Strona 1 z 1

Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 20 paź 2018, 00:18
przez arigce
Cześć wszystkim!

Potrzebuję kilku rad, małej pomocy. Posiadam mazde 323F BJ silnik 2.0 TD 90KM, przebieg blisko 900.000km. Od 2 tygodniu jest problem z odpaleniem auta, czasem trzeba kilka razy próbować (+/– 5min), czasami łapie od strzału. Czytając to forum i inne, ludzie zwracali uwagę na przekaźnik B5B4, oraz na czujnik/zawór TCV jak dobrze pamiętam.

Z samego początku stawiałem na przekaźnik, ale kilka dni temu zauważyłem plamę ropy pod tylnym lewym kołem, co sugeruje że zawór chyba puszcza. Mało tego w aucie mi zaczął szaleć licznik, centralny zamek i szyby w trakcie jazdy.

Pytanie czy to wszystko jest spowodowane tymi 2 elementami? No i najważniejsza sprawa, szukałem nowego zaworu TCV, nie umiem znaleźć sklepu, który go posiada. Przekaźnik kupiłem używany, więc na dniach go podmienię. Czy jesteście mi w stanie pomóc i podesłać, aktualny link do sklepu z takim zaworem, czy ewentualnie kupić całą nową pompę (jeżeli TCV w niej jest w zestawie) Bardzo proszę o pomoc, bo chciałbym żeby to auto jeszcze ten 2019 rok przejeździło, a potem już niech się dzieje co chce.

Poniżej film z jazdy gdzie licznik szaleje, a w tle otwiera się oraz zamyka centralny zamek i na koniec zdjęcie z przebiegiem gdyby ktoś miał wątpliwości że 18 letnie auto może tyle zrobić na tej samej turbinie, która zaczęła się ostatnio lekko pocić.

https://www.youtube.com/watch?v=PpTG36jUIG0]

Obrazek

Dopisano 20 Oct 2018, 12:35:

Znalazłem w InterCars zawór TCV od Opla Astra G 1.7 DTI

czy to ten sam co do mazdy? Cena 398,70zł po rabacie więc spora różnica
Obrazek

Dopisano 20 Oct 2018, 12:36:

Link do zaworu

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130303318220-096360_0760-O14182-elementy-pompy-rozdzielaczowej.html
Jeżeli ktoś jest ze Śląska okolic Gliwic, mogę taki zawór mieć od ręki w cenie 398,70zł mają ich ponad 10 sztuk na magazynie, wtedy proszę o PW jeżeli ten zawór jest identyczny jak do mazdy, ale po numerach z katalogu wszystko się zgadza/

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 20 paź 2018, 15:47
przez rav 75
Wielki szacun za przebieg. A mówią że Mazdy w dieslu szybko szlag trafia...

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 20 paź 2018, 21:30
przez arigce
Jak zrobi milion to będzie git :)

Natomiast czy jest ktoś w stanie mi udzielić odpowiedzi do moich pytań z tymi rzeczami ??

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 20 paź 2018, 21:56
przez Neonixos666
Ja bym zostawił ten TCV w spokoju bo od niego nie zależy odpalanie, sprawdzić przekaźnik.

arigce napisał(a):kilka dni temu zauważyłem plamę ropy pod tylnym lewym kołem


Sprawdź przewody może jest jakaś nieszczelność przy baku i zapowietrza się układ i stąd te problemy z odpaleniem.

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 20 paź 2018, 22:02
przez arigce
Postaram się to też sprawdzić, ale po prostu chcę już przygotować się na ewentualne wydatki i szukam opcji zamiennych, które jak z tego co czytałem pasują z OPLA, mam jeszcze w dobrej cenie zawór PCV
za 280zł po rabacie, więc w sumie PCV i TCV za 680zł to dobra cena i niski wydatek gdzie w ASO Mazdy kosztuje to razem pewnie ponad 2000zł


https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... ujacy.html


Odbiegając od tematu, jakby ktoś chciał mogę załatwić takie zawory w tej cenie. Jestem z Gliwic wtedy odbiór osobisty wymiana z ręki do ręki, kasa za towar :) Służę pomocą

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 20 paź 2018, 22:17
przez Neonixos666
SPV i TCV pasują od opla ale nie patrz na ceny tylko skup się na tym żeby upewnić się co jest nie tak bo wymienić można pół auta a nada nie będzie sprawne.

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 11 gru 2018, 19:43
przez arigce
Wczoraj wieczorem zrobiłem zworkę i nagrałem film z mrugnięciami świec żarowych, ale za cholerę nie wiem czy dobrze odczytałem kody, czy mógłby ktoś z was to sprawdzić i zweryfikować z moimi obliczeniami??

P0101
P0809
P0140
P03
P0106
P0409

Film z nagrania:
https://www.youtube.com/watch?v=r9Rbt5GY4Ps

Dopisano 11 Dec 2018, 18:46:

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, nie odpala do momentu, aż pojawi się cyknięcie z okolic silnika (30-40sekund) od przekręcenia zapłonu, wtedy ładnie odpala. Natomiast w trakcie jazdy, licznik szaleje, centralny się zamyka otwiera no auto głupieje....

Zaczyna się zastanawiać co jest grane, czyżby auto broniło się przed milionem km ?

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 11 gru 2018, 22:32
przez Neonixos666
obstawiam przetartą wiązkę gdzieś

PostNapisane: 11 gru 2018, 22:47
przez arigce
Pomoże ktoś z tymi błędami? Odczytać i sprawdzić czy dobrze to zrobiłem?

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 12 gru 2018, 19:17
przez waskimazda
Może masa gdzieś nie łączy podobno w dieslach jak jest brak masy to zegary szaleją

PostNapisane: 12 gru 2018, 22:15
przez arigce
Tylko gdzie szukać? Klemy akumulatora?

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 12 gru 2018, 22:37
przez Neonixos666
pierwsze co to bym sprawdził wiązkę pod pompą vacum.

Re: Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?

PostNapisane: 14 gru 2018, 17:00
przez arigce
Dzisiaj trochę spędziłem czasu przy mazdzie. Wyczyściłem wszystkie widoczne punkty masowe, sprawdziłem miernikiem idealnie pokazuje wartości, klemy tak samo wyczyszczone jak widać na zdjęciu. Póki co przejechałem od czyszczenia jakieś 15km no i licznik + centralny zamek cisza, ale bywało tak, że i kilka dni się nic nie działo. Więc zobaczymy co przyszły tydzień przyniesie.
Obrazek

Sprawdziłem również pod wykładziną pasażera czy jest ropa, bądź jej ślady. Na moje oko nie ma nic takiego, nie czuć ropy, jest sucho
Obrazek
Obrazek


Natomiast nadal nie umiem sobie poradzić z problemem przy odpalaniu!!!

Wiele razy jak auto stoi, wsiadam przekręcam kluczyk i cisza, 0 rekacji. Zdarza się, że za 10x zaskoczy i odpali no i wtedy jedzie i jedzie. Na gorącym silniku odpala bez problemu, natomiast na zimnym jest katastrofa, czasem odnoszę wrażenie że już nie odpali w ogóle.

Dla ścisłości, alternator jest po regeneracji, rozrusznik tak samo (w tym roku lipiec), akumulator ładnie trzyma prąd i nigdzie nie ucieka, mierzone.

Nie mam pojęcia gdzie szukać problemu, czy ktoś ma jakiś pomysł??
Może faktycznie to wina tego zaworu TCV??

PostNapisane: 14 gru 2018, 17:06
przez Neonixos666
arigce napisał(a):Wiele razy jak auto stoi, wsiadam przekręcam kluczyk i cisza, 0 rekacji


patrzyłeś przewody przy rozruszniku?

PostNapisane: 14 gru 2018, 17:24
przez arigce
Tak nowe są

Dopisano 14 Dec 2018, 17:21:

Właśnie wróciłem z stacji benzynowej. Licznik nadal szaleje. Brak już mi sił

PostNapisane: 15 gru 2018, 12:25
przez waskimazda
a co ty masz takie czarne przy srubach blachy komputera moze to zwitrzała pomieszana z brudem ropa odkrec ta blache może komputer jest zalany ropą

PostNapisane: 21 gru 2018, 04:02
przez arigce
Sucho, odkręcałem i nic. Po prostu brud był. W weekend ostatnia szansa z elektryką, będę leciał z kablami od kabiny aż po silnik, zobaczymy czy coś się znajdzie

Dopisano 21 Dec 2018, 14:31:

Dziś jeszcze raz dokładnie rozebrałem wszystko pod nogami pasażera, zdjąłem izolację z kabli no i kable są minimalnie tłuste, czyli zawór TCV zaczyna puszczać....

PostNapisane: 24 gru 2018, 02:15
przez arigce
Problem rozwiązany, zawór TCV z Opla jest na miejscu starego, póki co auto działa, jeździ. Natomiast jak popatrzycie na samą górę na zdjęciu świeci się kontrolka oleju. Ona w trakcie jazdy zapala się czasem ledwo, mruga, czasem cisza, ale dość często szybko mruga bądź przygasa lekko po czym się zapala.

Czy to jest objaw zapchanego smoka olejowego?

PostNapisane: 27 sty 2019, 17:05
przez boszax
Też miałem cyrki z tą kontrolką. Zdejmij przewód za alternatorem z czujnika cićnienia oleju jak dalej będzie mrugać/świecić to masz przetarty przewód niedaleko alternatora. Możesz też mieć uszkodzony sam czujnik ciśnienia oleju – u mnie padły 2 przez ten przetarty przewód. Lub co najgorsze masz problemy z ciśnieniem układu smarowania.

Nie wiem czy ustąpiły problemy z odpalaniem ale u mnie pomogło wyczyszczenie/zregenerowanie styków ślizgowych w stacyjce bo powypalały się dziury w niektórych miejscach i nie łączyło czasem.

Co do masy to widzisz na zdjęciu kielich i do niego przykreconą jest śrubka masa – kielich jest zardzewiały i słabo przewodzi prąd. Proponuje przenieść ten punkt masowy karoserii w mniej zgniłe miejsce <oczko>