Strona 1 z 1

Pytanie o EGR

PostNapisane: 8 kwi 2017, 21:31
przez Maryjuszz
Witam, zaślepiłem EGR w styczniu i samochód zrobił się od razu żwawszy, diesle VAG z mocniejszymi silnikami nie dawały rady spod świateł, ale jakby zmienna geometria osłabła. Miesiąc temu wystąpił pierwszy błąd P0403, klema minus zdjęta i jeździ dalej, ale po przejechaniu kolejnych 110 kilometrów znowu P0403, sytuacja się powtarza po przejechaniu ponad 100 kilometrów. Dziś od ślepiłem EGR, wyczyściłem czujnik temperatury powietrza i zauważyłem, że przewód idący do grzybka na turbinie jest pęknięty, szybka naprawa i samochód jeździ lepiej niż przed zaślepieniem EGR ale moc osłabła po od ślepieniu.
Pytanie 1: Czy jak zaślepię rurę dokręcaną do kolektora wydechowego, idącą do EGR to nie będzie wywalać P0403?
Pytanie 2: Błąd P0403 generowany był przez elektrozawór/solenoide na pompie vacuum? Jeśli tak to dlaczego?

Re: Pytanie o EGR

PostNapisane: 9 kwi 2017, 08:33
przez waskimazda
ad1 zrób tak i powiedz co sie dzieje;)

PostNapisane: 5 maja 2017, 23:26
przez blondi's boyfriend
Nie napisałeś, czy masz auto po lifcie czy przed, ale jeśli faktycznie jest zmienna geometria to po, a w takim wypadku pozbędziesz się błędu tylko jeśli wymienisz niesprawny solenoid.
Gdybyś jednak auto miał w wersji przedliftowej to błąd ten może też generować sam egr jeśli się zablokuje lub nie będzie działał z innego powodu, bo zawory w starszych wersjach mają czujnik który sprawdza ich działanie.
Co ciekawe ja u siebie miałem zaślepiony na wejściu do kolektora, i musiałem go regulanie czyścić dopóki nie zacząłem zalewać silnika elfem sxr 5w30, od tej pory silnik praktycznie przestał pobierać olej wcześniej po 10 tysiącach poziom z full zbliżał się do minimum, teraz ubytek przy takim przebiegu jest niezauważalny, ale podejrzewam że miało to wpływ na czystość zaworu EGR. Ale tak jak pisałem, ma to znaczenie tylko w wersji z czujnikiem na EGR.

Re: Pytanie o EGR

PostNapisane: 7 maja 2017, 20:49
przez Maryjuszz
Dzięki za odpowiedź, solenoid od EGR to ten bliżej EGR? Czy solenoid od wersji 90 konnej, będzie dobrze działał w moim polifcie?