Strona 1 z 1

Problem po wymianie filtra paliwa

PostNapisane: 13 sie 2015, 13:12
przez xemi
Cześć
Słuchajcie mam pewien problem. Po wymianie filtra paliwa u mechanika auto zachowywało się ok przez 5 km, cieszyłem się z naprawionej kolejnej rzeczy w madzi, ale po 5 km dioda świec żarowych zaczęła mrugać i autko momentalnie straciło moc. Mechanik twierdzi że na 100% wszystko zrobione ok, i to zbieg okoliczności, winne jest co innego... <płacze>
Zdarza się, że dioda przestaje mrugać i auto odzyskuje moc, trwa to chwile i znów zaczyna mrugać.
Pomyślałem, może zapowietrzony układ paliwowy, powciskałem z 15 razy tą pompkę na filtrze paliwa i zrobiła się twarda jak skała, lecz po 3 min znów jest miękka (samoczynnie)... Oznacza to nieszczelność czy tak ma być?
Jak odpowietrzyć cały układ prawidłowo? Czy jeśli auto odpala, to znaczy, że powietrza nie ma w układzie?
Jakie mogą być inne powody takich objawów? Czytałem o TCV, u mnie jest suchy.
Czekam za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Re: Problem po wymianie filtra paliwa

PostNapisane: 13 sie 2015, 17:24
przez smile
Mrugającą kontrolka oznacza błędy, które wypadało by odczytać.

Re: Problem po wymianie filtra paliwa

PostNapisane: 13 sie 2015, 18:11
przez xemi
Odczytane błędy 0216 i 0403.
0403 to egr, jutro wyczyszcze, zobaczymy czy pomoże.
0216 – koniec pompy? Troche jest tematów o tym błędzie... Ale w każdym inna przyczyna.TCV u mnie nie cieknie, ale nie słyszę by chodził. Jak sprawdzić czy pracuje?
Rozrząd chyba nie jest problemem, bo zdarza sie, że auto odzyskuje pełną moc, a rozrzad by powodował raczej ciągły problem. Ktoś ma jakieś pomysły? No i jeszcze co z tą pompką na filtrze paliwa, czemu mięknie po chwili?

PostNapisane: 13 sie 2015, 18:39
przez smile
xemi napisał(a):Po wymianie filtra paliwa u mechanika auto zachowywało się ok przez 5 km, cieszyłem się z naprawionej kolejnej rzeczy w madzi, ale po 5 km dioda świec żarowych zaczęła mrugać i autko momentalnie straciło moc.


1. Co było wcześniej nie tak, ze wymieniłeś filtr paliwa "cieszyłem się z naprawionej kolejnej rzeczy"?
2. Jaki filtr paliwa został zamontowany?
3. Ile masz paliwa w baku i gdzie je kupujesz?

PostNapisane: 13 sie 2015, 19:19
przez xemi
smile napisał(a):1. Co było wcześniej nie tak, ze wymieniłeś filtr paliwa "cieszyłem się z naprawionej kolejnej rzeczy"?

Auto zostało kupione pół roku temu, filtr paliwa był lekko przyrdzewiały z zewnątrz, wymieniłem go bez żadnej większej przyczyny. Wcześniej nie naprawiałem nic przy silniku.

smile napisał(a): 2. Jaki filtr paliwa został zamontowany?

Tego niestety nie wiem. Na fakturze moto-cars jest tylko Filtr paliwa za 24,39 i indeks FTPP950.
Filtr na pewno został wymieniony, bo pod maską widać że jest czysty (nowy). Ale czy mechanik dał dobry, tego nie wiem...

smile napisał(a):3. Ile masz paliwa w baku i gdzie je kupujesz?

Paliwo kupuje na Orlenie, tankuje tam od początku. Auto już po wymianie filtra tankowałem do połowy, teraz jest 1/5 zbiornika.

Re: Problem po wymianie filtra paliwa

PostNapisane: 13 sie 2015, 20:06
przez smile
Jeśli mam Twoje problemy łączyć z filtrem paliwa to nowy filtr ma niewystarczający przepływ i stąd Twoje problemy. Mazdy lubią filtry paliwa Knecht. Wymiana na coś markowego powinna rozwiązać problem. No i ta cena filtra mnie utwierdza w tym co piszę. Knecht, Bosch, oryginał Mazda, to polecam. Jak chcesz się upewnić, podłącz na próbę obieg z pominięciem filtra paliwa.

PostNapisane: 13 sie 2015, 20:32
przez xemi
smile napisał(a):Jak chcesz się upewnić, podłącz na próbę obieg z pominięciem filtra paliwa.

Tak zrobię. Jak do butelki z paliwem dam 2 przewody (2 na rys) to będzie dobrze?
Screenshot_2015-08-14-19-35-50.png

Dzięki za pomoc.