Pytanie o EGR

Witam, zaślepiłem EGR w styczniu i samochód zrobił się od razu żwawszy, diesle VAG z mocniejszymi silnikami nie dawały rady spod świateł, ale jakby zmienna geometria osłabła. Miesiąc temu wystąpił pierwszy błąd P0403, klema minus zdjęta i jeździ dalej, ale po przejechaniu kolejnych 110 kilometrów znowu P0403, sytuacja się powtarza po przejechaniu ponad 100 kilometrów. Dziś od ślepiłem EGR, wyczyściłem czujnik temperatury powietrza i zauważyłem, że przewód idący do grzybka na turbinie jest pęknięty, szybka naprawa i samochód jeździ lepiej niż przed zaślepieniem EGR ale moc osłabła po od ślepieniu.
Pytanie 1: Czy jak zaślepię rurę dokręcaną do kolektora wydechowego, idącą do EGR to nie będzie wywalać P0403?
Pytanie 2: Błąd P0403 generowany był przez elektrozawór/solenoide na pompie vacuum? Jeśli tak to dlaczego?
Pytanie 1: Czy jak zaślepię rurę dokręcaną do kolektora wydechowego, idącą do EGR to nie będzie wywalać P0403?
Pytanie 2: Błąd P0403 generowany był przez elektrozawór/solenoide na pompie vacuum? Jeśli tak to dlaczego?