Strona 1 z 1

Schemat faz rozrządu – potrzebny....

PostNapisane: 28 wrz 2006, 22:25
przez WoMa
Witam
Potrzebuję pomocy..... Czy ktoś może dysponuje i mógłby mi udostępnić schemat faz rozrządu, schemat rozrządu lub chociaż zdjęcie rozrządu ww. auta?
Pozdrawiam
WMaj

PostNapisane: 28 wrz 2006, 22:32
przez magicadm
Obrazek
Obrazek
Może to cokolwiek rozjaśni

PostNapisane: 28 wrz 2006, 22:36
przez tomekrvf
Nie ma koła pompy wtryskowej.
Nie wiem w czym problem bo wszędzie są znaki....

PostNapisane: 29 wrz 2006, 09:22
przez WoMa
Problem jest w tym, że pękł mi pasek, a po wymianie niezbędnych części na nowe silnik chodzi głośniej niż przed awarią. Ponieważ awaria miała miejsce w trasie, teraz z miejscu zamieszkania staram się z kolegą mechanikiem znaleźć przyczynę takiej pracy silnika.

PostNapisane: 29 wrz 2006, 10:14
przez xANDy
Gdyby źle ustawił cośkolwiek – to auto by nie odpaliło albo bardzo by szarpało silnikiem (chciałby wyskoczyć z kasty).

A czy ustawiłeś luz zaworowy? Wdechowe 0,15mm wydechowe 0,35mm. Oczywiście na zimniuteńkim silniku (po nocnym odpoczynku). Wydechowe dźwigienki są krótsze!
Sprawdź też, czy któryś z zaworów nie ma luzów góra-dół, bo może młotek (dźwigienka z prowadnicą w kształcie T popychająca dwa zawory na raz) nierówno naciska parę zaworów.

PostNapisane: 30 wrz 2006, 14:48
przez Bartek.
Jakie jest dokładnie oznaczenie tego silnika? POstaram się coś poszukać. (Moje zasoby na DiTD nie reagują ;) )

PostNapisane: 30 wrz 2006, 17:00
przez pawelc
Silnik oznaczenie ma RF? podaj maila to Ci prześlę

PostNapisane: 30 wrz 2006, 17:04
przez Grzyby
pawelc napisał(a):Silnik oznaczenie ma RF?

RF miały w oznaczeniu diesle w GD i GE
Nie wiem czy DiTD to też RF

PostNapisane: 30 wrz 2006, 19:23
przez pawelc
według info-techa jest to RF 1997-2003 a to raczej nie GE?,ale może byc błąd Wojtek Maj jak chcesz PDF-a z ustawieniem rozrządu to podaj maila

PostNapisane: 30 wrz 2006, 19:46
przez Jaksa
Bartek. napisał(a):Jakie jest dokładnie oznaczenie tego silnika
RF-T

Mała historia.....

Pierwszy motor wysokopręzny miał oznaczenie RF ( 1983-1987 ) następny RF-7 ( 1988-1992 ) od 1992 do 1996/7 RF-CX ( Comprex ) 1997-2002 RF-T ( DiTD ) tyle pamiętam.

PostNapisane: 1 paź 2006, 14:17
przez xANDy
Ale na bloku silnika jest wybite samo RF
Chociaż w opisach mówią o RF-T (ew. RF-T HP)

PostNapisane: 11 lut 2008, 22:20
przez zlepek
Witam
Mam pytanie, pewnie uznacie je za banalne ale "kto pyta nie błądzi", po co są te śrubki na łączniku między dwoma zaworami ? czyżby chodziło o napięcie wstępne sprężyn przed regulacją na dźwigni.

PostNapisane: 11 lut 2008, 22:39
przez xANDy
Ustala się nimi luzy na zaworach – żeby dźwigienka wduszała równo oba zawory na raz.

PostNapisane: 12 lut 2008, 09:05
przez zlepek
No tak, ale po co tak skomplikowali sobie sprawę regulacji zaworów, mogli zrobić tą dźwignię symetryczną a regulację przeprowadzać tylko jedną śrubą na dźwigni.
Co do poradnika czytałem go już kilka albo kilkanaście razy, jest świetny, czyta się jak lekturę szkolną :) (oczywiście z zainteresowaniem), "esencja" zebrana w jednym miejscu, wszystkie fora żeby tak wyglądały.

PostNapisane: 12 lut 2008, 09:46
przez xANDy
Śrubę na mostku ustala się tylko jeden raz – na początku a regulacje wykonuje się tylko górną śrubą (luzy zaworowe). Przy jednym wałku jest to ciekawe posunięcie i skuteczne.

Aha – a temat wyląduje w koszu na dniach, bo jest po prostu zbędny.