wymiana wałka rozrzadu mazda 323 ditd 74 kw 2001r. silnik RF2A

Postprzez ttadek » 22 sty 2016, 22:07

kilka dni wstecz wymieniłem wałek rozrządu RF2A pierwszy raz, drobne ślady łuszczenia przy pierwszym cylindrze ,przebieg na liczniku 256 000 km. ,wszystko po złożeniu działa jak w najlepszym porządku. nie jest to instrukcja wymiany wałka ,wymiany rozrządu ,ustawienia zaworów jest to krótki i pobieżny opis czynności potrzebnych do samodzielnej wymiany wałka rozrządu rf2a ,przepraszam za brak fachowego nazewnictwa
potrzebowałem ;kluczy ,ścisku stolarskiego, podparcia silnika pod miską olejowa, blokady do koła zębatego na wałku rozrządu w postaci dwóch śrub przyspawanych do płaskownika w odległości około 7cm ,nowego lub zregenerowanego wałka , uszczelniacza wałka ,uszczelki pokrywy zaworów ,silikon ,ew. klucz dynamometryczny ,ew. jeżeli ustawiamy zawory ;podkładki przelewowe 5 szt. ,podkładki pod wtryski 4szt.,szczelinomierz 0,15 ,0,35
-odkręciłem klemy i wyjąłem akumulator
-podparłem auto na prawym progu odkręciłem prawe koło
-zdjąłem osłony
-podparłem silnik na misce olejowej
-poluzowałem naciąg i zdjąłem 2 paski klinowe napęd alternatora i klimy
-zdjąłem koło pasowe (ampul 6) z wału korbowego
-zdjąłem poduszkę silnika przy rozrządzie
-zdjąłem osłony rozrządu i czujnik położenia wału
-luzujemy śrubę mocującą koło zębate na wałku rozrządu , ustawiamy rozrząd ,blokujemy pompę paliwową śrubami M8
-odkręcamy i wyjmujemy hydronapinacz ,zdejmujemy pasek z koła zębatego wałka rozrządu
-robimy sobie kawę napinacz powolutku i w pionie ściskamy np. ściskiem stolarskim i go blokujemy ,mamy gotowy do ponownego montażu
-odkręcamy pokrywę zaworów
-odkręcamy i wyjmujemy docisk walka rozrządu i wałka na którym chodza krzywki ,wałek z krzywkami możemy wyjąć wałek rozrządu jest nadal zamocowany od strony pompy vacuum
-od strony wyjętego akumulatora odkręcamy i wymujeme 2 rury aluminiowe ,,z powietrzem'' ,odpinamy przewody elektryczne przy pompie vacuum ,odkręcamy mocowanie przewodów
-odkręcamy i wyjmujemy pompę vacuum 3 śubki na klucz 10 te które są odrobinę głębiej (żeby jej bez potrzeby nie rozpoławiać)
-odkręcamy śrubę- łącznik (klucz 27) od wałka rozrządu, napęd pompy vacuum mamy też odkręcone koło zębate napędu pompy wspomagania
-odkręcamy i wyjmujemy pompę wspomagania
-odkręcamy,, tylną część'' pompy vacuum i pompy wspomagania
-odkręcamy docisk wałka rozrządu
-wszystkie części czyścimy ze starego silikonu i oleju ,żeby były gotowe do ponownego nałożenia silikonu
-wyjmujemy wałek ,zdejmujemy koło zębate wyjmujemy klin
-na nowy wałek rozrządu zakładamy uszczelnienie ,wkładamy klin
-montujemy w odwrotnej kolejności , tu gdzie był stary silikon uszczelniamy nowym książka mówi ze dokręcamy kluczem dynamometrycznym ja dokręcałem bez tego klucza mając zdjętą pokrywę zaworów
pasowałoby ustawić zawory i zajrzeć do podkładek pod wtryskiwaczami łatwiej jest wtedy ustawić tłoki do regulacji zaworów (wymienić podkładki pod przelewy i pod wtryskiwacze) po zamontowaniu paska rozrządu i włożeniu napinacza dobrze jest żeby napinacz,, sam chwilę popracował'' zanim będziemy kręcili wałem w celu sprawdzenia ustawienia rozrządu



























































9


































9
ttadek
 

Postprzez tadziol » 27 sty 2016, 22:00

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323