Strona 1 z 1

Identyfikacja silnika – 90 czy 101KM?

PostNapisane: 21 mar 2016, 10:51
przez szympekmajster
Witam serdecznie!

Może i konto świeże, jednak swoje na tym forum już przesiedziałem, dalej jednak nie dostałem pewnej odpowiedzi :D

Problem jest następujący – kupiłem niedawno mazdę 323F BJ z silnikiem DITD 2.0
Wg. dowodu rejestracyjnego oraz wszystkich kalkulatorów VIN w sieci posiadam wersję 90KM
Co innego twierdzi jednak znaleziona tutaj wiedza, gdzie widzę literkę R w VIN co wyraźnie wskazuje na wersję 101KM.

Auto prod. 1999R, oczywiście przedlift, przywieziony lata temu z Holandii.

Czy ktoś jest w stanie potwierdzić mi jednoznacznie jaką wersję silnika posiadam? Czy zostaje tylko i wyłącznie hamownia? Jeśli tylko hamownia – teoretycznie, jaką moc powinienem dostać przy danych wersjach motoru? Około 80KM dla wersji 90 a 90 dla 101? Czy też spodziewać się po przebiegu ~253k km większych spadków? Czy wersja silnika wraz z konkretnym wskazaniem na moc może znajdować się gdzieś wyryta w jego bloku lub osprzęcie? Czy wersje mocowe różnią się od siebie jakimikolwiek częściami?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: Identyfikacja silnika – 90 czy 101KM?

PostNapisane: 21 mar 2016, 21:28
przez smile
Wstaw zdjęcie turbiny to powiem ile miałeś fabrycznie koni. R oznacza silnik RF w tym przypadku RF-T Czyli RF-Turbo.

Re: Identyfikacja silnika – 90 czy 101KM?

PostNapisane: 21 mar 2016, 23:20
przez Neonixos666
99 rok na bank 90KM

Re: Identyfikacja silnika – 90 czy 101KM?

PostNapisane: 22 mar 2016, 01:56
przez szympekmajster
To skąd przeświadczenie o T dla 90KM i R dla 101KM? Czegoś nie zrozumiałem? Wrzucę foto jutro przy lepszym świetle :)

Dopisano 22 mar 2016, 09:40:

Zdjęcia turbiny jako załącznik.

PostNapisane: 22 mar 2016, 13:47
przez boszax
Hehe te zdjęcia ze zbliżeniem pokazują pompę podciśnienia :D Na pierwszej fotce widać turbinkę i jest to turbinka z 90 konnej wersji :)

PostNapisane: 22 mar 2016, 13:58
przez szympekmajster
A bo ja jeszcze w temacie turbin i silników diesel'a niedouczony kompletnie jestem :D Rozumiem, że turbina jest wciśnięta przed blokiem silnika, między nim a chłodnicą, na prawo od bagnetu sprawdzania poziomu oleju? Dzięki wielkie w takim razie za wyjaśnienie a mit o podziale na R i T w VIN wrzucam do kosza.

PostNapisane: 22 mar 2016, 15:02
przez boszax
Poczytaj forumowe kompendium DITD : viewtopic.php?t=65171
rozdzial: 9. Różnice w silnikach DiTD przed i po liftingu

PostNapisane: 22 mar 2016, 17:37
przez szympekmajster
Dzięki za linka, natomiast zapoznawałem się z jego treścią już wcześniej. Kwestia mojego pytania leżała po prostu w pewnych nieścisłościach. W paru miejscach spotkałem się z przeczącymi sobie tekstami, faktycznie większość wskazywała na 90 ale było parę niedomówień <nauka>

Po wymianie przegubu lecę na hamownię więc sprawdzić ile w praktyce kuni zostało żywych, potem czyszczenie IC i dolotu a dalej pewnie pobawię się trochę z wastegate'em i opornikami, na razie lektura a jest tego tu sporoooo :D Nie wiem czy sens jest, tworzyć temat w odpowiednim dziale o postępie prac nad ożywieniem i przywróceniem blasku mojej BJ? :D

EDIT:
Moc silnika diesla (DiTD/CD) zakodowana jest w numerze VIN na ósmej pozycji: JMZGY19R lub JMZGY19T. Litera R oznacza mocniejszy motor – T słabszy.


Może coś ze mną jest nie tak, ale właśnie tu widziałem pewną rozbieżność

Re: Identyfikacja silnika – 90 czy 101KM?

PostNapisane: 22 mar 2016, 19:02
przez Neonixos666
to bardziej tyczy się 626 bo tam chyba były wersje 101 i 110 KM w RF4F

w 323 tyło jasne, przedlift RF2A 90KM, polift RF4F 101KM


PS. Sprężarka jest między głowicą a ścianą grodziową pod tą blachą

Re: Identyfikacja silnika – 90 czy 101KM?

PostNapisane: 22 mar 2016, 19:15
przez boszax
Wszystko z Tobą jest ok, po prostu ktoś podał początek Vinu z Mazady 6: JMZGY19R i w przypadku Mazdy 6 rzeczywiście 8 litera Vinu oznacza : "R": silnik 2.0 turbo-hight (mocniejszy) "T": silnik 2.0 turbo-low (słabszy). W 626 też jest podobnie.

W naszych bj-tkach – 8 litera Vinu jest w przypadku diesla tylko jedna i jest to właśnie "R" a oznacza: 2 litrowy silnik diesla z turbosprężarką :)