Poduszki silnika i wygłuszenie motoru

Postprzez marek cygan » 4 gru 2007, 09:27

lukaszp napisał(a):jak wyciszyć ściankę grodziową, bo u mnie chyba kiepsko jest to zrobione jak we wszystkich BJ? Ty masz wyciszonąpytajnik

Ścianę grodziową i maskę wygłuszałem matą głuszącą ATP. Przy masce zdjąłem oryginalne wyciszenie i wykleiłem wszytki powierzchnie w profilu.Przy ścinie grodziowej odkręciłem wszystkie elementy przykręcone do niej oraz wykleiłem rynienkę od spodu..Następny krok to wykręcenie rury wydechowej między kolankiem a pierwszym tłumikiem i wyklejenie kanału.Przy wymianie opon na zimowe zdjąłem zakola i wykleiłem błotnik od wewnątrz. efekt taki że silnika nie słychać kół nie słychać buczenie pozostało!!!!
Rozmawiałem z gościem zajmującym się wydechami który twierdzi że buczenie może mieć związek z wypaleniem się katalizatora co powoduje zawirowania w wylocie spalin. Moja BJ ma 220000 i to jest możliwe. Ciekawostką jest poco jest wygłuszana rura wydechowa między kolankiem a pierwszym tłumikiem. Czy aby nie po to żeby zmniejszyć buczenie?
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez xANDy » 4 gru 2007, 11:10

1. to nie miejsce na dywagacje o wygłuszaniu mazdeczek
2. pisałem nie raz, że hałas o nazwie "buczenie" nie jest owocem przenoszenia dźwięku tylko fizycznych wibracji poprzez zawieszenie motoru. Hałas to jedno (można wygłuszyć) a buczenia nie – żadnymi matami, farbami, gąbkami, wyklejkami i innymi pierdołami
3. zmień silnik na benzynę po tym wygłuszeniu i będziesz miał problemy z jechaniem (nie usłyszysz czy masz 4 czy 5 bieg na trasie).
marek cygan napisał(a):Rozmawiałem z gościem zajmującym się wydechami który twierdzi że buczenie może mieć związek z wypaleniem się katalizatora co powoduje zawirowania w wylocie spalin. Moja BJ ma 220000 i to jest możliwe
Nawet jakbyś wyjął cały wydech i tak będzie buczenie – ono bierze się z poduszek. Katalizator zostaw w spokoju (chyba, że masz RF3 to pierwszy możesz amputować).
marek cygan napisał(a):Ciekawostką jest poco jest wygłuszana rura wydechowa między kolankiem a pierwszym tłumikiem
to żadna ciekawostka – to nie jest wygłuszenie tylko ekran termiczny :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez marek cygan » 4 gru 2007, 12:00

xANDy napisał(a):Nawet jakbyś wyjął cały wydech i tak będzie buczenie – ono bierze się z poduszek.

W sobotę zrobię doświadczenie: wymontuje poduchę z pod skrzyni (może do tej pory uda się kupić nową) i jeśli buczenie ustąpi maż u mnie dobry koniak!
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez lukaszp » 4 gru 2007, 21:30

Ja usiebie też muszę sprawdzić mocowanie motoru bo buczy jak cholera. Ale narazie nie mam kiedy :(
xANDY czemu służy osłona termiczna na rurze wydechowej, bo u mnie sie postrzępiła a kiedyś patrzyłem to prawie nic z niej nie zostało.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 20:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez xANDy » 5 gru 2007, 21:58

lukaszp napisał(a):czemu służy osłona termiczna na rurze wydechowej
Osłona termiczna służy osłanianiu przed temperaturą jak sama nazwa wskazuje.

marek cygan napisał(a):wymontuje poduchę z pod skrzyni
To silnik będzie buczał tym bardziej bo będzie niestabilny. Trzeba by przerobić zupełnie zawieszenie silnika – poduszka olejowa powinna być większa (podobnie symetryczna zwykła z drugiej strony pod filtrem), za to trzy podpierające w osi auta (przy ścianie grodziowej, pod skrzynią biegów, przy chłodnicach) powinny mieć inną strukturę i twardość.

marek cygan napisał(a):buczenie ustąpi maż u mnie dobry koniak!
Jestem abstynentem, ale dzięki za szczerość.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez marek cygan » 6 gru 2007, 11:41

xANDy napisał(a):Trzeba by przerobić zupełnie zawieszenie silnika – poduszka olejowa powinna być większa

Mam podobny pomysł: tylko zamiast zwiększyć średnice poduszek olejowych mam zamiar pod łapu podłożyć specjalne podkładki gumowe które stosuje się do ustawiania precyzyjnych urządzeń w celu wyeliminowania drgań, a poduchy przy grodzi i skrzyni dobierać metodą prób błędów.Nie wiem jak w innych ale w mojej BJ-tce są tylko cztery poduszki nie ma poduszki przy chłodnicy.Zgadzam się z TOBĄ że uszkodzenie poduszki przy skrzyni ma wpływ na drgania całej karoserii Ale wydaje mi się (mogę się mylić) że ze względu na to że rura kolektorowa przymocowana jest obejmą do korpusu silnika "buczenie" może być spowodowane uszkodzeniem poduszki grodziowej. jeśli te eksperymenty nic nie dadzą zdecyduje się na kupno całego kąpletu poduszek w serwisie co oznacza "żegnaj webasto na rok".
xANDy napisał(a):Jestem abstynentem,

Witam w klubie!
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez rexwolf » 6 gru 2007, 22:45

podkladalem rozne podkladki gumowe pod poduszki ( guma grubosci ok 4 mm) i nic nie pomoglo! Ale mialem piekny sen ze za niedlugi czas ktos ten problem rozwiaze i mi go sprzeda nie drozej niz za flaszke koniaku. Co o za zycie gdy ani wypic ani ani.......
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 13:55
Posty: 131
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez xANDy » 7 gru 2007, 22:42

marek cygan napisał(a):Nie wiem jak w innych ale w mojej BJ-tce są tylko cztery poduszki nie ma poduszki przy chłodnicy
Bądźmy szczerzy – znalazłeś cztery poduszki – z czego ta "przy chłodnicy" jest akurat czwarta – taka mała, okrągła, przypomina bardziej silentblock niż poduszkę. Nie mam jak zrobić zdjęcia ale uwierz mi, że ta z "przodu" silnika to właśnie ta okreslana mianem "przy chłodnicy". Piąta znajduje się dokładnie POD skrzynią biegów i na 95% nie wpadłbyś na myśl, że to poduszka :] Wygląda jak dwa paski blachy zgrzanej gumą...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez marek cygan » 8 gru 2007, 19:45

Witam. Tak jak planowałem pracowałem dziś przy MADZI. Efekt taki że stwierdziłem naderwanie poduszki przy rozrządzie wręcz wyrwaną przy ścianie grodziowej oraz naderwana przy chłodnicy.Po licznych kombinacjach włożyłem dwa paski gumy w gniazdo poduszki przy ścianie grodziowej.Efekt końcowy jest taki że buczenie pozostało ale jest stałe i nie nasila się wraz ze wzrostem obrotów. Ogólnie rzecz biorąc podczas jazdy jest dużo ciszej a buczenie jest słyszalne tylko na biegu jałowym
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez xANDy » 8 gru 2007, 21:33

Jak widać najprawdopodobniej masz auto po dzwonie – wtedy padają właśnie poduszki.
Regeneracją zajmuje się m.in. firma tedgum (wysyłkowo). Umie zrobić wszystkie – zapytaj rexwolf'a o szersze namiary.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez marek cygan » 8 gru 2007, 21:58

Mam namiary i znam cennik tedgumu ale obawiam się o twardość.Zastanawiam się nad kupnem oryginałów.Ciekaw jestem ile taka przyjemność będzie kosztować,ale wymianę zostawię do wiosny.Chyba że po nowym roku u Jaksy
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez xANDy » 9 gru 2007, 17:22

marek cygan napisał(a):Zastanawiam się nad kupnem oryginałów.Ciekaw jestem ile taka przyjemność będzie kosztować
Raczej zostaw to sobie na nigdy. Oryginały kosztują na tyle sporo, że chyba 2kpln Ci nie starczy (komplet).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Paweł Mo » 10 gru 2007, 07:41

W mojej Madzi wymieniałem poduszkę przy chłodnicy. Sprowadzano z Niemiec i kosztowała 483zł. Dziś zdecydowałbym się na regenerację, koszty na pewno nie porównywalne. Jaksa wspominał, że w Warszawie ktoś regeneruje, dobierając przy tym twardość gumy.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 11:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez marek cygan » 11 gru 2007, 08:38

Paweł M. napisał(a):W mojej Madzi wymieniałem poduszkę przy chłodnicy.

Cena faktycznie kosmiczna. A jaki efekt? podaje numery katalogowe tedgumu:poduszka przy rozrządzie 00396940,poduszka skrzyni biegów00395841, oraz przy ścianie grodziowej00395840.
Ostatnio edytowano 4 sty 2008, 16:02 przez marek cygan, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez Paweł Mo » 11 gru 2007, 12:29

Jeżeli możesz to bądź w sobotę 15.12.2007 na spotkaniu (ja postaram się być, ale nie obiecuję) to porównamy.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 11:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez marek cygan » 11 gru 2007, 13:12

Dzisiaj zamówiłem poduszki w tedgumie. Jeśli dojdą w piątek to w sobotę będę je wymieniał.Spróbuje przygotować fotorelacje. Jak będziesz wracał ze zlotu jedż przez Góre Kalwarie to się spodkamy

Wysłany: 14 Gru 2007 | 8:05
Proszę państwa dzisiaj dzień prawdy! Przyjechały poduchy. Zaraz biorę się za wymianę żeby zdążyć do jutra do 11-tej. Ciekawy jestem jaki będzie efekt?

Wysłany: 15 Gru 2007 | 20:47
Paweł M. napisał(a):Daj znać jak poszło

Efekt jest taki że przestało buczeć. Na razie wymieniłem dwie; przy rozrządzie i skrzyni biegów ,pozostała ściana grodziowa. Przy obrotach 2500 tylko świst powietrza silnika nie słychać.
Już RIKI zastanawia się nad wymianą poduszek.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez lukaszp » 16 gru 2007, 18:19

Ja też to musze zrobić, bo buczy mi strasznie. Męczy mnie to chwilami. Szczególnie to buczenie mi sie nasila przy 2500 obr, potem znow jest mniejsze.
marek cygan u ciebi eteż tak było jak u mnie, ze przy 2500 tys obr buczenie sie nasilało?Wymieniłeś tylko wkład przy rozrządzie czy całą??
Ile dałeś za poduszke przy rozrządzie i skrzyni?
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 20:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Riki » 16 gru 2007, 19:35

marek cygan napisał(a):RIKI zastanawia się nad wymianą poduszek.


GFka na pewno dostanie komplet nowych poduszek na wiosnę :) kolosalna różnica....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5563 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 11r R2AA 200KM+ /RX8 04r 235KM+

Postprzez marek cygan » 16 gru 2007, 20:46

lukaszp napisał(a):Ja też to musze zrobić, bo buczy mi strasznie

U mnie objawy były takie same(u RIKEGO też).Wymieniłem wkłady.Cena 285zł za 3 sztuki.
Riki napisał(a):kolosalna różnica.

Zgadza się.
RIKI może napiszemy mini poradnik na temat poduszek bo mam już kilka pytań na prywatnej poczcie
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez xANDy » 16 gru 2007, 21:27

marek cygan napisał(a):RIKI może napiszemy mini poradnik na temat poduszek

Zróbcie to byle jak najszybciej – ja też mam dosyć takiej poczty!
Dorobić to do tematu Poradnika jako osobny post. Zdjęcia, montaż itd.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3107 (0/19)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323