Strona 1 z 1

Mazda 323f BJ Brak mocy przy wilgotnej pogodzie

PostNapisane: 14 mar 2018, 20:39
przez xardas66
Witam,
Mam Mazde 323f BJ 2.0 DITD i problem, mianowicie:
Auto przy ładnej pogodzie, czy w mrozie -15/20 C o ile jest sucho ma moc i jeździ. Jak jest deszczowo tak tragedia rozpędza się do 30km/h na kilkuset metrach. Macie jakieś pomysły ?

Re: Mazda 323f BJ Brak mocy przy wilgotnej pogodzie

PostNapisane: 14 mar 2018, 20:49
przez Neonixos666
moc silnika?

Re: Mazda 323f BJ Brak mocy przy wilgotnej pogodzie

PostNapisane: 14 mar 2018, 21:21
przez xardas66
66kw 2000r model tdvi

PostNapisane: 16 mar 2018, 17:42
przez SamochódPoKubusiu
xardas66 napisał(a):Witam,
Mam Mazde 323f BJ 2.0 DITD i problem, mianowicie:
Auto przy ładnej pogodzie, czy w mrozie -15/20 C o ile jest sucho ma moc i jeździ. Jak jest deszczowo tak tragedia rozpędza się do 30km/h na kilkuset metrach. Macie jakieś pomysły ?


Potwierdzam. Mam to samo. Czasami przyśpieszenie az miło, a czasami ciężko wyprzedzić autobus, bo nie chce jechać, tylko się "toczy". Wtedy do setki jest minuta czasu.

Re: Mazda 323f BJ Brak mocy przy wilgotnej pogodzie

PostNapisane: 17 mar 2018, 17:22
przez xardas66
Ok,tylko jaka może być tego przyczyna? Jak jest mokro na zewnątrz to nawet na jałowym po odpaleniu silnika i wciśnięcia gazu podłogę z 20 sek trwa wkręcenie na 5 tyś obrotów. Dobija do dwóch a potem bardzo powoli w górę.

Re: Mazda 323f BJ Brak mocy przy wilgotnej pogodzie

PostNapisane: 18 mar 2018, 18:02
przez wilk28
Trzeba sprawdzić czy nie ma jakiś błedów
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3.Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach kontrolka silnika powinna zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO

01 – Impuls zapłonu

02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*

03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*

04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*

05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*

06 – Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*

08 – Przepływomierz powietrza

09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*

10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego

12 – Czujnik położenia przepustnicy

14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS

15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*

16 – Czujnik EGR

17 – Układ sprzężenia zwrotnego

22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*

23 – Czujnik lambda

24 – Układ sprzężenia zwrotnego

25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia

26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym

28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR

29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR

34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A

25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B

41 – Elektrozawór

46 – Elektrozawór

55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu

56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T

60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T

61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T

62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T

63 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T

64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T

65 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T

66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T

67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia

68 – Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia

69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia

Re: Mazda 323f BJ Brak mocy przy wilgotnej pogodzie

PostNapisane: 18 mar 2018, 22:20
przez Neonixos666
kody są czterocyfrowe

Re: Mazda 323f BJ Brak mocy przy wilgotnej pogodzie

PostNapisane: 19 mar 2018, 16:48
przez wilk28
tak czy siak niech sprawdzi czy coś wystukało wklei lub poszuka co to za kod jeśli taki będzie.