi można rozszyfrować następująco:
"TD"-turbo diesel, "V"-wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii łopatek, "i" -z wtryskiem bezpośrednim.
Myślę, że to zamyka sprawę wyjaśnienia tego kodu, ale jeżeli ktoś jest innego zdania to chętnie zapoznam się z jakimś innym wyjaśnieniem.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich właścicieli mazd TDVi i życzę równie przyjemnej jazdy jaką ja mam z tym silnikiem
- Od: 1 cze 2014, 21:55
- Posty: 6
- Auto: Mazda Premacy 2.0 TDVi, 2002 r.
Ja jeszcze dodam iż V bierze się od słowa Variable czyli zmienny
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość