Strona 1 z 1

RATUNKU, rozpiąłem TCV, SPV i inne, pospinałem, nie odpalił

PostNapisane: 6 lip 2008, 00:58
przez MSI
Dziś zabrałem się za gruntowne sprawdzenie stanu przecieków na czujnikach SPV i TCV. Cieknie każdy z nich, kable mokre, ale wiązka po rozplecieniu izolacji – taśmy izolacyjnej – nad rozrusznikiem była jeszcze całkiem sucha. Także doszło po kablach tylko do rozrusznika, przy kompie pod nogami sucho.

podjęte czynności:
1. zdjęta osłona silnika górna,
2. wyjęty wentylator chłodnicy po rozpięciu jego zasilania
3. zdjęta osłona termiczna pompy wtryskowej
4. rozpięty czuknik na SP – ten wielki czujnik pierwszy od prawej z góry na pompie – widok mokro od ropy między pinami
5. pozostałe czujniki z góry na pompie suche
6. czujnik TCV mokry również
7. nie wiem jak to możliwe ale ten czujnik, który ma dwa kabelki idące do oczka z nakrętką na jakimś czujniku co jest poziomo między SPV i TCV, też był mokry w środku w konektorze, ów czujnik robi się ciepły przy załączonej stacyjce
8. wykonałem masę z kleju dwuskładnikowego distal rapid – zalałem tylko SPV, na dnie, odczekałem z 2h, w tym czasie na nowo pospinałem taśmą izolacyjną wiązki do czujników
9. powpinałem kable, kręcę i NIC
10. wydłubałem distal, jeszcze się dał, wszystkie konektory sprawdzone, każdy kliknął przy zatrzaskiwaniu, każdy ma inny kształt, nie ma chyba mowy o pomyłce, żaden nie został luzem


po załączeniu stacyjki nie ma mrugania kompa lampką świec, jest normalnie, grzeje i gaśnie światełko

odpalanie wygląda tak: kręci jak zawsze – ale w miejscu gdzie zawsze zaskakiwał już silnik coś mi pstryka i cyka i to tak, że gasną wszystkie kontrolki, jeśli przytrzymać w takim stanie to cykanie jest częste, kilka razy na sek, silnik nie zaskakuje

1. bezpieczniki ok, sprawdziłem
2. alarm świeży, trzytygodniowy, zakładam, że ok, montowany profi w firmie, sprawdzałem stan podłączeń w konektorach przekaźników, wszystko powpinane, nic nie wypadło
3. aku rozpiąłem minusem, pedał hamulca na 30sek, komp wyczyszony, mimo, że nie mrugał,


RATUNKU, jak ożywić autko <płacze> <płacze> <płacze> <co?>

PostNapisane: 6 lip 2008, 11:38
przez Pioteq25
tester i odczyt kodów ;)

PostNapisane: 6 lip 2008, 12:24
przez MSI
Pioteq25 napisał(a):tester i odczyt kodów oczko

ale czy to może pokazać coś jeśli

MSI napisał(a):nie ma mrugania kompa lampką świec, jest normalnie, grzeje i gaśnie światełko


chyba, że są jakieś komunikaty na kompie, które nie są pokazywane kontrolką grzania świec

dodatkowym efektem jest to, że przy załączonej stacyjce coś mi cyka w pompie, ale gdzieś mi mrugnęła informacja, że to normalna praca TCV-a

PostNapisane: 6 lip 2008, 12:59
przez Pioteq25
To jeszcze posprawdzaj dokładnie wszystkie złączki – może o czymś zapomniałeś.

PostNapisane: 6 lip 2008, 14:10
przez MSI
Sprawdzałem kilka razy, żaden element z wiązki nie został luzem.
Obstawiam przekaźnik zapłonu, ew. coś podobnego w tym kierunku, tylko jak szukać, jak zweryfikować. Objaw nie jest natury mechanicznej, nie ma kręcenia rozrusznikiem do upadłego i brak zaskoku. Jest kręcenie pół obrotu wałem i w miejscu gdzie zwykle motor zaskakuje – gasną wszystkie kontrolki i robie się cykanie w kokpicie nad bezpiecznikami, jest tam masa kostek i kilka przekaźników.
HELP :| <co?>


EDIT

po całej nocy ładowania akumulatora wstawiłem, podłączyłem, zakręciłem i zapalił
JAK GDYBY NIGDY NIC

Jako, że jestem nowy w tej marce – czy wszystkie mazdy mają moduł automatycznej nocnej naprawy?

1. wciąż nie wiem co było powodem cykania pod kierownicą
2. jeśli mój model ma na wyposażeniu w/w moduł to jest to najfajniejsze autko jakie widziałem

PostNapisane: 29 maja 2013, 23:22
przez dzul
Odpowiadam co było problemem twojej mazdy. rozładowany aku. Dziekuję dobranoc.