Oznaczenie TDVi – co oznacza literka V

Postprzez ganz » 27 gru 2008, 13:59

Witam wszystkich fanów Mazdy, jestem świeżo upieczonym posiadaczem 323f i w zwiazku z tym mam troszkę pytań ale najbardziej interesuje mnie jedna sprawa.
Auto które kupiłem to 2-litrowy turbo diesel z oznaczeniem TDVi. Czy może mi ktoś powiedzieć nieco na temat tego silnika, zwłaszcza o co chodzi z tą V? Szukałem na forum na prawde długo i nie znalazłem nic na ten temat.
z góry dziękuję i pozdrawiam
ganz

ps. jeżeli rok produkcji jest 2002 to znaczy że mam BJ, tak?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 11:47
Posty: 4
Skąd: Białystok
Auto: 323F BJ 2.0 TDVi 03r.

Postprzez KyRy » 27 gru 2008, 14:38

ganz napisał(a):jeżeli rok produkcji jest 2002 to znaczy że mam BJ, tak?

tak

Przenoszę do działu DIESEL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez MarekW » 27 gru 2008, 15:10

Tak masz BJ to widać w numerze VIN.

TDVI czy DITD to jest to samo tylko różne oznaczenie na różne rynki. Pewno V ma związek z turbiną o zmiennej geometrii czyli Variable tak mi się wydaje ..było coś na forum.
DITD to Direct Injection Turbo Diesel.

Patrz wątek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 7b4bfceeff

M.
ps. pewnie temat poleci do kosza bo to już było i wystarczy tylko poszukać.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez ganz » 27 gru 2008, 15:18

Dzieki za linka do tematu, dziwne że sam go nie znalazłem a szukałem, naprawde mówie szczerze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 11:47
Posty: 4
Skąd: Białystok
Auto: 323F BJ 2.0 TDVi 03r.

Postprzez lukaszp » 28 gru 2008, 13:04

MarekW napisał(a):TDVI czy DITD to jest to samo tylko różne oznaczenie na różne rynki. Pewno V ma związek z turbiną o zmiennej geometrii czyli Variable tak mi się wydaje

Ja mam TDVI i turbinę o stałej geometrii, więc to nie to.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez ganz » 28 gru 2008, 15:08

W tej chwili wydaje mi się niemal pewne że chodzi tylko o inne oznaczenie aut produkowany na rynek krajów Beneluxu, moja pochodzi z Belgii.
Jeśli chodzi o mnie sprawa jest zamknięta, topic można skoszować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 11:47
Posty: 4
Skąd: Białystok
Auto: 323F BJ 2.0 TDVi 03r.

Postprzez MarekW » 28 gru 2008, 21:38

skoro V nie jest od geometrii to moze od tych klapek na kolektorze dolotowym 8 lub 16 zaworow :–) tak sobie gdybam .. a moze poprostu napisac do ASO?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez lukaszp » 29 gru 2008, 21:56

Moja TDVI również pochodzi z Belgii.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Mario64 » 6 wrz 2014, 20:32

Witam,
również mam mazdę (premacy) z silnikiem TDVi i również pochodzi ona z Belgii (podobno), co by sugerowało iż może to być kwestia oznaczenia na kraje Beneluksu. Ale z kolei wyczytałem gdzieś, że silnik oznaczony RF4F, bo taki mam w swoim aucie (chyba) ma turbinę ze zmienną geometrią, więc to wytłumaczenie wydaje się również uzasadnione. Więc jak jest naprawdę, trudno dociec. Może ktoś ma jeszcze jakieś głęboko filozoficzne przemyślenia na ten temat. :)
Początkujący
 
Od: 1 cze 2014, 21:55
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 TDVi, 2002 r.

Postprzez Neonixos666 » 6 wrz 2014, 21:09

ładnie odgrzałeś kotleta :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mario64 » 20 wrz 2014, 17:53

Witam znów,
w ramach relaksu po pracy, poszperałem w internecie i oto co znalazłem w kwestii oznaczenia TDVi. Literka V w oznaczeniu silników diesla odnosi się do turbiny ze zmienną geometrią łopatek, która niweluje efekt turbodziury, (może oznaczać też liczbę zaworów bądź cylindrów ale tylko wtedy gdy obok niej, przed lub po, jest podana jakaś liczba, np. 16V czy V8). Silniki RF3/4F mają taką turbinę, chociaż nie wszystkie. Tak więc moim zdaniem TDVi można rozszyfrować następująco:
"TD"-turbo diesel, "V"-wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii łopatek, "i" -z wtryskiem bezpośrednim.
Myślę, że to zamyka sprawę wyjaśnienia tego kodu, ale jeżeli ktoś jest innego zdania to chętnie zapoznam się z jakimś innym wyjaśnieniem.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich właścicieli mazd TDVi i życzę równie przyjemnej jazdy jaką ja mam z tym silnikiem ;)
Początkujący
 
Od: 1 cze 2014, 21:55
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 TDVi, 2002 r.

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2014, 19:38

Ja jeszcze dodam iż V bierze się od słowa Variable czyli zmienny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323