Zawór TCV? Przekaźnik B5B4?
Napisane: 20 paź 2018, 00:18
Cześć wszystkim!
Potrzebuję kilku rad, małej pomocy. Posiadam mazde 323F BJ silnik 2.0 TD 90KM, przebieg blisko 900.000km. Od 2 tygodniu jest problem z odpaleniem auta, czasem trzeba kilka razy próbować (+/– 5min), czasami łapie od strzału. Czytając to forum i inne, ludzie zwracali uwagę na przekaźnik B5B4, oraz na czujnik/zawór TCV jak dobrze pamiętam.
Z samego początku stawiałem na przekaźnik, ale kilka dni temu zauważyłem plamę ropy pod tylnym lewym kołem, co sugeruje że zawór chyba puszcza. Mało tego w aucie mi zaczął szaleć licznik, centralny zamek i szyby w trakcie jazdy.
Pytanie czy to wszystko jest spowodowane tymi 2 elementami? No i najważniejsza sprawa, szukałem nowego zaworu TCV, nie umiem znaleźć sklepu, który go posiada. Przekaźnik kupiłem używany, więc na dniach go podmienię. Czy jesteście mi w stanie pomóc i podesłać, aktualny link do sklepu z takim zaworem, czy ewentualnie kupić całą nową pompę (jeżeli TCV w niej jest w zestawie) Bardzo proszę o pomoc, bo chciałbym żeby to auto jeszcze ten 2019 rok przejeździło, a potem już niech się dzieje co chce.
Poniżej film z jazdy gdzie licznik szaleje, a w tle otwiera się oraz zamyka centralny zamek i na koniec zdjęcie z przebiegiem gdyby ktoś miał wątpliwości że 18 letnie auto może tyle zrobić na tej samej turbinie, która zaczęła się ostatnio lekko pocić.
https://www.youtube.com/watch?v=PpTG36jUIG0]
Dopisano 20 Oct 2018, 12:35:
Znalazłem w InterCars zawór TCV od Opla Astra G 1.7 DTI
czy to ten sam co do mazdy? Cena 398,70zł po rabacie więc spora różnica
Dopisano 20 Oct 2018, 12:36:
Link do zaworu
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130303318220-096360_0760-O14182-elementy-pompy-rozdzielaczowej.html
Jeżeli ktoś jest ze Śląska okolic Gliwic, mogę taki zawór mieć od ręki w cenie 398,70zł mają ich ponad 10 sztuk na magazynie, wtedy proszę o PW jeżeli ten zawór jest identyczny jak do mazdy, ale po numerach z katalogu wszystko się zgadza/
Potrzebuję kilku rad, małej pomocy. Posiadam mazde 323F BJ silnik 2.0 TD 90KM, przebieg blisko 900.000km. Od 2 tygodniu jest problem z odpaleniem auta, czasem trzeba kilka razy próbować (+/– 5min), czasami łapie od strzału. Czytając to forum i inne, ludzie zwracali uwagę na przekaźnik B5B4, oraz na czujnik/zawór TCV jak dobrze pamiętam.
Z samego początku stawiałem na przekaźnik, ale kilka dni temu zauważyłem plamę ropy pod tylnym lewym kołem, co sugeruje że zawór chyba puszcza. Mało tego w aucie mi zaczął szaleć licznik, centralny zamek i szyby w trakcie jazdy.
Pytanie czy to wszystko jest spowodowane tymi 2 elementami? No i najważniejsza sprawa, szukałem nowego zaworu TCV, nie umiem znaleźć sklepu, który go posiada. Przekaźnik kupiłem używany, więc na dniach go podmienię. Czy jesteście mi w stanie pomóc i podesłać, aktualny link do sklepu z takim zaworem, czy ewentualnie kupić całą nową pompę (jeżeli TCV w niej jest w zestawie) Bardzo proszę o pomoc, bo chciałbym żeby to auto jeszcze ten 2019 rok przejeździło, a potem już niech się dzieje co chce.
Poniżej film z jazdy gdzie licznik szaleje, a w tle otwiera się oraz zamyka centralny zamek i na koniec zdjęcie z przebiegiem gdyby ktoś miał wątpliwości że 18 letnie auto może tyle zrobić na tej samej turbinie, która zaczęła się ostatnio lekko pocić.
https://www.youtube.com/watch?v=PpTG36jUIG0]
Dopisano 20 Oct 2018, 12:35:
Znalazłem w InterCars zawór TCV od Opla Astra G 1.7 DTI
czy to ten sam co do mazdy? Cena 398,70zł po rabacie więc spora różnica
Dopisano 20 Oct 2018, 12:36:
Link do zaworu
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130303318220-096360_0760-O14182-elementy-pompy-rozdzielaczowej.html
Jeżeli ktoś jest ze Śląska okolic Gliwic, mogę taki zawór mieć od ręki w cenie 398,70zł mają ich ponad 10 sztuk na magazynie, wtedy proszę o PW jeżeli ten zawór jest identyczny jak do mazdy, ale po numerach z katalogu wszystko się zgadza/