Strona 1 z 1

RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 22 lut 2016, 10:15
przez 19arek93
Witajcie koledzy, <płacze>
niestety wczoraj moja Mazda odmówiła posłuszeństwa.

Wpierw nakreślę kondycję auta.

Wymieniony zawór TCV na oplowski, oryginalny rozrząd, podkładki pod wtryskami, przelewowe, sprawdzony wałek rozrządu. Wszystko 6tys km temu.
W lato odpala do 4-5 obrotów wałem, ale zdarza się że na ciepło i w pół obrotu, aktualnie do 2 obrotów. Spalanie po mieście (2x pod korek) aktualnie to 6,4L/100, a nogi nie mam przesadnie lekkiej. Błąd EGR.

Do rzeczy,
wczoraj bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak nagle straciła moc przy 140km/h, praktycznie zero mocy, na komputerze dwa błędy – P0216, P1649. Po dodaniu gazu pracuje jak 30 letni diesiel przy -30st'C.
Ciężko ruszyć.
Proszę o pomoc, dziś dojdą do mnie części do zrobienia zawieszenia. Nie stać mnie chwilowo na diagnozę w serwisie, a podejrzewam że nie będzie to tanie.

Niestety ku mojemu zdziwieniu pomimo wymiany TCV pompa jest mokra, rozrusznik po regeneracji też jest mokry także sprawa świeża. Udało mi się dokręcić małym kluczem, bez użycia siły nakrętkę na powrocie(? przewód paliwowy po prawej stronie pompy od przodu).

Czy ktoś z was ma jakieś sugestie co sprawdzić lub wymienić w pierwszej kolejności?

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 22 lut 2016, 18:33
przez boszax
Poczytaj tutaj o błędzie EPROMU-u: viewtopic.php?f=89&t=91646
Czym udało Ci się odczytać te błedy??

PostNapisane: 22 lut 2016, 20:31
przez Neonixos666
19arek93 napisał(a): Po dodaniu gazu pracuje jak 30 letni diesiel przy -30st'C.


ewidentnie coś nie tak z kątem wtrysku

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 22 lut 2016, 22:31
przez tadziol
Jeśli TCV nie "klika" rytmicznie po załączeniu zapłonu,to w pierwszej kolejności należy węszyć pod pompa vaccum na okoliczność przetartego wiązki pod rurą dolotu powietrza do turbo.

PostNapisane: 23 lut 2016, 18:54
przez 19arek93
tadziol napisał(a):Jeśli TCV nie "klika" rytmicznie po załączeniu zapłonu,to w pierwszej kolejności należy węszyć pod pompa vaccum na okoliczność przetartego wiązki pod rurą dolotu powietrza do turbo.


Wielkie dzięki za sugestie, w weekend będę sprawdzał. Niestety autko stoi ~20km ode mnie. Gdyby nie lokalizacja Twojego warsztatu auto już dawno by tam stało.

PostNapisane: 6 mar 2016, 22:46
przez Masselo
Witam. i jak sie sprawa zakończyła?

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 11 mar 2016, 22:24
przez 19arek93
Niestety nie zakończyła się jeszcze. Dużo pracy miałem, teraz choruję. Auto stoi dość daleko od domu. Wiecie może czym grozi zrobienie ~20km z opisywaną usterką? Gdyby auto stało pod domem już dawno byłoby sprawdzone co się da.

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 3 kwi 2016, 18:53
przez 19arek93
tadziol napisał(a):Jeśli TCV nie "klika" rytmicznie po załączeniu zapłonu,to w pierwszej kolejności należy węszyć pod pompa vaccum na okoliczność przetartego wiązki pod rurą dolotu powietrza do turbo.


Samochód pod domem, pogoda dziś sprzyjała..

Obrazek

Rozumiem że chodziło głównie o to miejsce? Żyły dziabnięte ewidentnie, może w tygodniu uda mi się powypinać wtyczki i poluzować wiązkę na tyle by to naprawić. Jeśli nie – elektryk. Ktoś kto to tak zaprojektował.. :|

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 3 kwi 2016, 23:09
przez tadziol
Akumulator trzeba wyjąc,podstawę tez,odłączyć konektory wiązki. Wtedy można ja swobodnie naprawiać.

PostNapisane: 7 kwi 2016, 23:51
przez refresh
Miałem bardzo podobny problem, który opisałem tutaj ---> viewtopic.php?f=465&t=188571

Temat do opanowania, bogatszy w wiedzę dzięki użytkownikom tego forum teraz i ja mogę Ci pomóc jakbyś miał jakieś problemy z naprawą :) Jak coś będzie trzeba to wal jak w ogien :P

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 17 kwi 2016, 20:47
przez 19arek93
@refresh

Bardzo Ci dziękuję za słowo. <spoko>
Brak mi chęci do grzebania przy niej, wpakowane kilka tysięcy i ciągle coś nowego wychodzi. Niemniej wczoraj zabrałem się do naprawy, to lutownica okazała się za słaba (8W na USB :) ). Będę musiał wytargać pod blok akumulator, przetwornicę 12-230v i lutownicę kolbową. :)

Dodatkowo boję się że to nie to, przewody choć uszkodzone wyglądają na nieprzerwane. Coś czuję że mnie także czeka zabawa z komputerem.

Planuję po naprawie zabezpieczyć to koszulkami termokurczliwymi, owinąć plastikowym, nakręcanym "peszlem" i na to taśma samowulkanizująca do 300st. C.

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 21 kwi 2016, 18:57
przez 19arek93
Okeej..
pomimo niesprzyjającej pogody polutowałem kabelki dając nowe, spoiwo ładnie błyszczało, zaizolowałem podwójnie koszulkami termokurczliwymi. Nie ruszałem jedynie jednego przewodu, oprócz lekko przytartej izolacji nie wyglądał na uszkodzony, zaizolowałem go.
Wszystko w plastikową owijkę, wyczyściłem wszystko wkoło, taśma samowulkanizująca jeszcze przyjdzie.

Odpaliłem, nic nie miga, niestety tylko przez chwilę. Pozostał błąd P0216. Jak tylko znajdę wolną chwilę to lecę po komputer. Trzymam kciuki że to będzie koniec problemów.

-------
Zauważyłem jednak jedną dziwną rzecz. Czarny przewód, z żółtym paskiem idzie od strony silnika i tam wraca. Jest także bardzo grubo zaizolowany w jednym miejscu. Dobrze zgaduję że to przewód od czujnika temperatury? Ciekawe jaki jest rzeczywisty przebieg auta.

-----22.04.2016-----
Komputer rozebrany. Wygląda OK (niestety). Jednak przelutuję przewód który jedynie zaizolowałem, może jednak żyły nie stykają pomimo że na oko wygląda na cały.

http://imgur.com/a/jl5J6

---------------------
Posprawdzałem rezystory miernikiem, wszystkie wykazywały sensowną oporność. Poskładałem wszystko i nadal bez zmian.
TCV chyba nie słychać. Nie wiem na ile głośne to ustrojstwo, a auto stoi tuż przy ruchliwej ulicy ale nasłuchiwałem jak nic nie jechało w pobliżu. Ruszałem wiązką która była naprawiana i nadal nic.

Dodam że komputer nie świeci kontrolką świec żarowych dopóki nie odpalę silnika. Po zgaszeniu i przekręceniu na zapłon praktycznie od razu także nie świeci.
Byłbym wdzięczny za dalsze wskazówki, choć już czuję się dłużny.

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 4 maja 2016, 08:30
przez 19arek93
Dzień dobry koledzy,
niestety auto nadal stoi. Ostatni, lekko przytarty przewód został wymieniony, wiązka zaizolowana. Niestety błąd pozostaje.
Nie mogę znaleźć informacji nt. tego jak wygląda okablowanie odpowiedzialne za TCV. Chciałbym sprawdzić w którym miejscu znika napięcie. Jeśli ktoś potrafiłby wspomóc radą w tym temacie byłbym bardzo wdzięczny.

http://imgur.com/a/FOKDc

Re: RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

PostNapisane: 19 maja 2016, 11:39
przez 19arek93
Auto jeździ. Oddałem do Pezala w gdańsku, bardzo szybko odnaleźli i naprawili usterkę. Ułamany przewód TCV, mistrz serwisu nie potrafił dokładnie powiedzieć gdzie oprócz tego że "z przodu silnika". Strzelam że oznacza to tył pompy, przy samym TCV.

Wszystkim bardzo dziękuję, szczególnie @Tadziol. Dzięki radom udało mi się zaoszczędzić sporo pieniędzy.