Witam, problem dotyczy Mazdy 323F BJ DITD z 2000roku. Przy pracującym silniku sporadycznie zestaw wskaźników traci zasilanie całkowicie (wskazówki opadają), gaśnie lampka wnętrza oraz odzywa się centralny zamek (coś tam próbuje). Ostatnio Licznik potrafił gasnąć na wolnych obrotach, po dodaniu gazu wracał do normy po czym znowu zasilanie zanikało. Teraz to co zostało sprawdzone: podczas wystąpienia usterki brak spadku napięcia na akumulatorze, bezpiecznik odpowiadający za zasilanie licznika (meter) posiada cały czas potencjał +12V dobrej jakości (sprawdzone), to samo bezpiecznik odpowiadający za centralny zamek. Bezpiecznika wnętrza (nie pamiętam dokładnie oznaczenia), po którego wyjęciu gaśnie lampka, radio itd nie podejrzewam bo przy wystąpieniu problemu gaśnie tylko lampka. Dodatkowe testy wykazały, że przy wypięciu bezpiecznika od zegarów, nie ma ładowania aku (raczej normalne), za to zaczyna się odzywać w tym momencie przekaźnik centralnego zamka (cyka). Przy wystąpieniu usterki z zasilaniem zegarów i lampki, ładowanie aku jest prawidłowe. Z uwagi na fakt, że licznik, lampka i centralny wariują jednocześnie, w domyśle stwierdziłem że mogą mieć wspólną masę która gdzieś zanika. Podpinałem więc bezpośrednio masę oraz stały plus równolegle do istniejących przewodów zasilających przekaźnik centralnego ale nie naprawiło to w żaden sposób problemów. Odpięcie przekaźnika centralnego również nic nie daje. Czy ktoś ma pomysł co łączy ze sobą te trzy elementy, że równocześnie szwankują? Przydałby mi się bardzo schemat instalacji, jeśli jest dostępny. Może ktoś miał ten sam problem w tym modelu i podpowie. Z góry dzięki, pozdrawiam
Dopisano 28 kwi 2016, 22:10:https://www.youtube.com/watch?v=ftvuaeu ... e=youtu.be