Strona 1 z 1

Brak ogrzewania i wysoka temp silnika

PostNapisane: 3 gru 2015, 01:27
przez maciek_z
Jak w temacie – jakis tydzien temu odwozac dzieciaki do szkoly silnik sie rozgrzal do normalnej temp ale nie bylo ogrzewania. Sprawdzilem plyn w ukladzie i uzupelnilem, nie wiem czemu ale zawsze ubywa do poziomu troche ponizej minimum. Wszystko weocilo do normy – bylo ogrzewanie i normalna temp.
Do dzisiaj – silnik rozgrzal sie do swojej normalnej temp i wskazowka stala mniej wiecej w polowie skali, po kilkunastu minutach temp zaczela rosnac i caly czas brak ogrEwania. Po pewnym czasie zaczela mrugac kontrolka swiec. Zatrzymalem sie i dolalem troche wody, nic nie parowalo, czuc bylo tylko, ze cos sie grzeje pod maska. Po chwili pojechalem dalej wciaz z wysoka temp i znowu po chwili zaczela mrygac kontrolka swiec.
Silnik to 2.0 ditd, mazda 323bj pre lift, 2001r, czerwona :)
Podejrzewam termostat.

Edit: poszedlem do auta i zaczalem dolewac wody. Wlalem troche do zbiornika, mniej niz 0,5 l i od razu bylo max. Odkrecilem korek od chlodnicy a tam sucho, wiec wlalem tam prawie 2,5l. Zobacze rano co i jak moze sie tylko zapowietrzylo ? Jest to mozliwe?

Re: Brak ogrzewania i wysoka temp silnika

PostNapisane: 4 gru 2015, 00:20
przez Neonixos666
Sprawdź czy nie masz przetartej chłodnicy od oprawy wiatraków, lub innych wycieków. Prawdopodobnie nie miałeś ogrzewania a silnik się grzał od zbyt niskiego poziomu płynu a termostat jest ok.

Re: Brak ogrzewania i wysoka temp silnika

PostNapisane: 5 sty 2016, 23:57
przez karlo8
hej
mam takie pytanie

1. ile powinni sie rozgrzewac ditd 2.0 zeby w srosku bylo cieplo
ja musze jechac z 15 min z obratami 1.500-2.o00 zeby zaczał grzac

2. gdzie jest zamontowany termostat ? jest jeden czy 2
u u mnie niby chlodnica zimna skazówka na wyskosci 1/4 wysokosci dopiero sie nagrzewa a jak odkrecilem kurek na chlodnicy żygnęło plynem i był juz ciepły

3. czemu na moim termostacie jest taki mały mini zawór na górze on chyba przepuszca ciepły płyn na duzy obieg

Re: Brak ogrzewania i wysoka temp silnika

PostNapisane: 6 sty 2016, 00:13
przez Neonixos666
dziś przy -12 parę minut jazdy i wskazówka się podnosi. Trzeba pamiętać że nie włączamy ogrzewania zanim wskazówka się nie podniesie. Ważne jest również jak stary mamy płyn.

Re: Brak ogrzewania i wysoka temp silnika

PostNapisane: 6 sty 2016, 11:22
przez karlo8
tez masz taki dziurawy termostat ?
moze ten moj oryginal nie powinien miec tego drugiego zaworu i przez nie go miesza sie z duzym obiegiem zamiast czekac grzecznie do tych 80 paru stopni w malm obiegu

pytam dlatego że:

dziewczyna wracając z pracy z kolega audi 80 1.9 td
powiedziala ze u niego strasznie szybko sie nagrzewa
odpalil auto i stalo na biegu jałowym i w tym czasie skrobali szyby
i podobno po 5 min jak wsiedli to w aucie juz bylo cieplo

PostNapisane: 6 sty 2016, 13:08
przez Neonixos666
karlo8 napisał(a):dziewczyna wracając z pracy z kolega audi 80 1.9 td
powiedziala ze u niego strasznie szybko sie nagrzewa


Coś podejrzanie szybko <lol>

Nie licz że Ditd będzie się tak samo szybko rozgrzewać jak stary 1.9TD jego sprawność jest sporo mniejsza dlatego więcej oddaje ciepła. Przy sprawnym termostacie i świeżym płynie prędkość rozgrzewania jest znośna pod warunkiem że nie odpala się ogrzewania zaraz po uruchomieniu.

PostNapisane: 7 sty 2016, 01:23
przez zadra
. ile powinni sie rozgrzewac ditd 2.0 zeby w srosku bylo cieplo

Karlo8
Czy mógłbym Cię prosić,żebyś pisał z większą uwagą i nie kaleczył naszego ojczystego języka?

Re: Brak ogrzewania i wysoka temp silnika

PostNapisane: 2 lut 2016, 21:10
przez karlo8
witam będe niebawem montował podgrzewacz płynu chłodniczego i mam 2 pytania:

1. na ktorym węzu do nagrzewinicy mam go zamontować – górny czy dolny (musi być wpływający do nagrzewnicy)

2 czy trzeba i jak pozniej odpowietrzyc nagrzewnice a moze i caly układ bo moze od razu plyn zmienie , jesli odpowietrzenie nie jest jakoś bardzo skomplikowane


– chłopaki , żadnych pomysłów ? :(

PostNapisane: 11 kwi 2016, 12:31
przez PiterP
@maciek_z Mam identyczne objawy do tych przez Ciebie opisanych, mógłbyś napisać co było przyczyną u CIebie? Z góry dzięki

PostNapisane: 13 kwi 2016, 18:49
przez maciek_z
Moj przypadek zakonczyl sie wizyta u mechanika, wlał płyn z barwnikiem, sprawdzilismy lampą i okazalo sie, ze chlodnica jest peknieta i saczy sie tamtedy plyn. Po wymianie chlodnicy na inna uzywana caly problem zniknal, ogrzewanie jest, temp wskazuje prawidlowo.
Co do wczesniejszych rozwazan to silnik rozgrzewa sie okolo 5-ciu minut przy temp zewnetrznej okolo 5 stopni na plusie, max obroty silnika przy rozgrzewaniu to 2,5k. Jesli wyjazde z pracy czy z domu i wbijam sie od razu w korek to rozgrzewa sie jeszcze dluzej.