Falowanie obrotow i dymienie na czarno

Postprzez Kristy » 6 paź 2016, 17:59

Witajcie, dawno mnie nie bylo bo i Madzia jakoś jeździła.
Jakiś tydzień temu zaczęły falowac obroty na biegu jalowym od 800 do 900. Wczoraj zrobilem okolo 25 km. Obroty zaszalaly i podnosily sie do 1500. Dodatkowo za mną zaczęło sie robic czarno podczas wahania obrotów. Po zgaszeniu silnika kluczykiem silnik działał jeszcze 2-3 sekundy. Dziś sytuacja sie powtórzyła. Udało mi sie nagrać cała sytuację. Filmik z tylu auta to już po zgaszeniu auta kluczykiem.
Pomocy...
Bylem u 3 mechaników. Dwóch nie podjęło się diagnozy przez brak programu do mazdy a jeden powiedział ze to padniete turbo. Zaślepil jakis wężyk ale nic to nie pomogło

https://youtu.be/h4O4_xJwLrc


https://youtu.be/jbcCGC_cv3s
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 16:27
Posty: 23 (1/0)
Auto: 323F 2001rok 2.0 DiTD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 6 paź 2016, 18:04

Strasznie to chodzi. Jak z jazdą? jest moc? nadal dymienie? Do rozrządu ktoś zaglądał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kristy » 6 paź 2016, 18:17

Jak się jedzie powyżej 1500 obrotów jest ok... jak obroty spadaja poniżej 1500 to dzieje się to co widać.
Rozrzad będę robił za około 10 tyś

Edit:
Przewalilem forum i poleciałem do auta.
Poziom oleju na bagnecie jest ok tzn w polowie.
Płyn w chlodnicy.zrobil sie mleczny.

Odpalilem to ustrojstwo i jest ok. Takie cuda sie dzieja jak Madzia się rozgrzeje
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 16:27
Posty: 23 (1/0)
Auto: 323F 2001rok 2.0 DiTD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 6 paź 2016, 21:10

Czy robiłeś coś z zaworek SPV?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kristy » 6 paź 2016, 21:45

Nic nie robiłem. Jedynie EGR maam zaslepiony
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 16:27
Posty: 23 (1/0)
Auto: 323F 2001rok 2.0 DiTD RF2A

Postprzez iparts » 18 paź 2016, 11:27

Również obstawiałbym turbosprężarkę. Dodatkowo sprawdziłbym korekcje na wtryskiwaczach czy czasami któryś nie leje za bardzo. Jeżeli po wyłączeniu kluczyka samochód nadal chodzi to wina może także leżeć w dostającym się oleju do komory spalania, co na dłuższą metę może spowodować duże straty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Neonixos666 » 18 paź 2016, 22:40

iparts napisał(a):Dodatkowo sprawdziłbym korekcje na wtryskiwaczach czy czasami któryś nie leje za bardzo.


Nie da się tego sprawdzić w tym silniku bo wtryskiwacze są zwykłe mechaniczne i tak na prawdę komputer nie wie czy wtryskiwacz się otworzył czy nie. Ja obstawiam padnięty zawór SPV który zacina się powodując pracę silnika nawet po wyłączeniu zapłonu. Odpowiada on za wtrysk do każdego cylindra jego zacięcie w pozycji zamkniętej może nawet powodować rozbiegnięcie się silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323