Szarpanie w okolicy 1500 obr./min
1, 2
Witam, mam problem z Mazdą 323F BJ 2.0 DITD RF2A 90KM. Samochód został zatankowany 2 dni temu przy około 1/4 zbiornika, niestety został zatankowany na stacji niby markowej, ale nie mam zaufania do paliwa stamtąd. Auto do dzisiaj jeździło bezproblemowo. Niestety dzisiaj zaczęło szarpać w okolicy 1500 obr./min. Są momenty, że można trzymać gaz w podłodze i auto nie przekroczy 1500 obr i będzie tylko szarpać. Natomiast są momenty, że po chwili trzymania z gazem w podłodze przeskoczy ten punkt 1500 i potem kręci się już normalnie. Samochód odpala normalnie, poza 1 razem, kiedy musiał dłużej pokręcić (jak zgasł po przegazowaniu, widać na filmie.) Potem zgasł 2 raz po przegazówce natomiast odpalił już bez problemu. Dodam, że żadna kontrolka się nie świeci. Zapalają się tylko świece żarowe jak auto samo zgaśnie. I tu pojawia się pytanie. Czy może być temu winne paliwo? Czy może kończy się już pompa wtryskowa? Dodam, że auto trzyma wolne obroty (Chyba że go przegazujemy, to wtedy potrafi zgasnąć. Leczy gdy go odpalimy i zostawmy na luzie to będzie chodzić, tak samo jak po przekroczeniu tych 1500 obr. możemy go trzymać na 3tyś i nic się nie dzieje.) Auto do dzisiaj jeździło normalnie, nie gasło ani nic. Filtr paliwa (Knecht) wymieniony około 3 tyś. km temu, natomiast pompa przeszła regenerację ok. 100kkm temu.
Film:
https://youtu.be/it52qAHZ2cg
Pozdrawiam.
Film:
https://youtu.be/it52qAHZ2cg
Pozdrawiam.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Pierwsze co bym sprawdził to filtr paliwa bo wygląda na to że coś jest nie tak właśnie z paliwem.
Mówię, teraz zastanawiam się czy dolać do tego paliwa świeżego (mam około 3/4 zbiornika) z innej stacji i wymienić filtr? Czy po prostu wymienić sam filtr.
Dopisano 24 paź 2018, 19:40:
Dobra, zamówiłem filtr paliwa z Boscha. Tylko teraz kwestia czy spuścić paliwo do 1/4 czy może dolać do aktualnej pozycji (około 3/4) do pełna paliwa z markowej stacji.
Dopisano 24 paź 2018, 19:40:
Dobra, zamówiłem filtr paliwa z Boscha. Tylko teraz kwestia czy spuścić paliwo do 1/4 czy może dolać do aktualnej pozycji (około 3/4) do pełna paliwa z markowej stacji.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
na razie wymień filtr i zobaczymy czy to na pewno to.
A jest możliwość, że kończy się pompa paliwa w ten sposób? Jest jeszcze sitko w baku przecież. Może to one jest przyczyną problemów. Ale tam znowu kiepski dostęp i te nity nieszczęsne do rozwiercania. Jutro może uda mi się filtr wymienić i zobaczymy.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
pompa raczej kończy się w inny sposób
Wymienię dzisiaj filtr paliwa, jeżeli silnik nadal będzie szarpać, to wezmę, wrzucę wąż od pompy do kanistra z paliwem z innej stacji, pozwoli mi to wykluczyć wadliwe ON.
Dopisano 25 paź 2018, 08:43:
A mam jeszcze pytanie, czy jest możliwe, że siadł któryś wtrysk?
Dopisano 25 paź 2018, 08:43:
A mam jeszcze pytanie, czy jest możliwe, że siadł któryś wtrysk?
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
jeśli to nie filtr to obstawiam zacinający się przestawiacz kąta wtrysku albo coś z pompą wstępną.
A znasz może jakiś sposób na spuszczenie paliwa? W benzynie jest korek w zbiorniku z tego co wiem, natomiast jak to przebiega w dieslu, idzie wyciągnąć paliwo wężem przez wlew? Po rozmowie z kilkoma osobami można stwierdzić że paliwo jest felerne. Mąż koleżanki, również zatankował na tej stacji. Miał takie same objawy, spuścił paliwo, wymienił filtr, zalał innego i było po problemie. Nie chciał bym wymienić filtra, który, zaraz się znów zapchal syfem z tego paliwa. I jeszcze jedno pytanie na które są sprzeczne odpowiedzi. Czy w BJ DITD jest to sitko w baku?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
A więc tak, auto dzisiaj odpaliło normalnie, dojechało około 500m po czym zgasło podczas jazdy i zaczęła migać kontrolka świec żarowych. Odpaliło trochę gorzej ale dojechało do stacji. Zostało zatankowane do pełna Vervą. Następnie auto odpaliło, udało się nim cofnąć kawałek auto zgasło. Odpaliło z trudem, następnie jak chcieliśmy ruszyć to zgslo i tak kilka razy. Auto zostało zholowane do kuzyna. Następnie wymieniliśmy filtr, nic to nie dało. Mazda odpaliła, jednak nadal się nie wkręca, osiąga tylko 1500 obr. Można było jechać z samego sprzęgła, ponieważ podczas próby ruszenia z gazem auto się dusiło. Przejechał fragment podwórka i tylko koło stanęło w dołku i już z niego nie wyjechał, nie miał mocy, gasł nawet podczas próby ruszenia z samego sprzęgła. Zostawiłem go na luzie, za chwilę przyszedłem a auto samo zgasło. Poniżej filmik z pracy silnika.
https://youtu.be/a5daXLSZCwg
https://youtu.be/a5daXLSZCwg
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Ogólnie, bardzo mnie drażni podejście mechaników. Kiedy mechanik słyszy słowo Mazda w Dieslu, to ma chyba zawsze ma na myśli wadliwego następcę DITD czyli CITD. Denerwujące jest same podejście, ponieważ, Mazdy są samochodami bardzo dobrymi, mało awaryjnym, trwałymi, poza korozją, ale to wszystkie auta japońskie się z tym borykają, a mechanicy odrazu robią z tych aut, szczególnie jak słyszy słowo diesel dno. Przecież ta sama pompa Denso jest w 1.7 DTI, a jak znam życie jak by przyjachać Oplem to by nic nie powiedzieli.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Jak się sprawdza ten przekaźnik, idzie to podmienić z innym w skrzynce albo sprawdzić multimetrem?
Dopisano 28 paź 2018, 19:40:
Witam, zrobiłem dziś zworkę w gnieździe diagnostycznym i komputer wymigał błędy które odczytał Neonixos666:
P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
P1298 IDM Failure
Co konkretnie może oznaczać ten IDM? Tylko sam komputer, czy też przekaźnik lub sam zawór.
Dopisano 28 paź 2018, 19:40:
Witam, zrobiłem dziś zworkę w gnieździe diagnostycznym i komputer wymigał błędy które odczytał Neonixos666:
P0403 Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
P1298 IDM Failure
Co konkretnie może oznaczać ten IDM? Tylko sam komputer, czy też przekaźnik lub sam zawór.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Dopisano 29 paź 2018, 16:09:
Przeczyściłem styki w przekaźniku u trochę je podgiąłem. Auto przestało szarpać, ale pojawił się inny problem, auto się nagrzało do 1/3 licznika i wkręca się normalnie, nie szarpie ale jak stoi na luzie to gaśnie na wolnych obrotach. Zastanawiam się czy nie dokręciłem dobrze filtra (robiłem to ręką) i przez to auto się zapowietrza i gaśnie, ale z drugiej strony auto jak zgaśnie to pali od strzała a jak by było zapowietrzone to raczej by nie paliło od strzała. Niby nie jest mokro dookoła filtra.
Dopisano 29 paź 2018, 19:45:
Auto i tak nie dojechało o własnych siłach do mechanika. Jak zgasło to już nie odpaliło, pompa nie ciągnie paliwa z baku i przez to auto załpauje jak się ręcznie podpompuje i gaśnie.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Auto wróciło od mechanika, przepłukał układ paliwowy środkiem Liquy Moly, przeczyścił filtr(chyba ten w pompie, bo filtr paliwa jest nowy). Aktualnie auto chodzi, zrobilo trasę, nie szarpie, przyśpiesza, ogólnie przez 2 tygodnie mamy sprawdzać, jeżeli coś się będzie działo to mamy dawać znać mechanikowi.
Ostatnio edytowano 9 sty 2019, 19:54 przez Filop, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Czyli albo wyczyścił zawalone sitko na wejściu pompy albo środek zadziałał na SPV i już poprawnie pracuje.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości