Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez zibidaro » 15 lut 2008, 21:37

Witam wszystkich serdecznie, od dawna jestem" podglądaczem" forum, ale teraz wpadłem aby podziękować tym, którzy sobie gaworzyli w tym dziale i w ogóle we wszystkich. Przygodę z poduszkami zacząłem w październiku tamtego roku. Wibracje nadwozia zaczęły doprowadzać mnie do szału, choć bardzo polubiłem moją mazdeczkę.A zderzak mało nie chciał odlecieć. Zacząłem od wymiany poduszki grodziowej, gdyż tą golym okiem było widać jako zerwaną. Zakupiłem z bólem serca oryginał(coś blisko 500pln, gdyż nie wiedziałem że są jakieś zamienniki. Poducha wymieniona i zero poprawy. może odrobinę poprawiła się współpraca silnika w chwili gdy był on obciążany ( w czasie przyspieszania) i nic poza tym. Na dalsze wymiany nie było mnie stać. I po wyśledzeniu rozmów kolegów <jupi> Zamówiłem kolejne, ale już wkłady z tedgumu.( co prawda mieli tylko dwa wklady pod skrzynią i od rozrządu) Rozbieramy pod skrzynią i zaskoczenie wyglądała prawie jak nowa. No to kolejna w ruch-od rozrządu i tu się ucieszyłem, że jest zerwana, wymiana, odpalenie silnika i ulga, pomogło i to bardzo. Ale muszę powiedzieć, że do wibracji zderzaka przyczyniały się również dwie gumy, które utrzymywały chłodnicę w gornej części, były wyrobione i miały spory luz. "Mój" mechanik uciął z jakiegoś gumowego węża końcówki i nałożył na te bolce z chłodnicy, eliminując luz ale pozostawiając to połączenie elastycznym. Ktoś tu pisał że istnieje możliwość regulacji tej poduchy pod chłodnicami, ale nie bardzo ja to widziałem dlatego pod koniec lutego jak będą mieli w tedgumie biorę się za ostatni wkład i myślę że jeszcze trodszkę pomoże.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 06:51
Posty: 7
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323 f 2.0 DiTD 1998

Postprzez Rychu » 19 lut 2008, 18:34

Dziś dostałem z TED GUMu nowy wkład do przedniej poduszki do Premacy (stara jest zerwana). Wizualnie jest ok.
Średnica zewnętrzna 62,5 mm. Średnica otworu wewnętrznego 12 mm.

W ciągu najbliższych dni będę wymieniał wkład i okaże się czy pasuje.
Mam fotki tego wkładu. Mogę podesłać na maila komuś kto mógłby umieścić je na forum.
Rychu
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 11:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Postprzez tekla » 23 lut 2008, 22:13

Witam.Pytanko odnośnie poduszek? Czy poduszka z Ted Gumu ta od rozrządu jest terz olejowa i jaki jest koszt poszczegulnych poduszek i samych wkładów.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 14:54
Posty: 18

Postprzez marek cygan » 24 lut 2008, 09:26

Żadna z poduszek Tedgumu nie jest olejowa. Koszt poduszki nie przekracza 100PLN.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez topik » 24 lut 2008, 09:30

marek cygan napisał(a):Żadna z poduszek Tedgumu nie jest olejowa.


Witam!Ta od rozrządu nie jest olejowa?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 14:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez tekla » 24 lut 2008, 09:58

Wnioskuje że to nie przeszkadza.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2007, 14:54
Posty: 18

Postprzez gazparts » 24 lut 2008, 23:00

tedgum odlewa całoś z gumy
ale może i lepiej ;) bo te olejowe się zdrowo sypią w przypadku GF/GW
ja z wkładu od rozrządu jestem bardzo zadowolony :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez zibidaro » 26 lut 2008, 21:12

Jeżeli ktoś z forumowiczów już wymienil poduszkę przy chłodnicy(323f 2,0 DiTD) i zna jej numer to dla przyszłych pokoleń <lol> wymieniaczy tej poduszki dobrze byłoby w tedgumie podać jej symbol niech wprowadzą to do swojego systemu, gdyż na chwilę obecną takowej poduszki w ogóle nie mają w ofercie, a tu na forum już spotkalem się z różnymi numerami(oznaczeniami) tej niby pasującej od innych modeli.
Dzięki topik za info. Niebawem wymieniam ostatnią. <jupi>
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 06:51
Posty: 7
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 323 f 2.0 DiTD 1998

Postprzez jumper » 10 mar 2008, 13:58

Witam,

marek cygan napisał(a):Moim zdaniem tedgum sie trochę pogubił w tym co ma. Według moich rozeznań jest tak:
00396940-rozrząd
00395841-skrzynia
00395840-ściana grodziowa
00397079-chłodnica
Według mnie jest to komplet do 626 jak i 323
Pozostaje jeszcze piata poduszka do 626 i to morze być poduszka o numerze 00397080. Jeśli by się to sprawdziło to mamy komplecik.


tez szukam poduszek do mojej 626 GF. Czy powyzsze numery zostaly potwierdzone? W tedgumie nic nie wiedza, pisza ze maja tylko ta przy rozrzadzie, a reszta nie jest u nich jako do 626, tylko do innych (323, Premacy). Ktos potwierdza zestaw Marka?

Bede bardzo wdzieczny za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2007, 00:22
Posty: 11
Skąd: Swarzędz / Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2003 hb., CD 100KW

Postprzez k.el » 10 mar 2008, 19:50

wg przeprowadzonych oględzin poduszki 323 i GF/GW różnią się od siebie (na grodzi i przy chłodnicy), kiedyś już o tym pisałem.
Mi w Tedgumie dopasowali 2 wkłady – przy rozrządzie i na grodzi nr niestety nie pamiętam. Po wymianie zrobiło się dużo ciszej jednak drgania wręcz się nasiliły – drżało wszystko – dramat. Próbowałem kilka razy regulować tą przy chłodnicy i dolną pod skrzynią efekty były różne gdy drgania słabły wzrastał hałas (dudnienie).
W końcu w minioną sobotę poluzowałem śruby wszystkich poduch, pod skrzynię i silnik 2 lewarki, na dekiel zaworów położyłem poziomicę i regulowałem lewarami tak by poziomica wskazała poziom przy centralnym położeniu w "fasolkach" śrub mocujących poduchy: dolną i przy chłodnicy. Po zgraniu wszystkiego skręciłem i znacznie lepiej. Dlatego postanowiłem ustawić nieco inaczej tzn. przy chłodnicy na max do góry a dolną na max w lewo. Ponowne skręcanie wszystkiego i próba. Efekt super podłoga nie łaskocze w stopy, kierownica w dłonie, a w aucie cicho jak nigdy – w końcu słyszę jak pracuje DIDT :D
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 05:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez marek cygan » 11 mar 2008, 08:40

Według tego co pisał k.el poduszki przy skrzyni biegów różnią sie tylko szerokością. Jeśli to nie jest wielka różnica to między tuleje środkową poduszki a gniazdem skrzyni dać symetrycznie podkładki aby zlikwidować luz na łączeniu(w końcu silniki w 323 jak i w 626 mają taką samą wagę i poduszka nie powinna siąść).
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez lukaszp » 11 mar 2008, 15:48

marek cygan regulowałeś poduszkę pod silnikiem ( tą od której odchodzi długi pręt do tyłu samochodu)? A jak ustawiłeś tą poduszkę przy chłodnicach:śruba w górnej pozycji czy dolnej?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 20:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez gazparts » 11 mar 2008, 22:11

jumper zacznij od rozrządu
ona najczęściej siada i daje odgłos do wnętrza
ja zdemontowałem wszystkie, a tylko jedna była do wymiany
a jeśli chodzi o dobranie poduch to
rozrząd maja
grodziowa inna średnica wewn. większy otwór ( podobno nie przeszkada , nawet lepiej ją ustawić , twierdzą w tedgumie)
skrzynia nie ma
przy chłodnicy węższa wewnątrz sporo (można dołożyć podkładki)
mam te wkłady mogę na jutro zwymiarować
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez marek cygan » 12 mar 2008, 08:15

lukaszp napisał(a):tą poduszkę przy chłodnicach:śruba w górnej pozycji czy dolnej?

Poduszkę przy chłodnicy trzeba wyregulować tak żeby część środkowa wkładu nie stykała się z częścią zewnętrzną.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez jumper » 12 mar 2008, 16:13

bananmin, czyli mowisz ze od rozrzadu i grodziowa moge kupic kolejno: 00396940 i 00395840 do 626? bo te dwie wlasnie xANDy zdiagnozowal jako urwane lub "siadniete" wiec na nich naprawde mi zalezy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 maja 2007, 00:22
Posty: 11
Skąd: Swarzędz / Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2003 hb., CD 100KW

Postprzez gazparts » 12 mar 2008, 16:42

jumper
byłem w tedgum z orginałami
pomierzyli i powiedzieli, że tej od skrzyni nie mają ale jak zostawie orginał to za parę dni będzie zamiennik
nie zostawiłem, bo były oki orginały.
jest jeszcze ta poducha pod silnikiem i skrzynią (ten plaster gumy)
mają coś podobnego ale otwory na śruby nie pasują
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 10:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez k.el » 18 mar 2008, 19:40

no i czar prysł Madzią na wolnych obrotach znowu trzęsie jakby się czegoś okropnie bała. Popołudnie spędziłem w garażu i nic ... chociaż mam nową teorię, która sprowadza się do pytania:
Czy te drgania dosłownie wszystkiego mogą przenosić się z silnika poprzez chłodnicę i IC?
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 05:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez lukaszp » 19 mar 2008, 20:36

marek cygan napisał(a):Ścianę grodziową i maskę wygłuszałem matą głuszącą ATP.

Marek, a gdzie kupiłeś tą matę?? Też chciałbym sie pobawić w z wygłuszeniem ściany grodziowej.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 20:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez marek cygan » 19 mar 2008, 20:55

CZEŚĆ
Maty kupowałem na allegro.Do ściany grodziowej aluminiowe
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez smagur » 20 mar 2008, 09:58

Ogłaszam wszem i wobec nową teorię.... winą za tzw buczenie na wolnych obrotach obarczam poduszkę przy ścianie grodziowej... ją wymienialiśmy z Markiem jako ostatnią i przed wymianą nie było buczenia a po sie pojawiło i jest z taką niską częstotliwością że mnie aż wykręca :) zaczynam tworzyć teorię jak to poprawić... wydaje mi się że sama poduszka powinna być z bardziej miekkiego materiału
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 11:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323