Strona 1 z 1

Paski klinowe

PostNapisane: 1 lis 2019, 09:09
przez slonemil74
Proszę o pomoc w sprawie tych dwóch pasków kinowych potrzebuje szczegółowej informacji za co dany pasek jest odpowiedzialny tylko bym prosił o dokładny opis, z góry serdecznie dziękuję..

Dopisano 1 lis 2019, 08:12:

O przepraszam bardzo nie podałem modelu madzi 323 bj 2.0 tdi 1999 66kw

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 1 lis 2019, 10:15
przez dzaper
Witaj w tych silnikach są dwa paski klinowe oba napędzają te same zeczy czyli alternator i klimatyzację i nic więcej

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 1 lis 2019, 13:01
przez slonemil74
Dwa paski odpowiedzialne za to samo? Czemu dwa? Pytam dla tego że wyjechałem zagranicę wszystko przed wyjazdem zkontrolowałem po za tymi cholernymi paskami i jak tu przyjechałem to zaóważyłem że ten bliżej lewj strony patrząc z przodu aułta jest ząbkami do góry A drugi jest ok i teraz niewim czy wytrzyma do powrotu a jak nie to co się stanie jakby chodził na jednym pasku jakiś krótki czas?

Dopisano 2 lis 2019, 08:10:

Proszę o pomoc w tym temacie bo nie wiem co z tym robić

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 3 lis 2019, 10:04
przez dzaper
Siema teoretycznie nic się nie powinno stać ale jak masz daleko do domu to warto je wymienić bo jak się urwie to możesz zostać bez prądu. A koszt paskuw nie powinien być rujnujacy.

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 3 lis 2019, 11:28
przez Neonixos666
slonemil74 napisał(a):ten bliżej lewj strony patrząc z przodu aułta jest ząbkami do góry


Zły dobór paska spowodował że źle się układa w kołach pasowych i przekręcił się, odkręć go z powrotem i powinno być dobrze.

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 5 lis 2019, 20:48
przez slonemil74
Coś wam koledzy odpiszę, ten pasek z lewj z ząbkami do góry co pisałem to właśnie mi się zsunoł i tu w niemczech szukam paska ale zastanawia mnie jedna sprawa jak on do cholery mógł się obrócić Przeciesz prędzej by spadł. Jak go wyjołem to na tej płaskiej stronie chodził chyba dość długo po krawędzi koła bo ma przez środek rowek do połowy gróbości wydrążony i teraz powtórzę pytanie po co tu dwa paski od tego samego, no chyba że jak klima chodzi to jeden by miał za ciężko więc narazie nie używam klimy do czasu wymiany paska drugi pasek wygląda jak nówka, proszę poprawcie mnie jak coś źle myślę

PostNapisane: 5 lis 2019, 21:08
przez zadra
Nikt Cię nie zmusza do jeżdżenia z dwoma.
Twoje auto-Twoje ryzyko.
Dlaczego są dwa? Projektant silnika Ci odpowie...

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 5 lis 2019, 22:13
przez slonemil74
Nie oto mi chodziło kolego porostu mam problem tu na miejscu to naprawić jak wrócę zaznaczam jak wrócę do kraju to od razu naprawie nie podważa autorytetu producęta broń boże i chodzi mi tylko o to czy bez włączania klimy zmniejsze ryzyko zerwania tego drugiego paska?

PostNapisane: 5 lis 2019, 23:13
przez Neonixos666
slonemil74 napisał(a):Nie oto mi chodziło kolego porostu mam problem tu na miejscu to naprawić jak wrócę zaznaczam jak wrócę do kraju to od razu naprawie nie podważa autorytetu producęta broń boże i chodzi mi tylko o to czy bez włączania klimy zmniejsze ryzyko zerwania tego drugiego paska?


Mniejsze obciążenie to mniejsze ryzyko, również nie włączaj urządzeń elektrycznych które mogą zwiększyć pobór prądu bo to obciąża również alternator.

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 6 lis 2019, 00:22
przez dzaper
Siema nie wiem czemu kolega tak kombinuje. Kup dwa nowe paski i je wymień to jest 15 min roboty. Za paski
zapłacisz może z 20euro. Chyba nie warto ryzykować awari w trasie.

PostNapisane: 6 lis 2019, 01:45
przez zadra
dzaper napisał(a):Siema nie wiem czemu kolega tak kombinuje. Kup dwa nowe paski i je wymień to jest 15 min roboty. Za paski
zapłacisz może z 20euro. Chyba nie warto ryzykować awari w trasie.

może być problem z doborem pasków – chyba właśnie dlatego ten "przekręcony" się nie sprawdził.

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 6 lis 2019, 20:12
przez slonemil74
Po pierwsze to nie mogę się tu dogadać żeby znaleść do tej mazdy A po drugie jak kolega pisał jest problem w Polsce z tymi paskami żeby znalęść taki który dobrze siedzi w klinie i z stąd te pytania ja nie kombinuje bo bym miał te paski to zaraz bym wymienił. A może mi ktoś podpowie żeby te dwa paski wymienić to alternator się luzuje czy coś jeszcze trzeba zrobić?

PostNapisane: 6 lis 2019, 20:22
przez zadra
Jest kilka sklepów popularnych tu na forum, gdzie bez problemu dostaniesz odpowiednie paski prosto z Japonii.
Zamówisz mailowo i zanim wrócisz do kraju to może będą na Ciebie czekały.

PostNapisane: 6 lis 2019, 22:03
przez Neonixos666
slonemil74 napisał(a):A może mi ktoś podpowie żeby te dwa paski wymienić to alternator się luzuje czy coś jeszcze trzeba zrobić?


jest śruba napinająca na alternatorze ale pamiętaj żeby poluzować też śrubę na mocowaniu alternatora a potem po naciągnięciu paska dokręcić ją.

Paski najlepiej kupić firmy Bando gdzieś w czeluściach forum jest o nich informacja

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 11 lis 2019, 14:15
przez slonemil74
No koledzy sukces paski dostałem teraz bym was prosił o jakiś link czy wytłumaczenie mi jak te paski krok po kroku wymienić. Tylko proszę wytłumaczyć jak laikowi i napisać mi patrząc od przodu ałta który pasek od czego jest i w jakiej kolejności to wykonać. Z góry dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 11 lis 2019, 19:46
przez Neonixos666
https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/626 ... _RFT-1.pdf

Strona B2-17

ogólnie luzujesz śrubę na mocowaniu, śrubę naciągającą i masz już luźne paski potem tylko wymiana, naciągnięcie śrubą i dokręcenie śruby na mocowaniu. Robiłem to wieki temu więc i ty też dasz radę.

Re: Paski klinowe

PostNapisane: 12 lis 2019, 10:36
przez slonemil74
Z tego co piszesz kolego to rozumiem że jest tam tylko jedną śruba przy alternatorze do poluzowania i wymieniam te dwa paski i naciągam po wymianie i to wszystko?,

PostNapisane: 12 lis 2019, 16:29
przez zadra
Co najmniej 2śruby, ale kolego,wybacz.. Zajrzyj sobie pod maskę, zastanów się troszkę, podrap po głowie, weź klucz jeden z drugim i po prostu wymienić te paski, albo wracaj do Lechistanu i poproś znajomego mechanika, to za 20zł Ci ogarnie..

PostNapisane: 12 lis 2019, 20:39
przez Neonixos666
slonemil74 napisał(a):Z tego co piszesz kolego to rozumiem że jest tam tylko jedną śruba przy alternatorze do poluzowania i wymieniam te dwa paski i naciągam po wymianie i to wszystko?,


Przecież napisałem ze jedna śruba jest od naciągu a druga na mocowaniu w materiałach przecież są one opisane.