RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

Witajcie koledzy,
niestety wczoraj moja Mazda odmówiła posłuszeństwa.
Wpierw nakreślę kondycję auta.
Wymieniony zawór TCV na oplowski, oryginalny rozrząd, podkładki pod wtryskami, przelewowe, sprawdzony wałek rozrządu. Wszystko 6tys km temu.
W lato odpala do 4-5 obrotów wałem, ale zdarza się że na ciepło i w pół obrotu, aktualnie do 2 obrotów. Spalanie po mieście (2x pod korek) aktualnie to 6,4L/100, a nogi nie mam przesadnie lekkiej. Błąd EGR.
Do rzeczy,
wczoraj bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak nagle straciła moc przy 140km/h, praktycznie zero mocy, na komputerze dwa błędy – P0216, P1649. Po dodaniu gazu pracuje jak 30 letni diesiel przy -30st'C.
Ciężko ruszyć.
Proszę o pomoc, dziś dojdą do mnie części do zrobienia zawieszenia. Nie stać mnie chwilowo na diagnozę w serwisie, a podejrzewam że nie będzie to tanie.
Niestety ku mojemu zdziwieniu pomimo wymiany TCV pompa jest mokra, rozrusznik po regeneracji też jest mokry także sprawa świeża. Udało mi się dokręcić małym kluczem, bez użycia siły nakrętkę na powrocie(? przewód paliwowy po prawej stronie pompy od przodu).
Czy ktoś z was ma jakieś sugestie co sprawdzić lub wymienić w pierwszej kolejności?
niestety wczoraj moja Mazda odmówiła posłuszeństwa.
Wpierw nakreślę kondycję auta.
Wymieniony zawór TCV na oplowski, oryginalny rozrząd, podkładki pod wtryskami, przelewowe, sprawdzony wałek rozrządu. Wszystko 6tys km temu.
W lato odpala do 4-5 obrotów wałem, ale zdarza się że na ciepło i w pół obrotu, aktualnie do 2 obrotów. Spalanie po mieście (2x pod korek) aktualnie to 6,4L/100, a nogi nie mam przesadnie lekkiej. Błąd EGR.
Do rzeczy,
wczoraj bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak nagle straciła moc przy 140km/h, praktycznie zero mocy, na komputerze dwa błędy – P0216, P1649. Po dodaniu gazu pracuje jak 30 letni diesiel przy -30st'C.
Ciężko ruszyć.
Proszę o pomoc, dziś dojdą do mnie części do zrobienia zawieszenia. Nie stać mnie chwilowo na diagnozę w serwisie, a podejrzewam że nie będzie to tanie.
Niestety ku mojemu zdziwieniu pomimo wymiany TCV pompa jest mokra, rozrusznik po regeneracji też jest mokry także sprawa świeża. Udało mi się dokręcić małym kluczem, bez użycia siły nakrętkę na powrocie(? przewód paliwowy po prawej stronie pompy od przodu).
Czy ktoś z was ma jakieś sugestie co sprawdzić lub wymienić w pierwszej kolejności?