Strona 1 z 1
Auto na hamowni tylko 85KM.

Napisane:
14 maja 2008, 19:51
przez andrzej.j
Witam.
Przedstawiam swój problem,posiadam auto 2,5roku.
Samochód sprawuje sie bardzo dobrze ,niedawno był czyszczony cały dolot i zaślepiono EGR. Zawory wyregulowane,paliwo z wiarygodnych stacji,auto pali na dotyk nawet przy dużych mrozach,zero kopcenia,dynamika raczej dobra V- 80-120km/h 13s,spalanie trasa 5.5 miasto 6.5l. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad wzrostem mocy. Byłem w Vtechu ina hamowni stwierdzono 85KM bardzo mnie to zaskoczyło.Przy tych parametrach odmówiono mi zwiekszenie mocy. Podejrzewaja zapchanie katalizatora badz nie sprawna turbina. Samochód moim zdaniem ma za dobra dynamike jak na 85km.
Ja zgłupiałem, czyżby ditd wszystkie maja mniejszą moc.

Napisane:
14 maja 2008, 20:35
przez malkolm2
były też 90 konne w 323 , przeczytaj poradnik tam pisze co jest co


Napisane:
14 maja 2008, 20:50
przez andrzej.j
W dowodzie rejest. Holenderskim były dane
RF2 – 74KW-101KM
Na tylnej klapie oznaczenie ditd gdzie di – na czerwono czyli wersja 101km.

Napisane:
14 maja 2008, 20:57
przez xANDy
andrzej.j – nie napisałeś jakie masz auto i dokładnie jaki silnik, jaki przebieg itd.

Napisane:
14 maja 2008, 21:12
przez andrzej.j
dane auta -323F BJ ,20ditd,74kw,wersja japonia,
Co do przebiegu to nikt nie jest pewien auto ma 140.000km, ale chyba za mało.
Silnik pracuje bardzo ładnie i równo,olej dolewka 0,2l na 10.000km

Napisane:
14 maja 2008, 21:26
przez andrzej.j
Turbine słychać już około 1400obr.a od 2200 -3200 ma bardzo dobre przyśpieszenie.
Tak sie zastanawiam jak powinien pracować zawór westegate bo umnie stoi w miejscu przy dodawaniu obrotów,oczywiście ręką przepustnica się przesuwa wstrone pasażera. Czy ma to jakieś znaczenie.
Jest to turbina o stałej geometrii.

Napisane:
14 maja 2008, 21:34
przez malkolm2
ten zawór powinien się poruszyć przy obrotach około 3500, z tego co pamiętam

Napisane:
14 maja 2008, 22:05
przez xANDy
1. nie wiadomo który to silnik RF2a czy RF3/4
2. turbina w DiTD jest wyłącznie o stałej geometrii
3. data produkcji – rocznik...

Napisane:
15 maja 2008, 08:07
przez andrzej.j
Silnik RF2 – 2001r.
Przy jakim obciążeniu zawór westegate powinien pracować i w którą stronę.
Słyszałem ze pełną moc uzyskuje się wtedy gdy on zadziała.
Może to ta przyczyna. A może jest za małe podciśnienie turbiny i zawór nie da rady ruszyć.Sprawdzałem pompką podciśnieniową zawór jest szczelny.

Napisane:
15 maja 2008, 09:18
przez xANDy
andrzej.j napisał(a):Silnik RF2 – 2001r.
Nie prosiłem o napisy na elementach silnika (takie same są w najnowszym RF7J) tylko o model – proszę sobie zaglądnąć w poradnik i jednoznacznie stwierdzić – są nwet zdjęcia dla odróżnienia. Rok 2001 i RF2A wykluczają się wzajemnie.
W zależności od modelu motoru jest INNE sterowanie turbiną.

Napisane:
15 maja 2008, 13:23
przez andrzej.j
Sprawdziłem dokładnie po numerze identyfikacyjnym w serwisie Auto Jaksa.
Silnik RF2A, 101 km,na starej turbinie.
Czy może być to przyczyna katalizatora tak mi sugerowano w vtech.
Serwis Auto Jaksa twierdzi że zawór westegate nie ma nic do mocy, chyba ze pompa.

Napisane:
15 maja 2008, 13:49
przez malkolm2
andrzej.j napisał(a):Serwis Auto Jaksa twierdzi że zawór westegate nie ma nic do mocy
i to jest prawda, no prawie,


Napisane:
17 maja 2008, 20:29
przez Jaksa
malkolm2 napisał(a): no prawie
Nie w tym przypadku.... w ogole nie widziałem auta wiec ciezko mi wypowiadac się co tam sie stało.....moze byc to rowniez pompa , na powietrzu auto nie bedzie jezdziło , potrzebuje odpowiedniej dawki paliwa tak ?

Napisane:
17 maja 2008, 21:48
przez andrzej.j
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Postanowiłem nie szukać usterki bo może być to bardzo kosztowne.(małe doświadczenie mechaników – niestety).
Zastanawiam sie nad zamianą na benzyne oczywiście MAZDA.

Napisane:
17 maja 2008, 22:14
przez malkolm2
Jaksa napisał(a): potrzebuje odpowiedniej dawki paliwa tak ?
pewnie, ja wogóle nie znam się na silnikach z bezpośrednim wtryskiem, a mazda to już czarna magia

bez obejrzenia tego auta można tak długo gdybać

Napisane:
18 maja 2008, 12:28
przez andrzej.j
Dawka paliwa czyli dawkowanie pompy z tego co się orientowałem to stwierdzenie tego na samochodzie jest niemożliwe,tylko wyjęcie pompy i sprawdzenie(opinia MABI).
Czekam na opinie co z tym dalej robić, może ktoś ma doświadczenie,np.polecenie jakiegoś dobrego warsztatu, wszedzie gdzie byłem to zaskakująca niekompetencja.
Szukam posiadaczy DITD w Białymstoku lub oklicach aby porównać auta,czekam na kontakt.