Witam, poszukuję pomocy w sprawie nietypowego i uciążliwego problemu. Mianowicie, po dłuższej przejażdżce, gdy silnik się już normalnie zagrzeje, po jego wyłączeniu nie można go przez jakiś czas ponownie uruchomić. Auto kręci rozrusznikiem, lecz zapłonu nie ma. Dopiero po około godzinie, możliwe że po wystygnięciu, auto zaskakuje. Dodam, że wymieniłem cały rozrząd włącznie z pompą wody(z której ciekło), co nie dało skutku. W trakcie jazdy nie zauważam jakichkolwiek nieprawidłowości. Faktem jest jednak, że na panelu ciągle mruga kontrolka świec, co wg mechanika ma oznaczać brak czujnika położenia koła (?).
Jeśli ktokolwiek widział, ktokolwiek wie coś o usterce to proszę o wsparcie.
PS-nie wiedziałem, czy dodać temat w kategorii silnikowej czy nadwozia, bo problem dotyczy niejako obydwu. Jestem tu nowy, w razie pomyłki prosze o przeniesienie tematu.
Mazda 323F BJ
2.0 DITD 90KM
1999 240 tyś. km
Po rozgrzaniu kręci ale nie odpala
Strona 1 z 1
Temat pójdzie do kosza... A przyczyną Twoich problemów jest pompa wtryskowa. Nadaje się do regeneracji. A kontrolka świec żarowych, która mruga non-stop spełnia funkcję kontrolki silnika. Do odczytania masz błędy. I pompę wtryskową do regeneracji. Było to wielokrotnie na forum.. wystarczy poszukać. Gdybyś napisał w danych skąd jesteś, od razu bym Cię skierował pod właściwy adres... Aha... pompa jest DENSO – jedynie kilka adresów w Polsce to ogarnia. Najlepszy spec jest w Katowicach.
Jestem ze Szczecina – do Katowic średnio usmiecha mi się pojechać. Jest coś bliżej?
PS. Nie znam się specjalnie na mechanice, na czym polega problem z tą pompą wtryskową? Czy chodzi o sygnały wysylane do komputera który blokuje podawanie paliwa? Zapytam też o przypuszczalną cenę.
PS. Nie znam się specjalnie na mechanice, na czym polega problem z tą pompą wtryskową? Czy chodzi o sygnały wysylane do komputera który blokuje podawanie paliwa? Zapytam też o przypuszczalną cenę.
- Od: 8 lip 2015, 09:36
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin
Ppoczytaj temat dot.regeneracji pompy w dziale diesel DITD.
Tutaj już raczej nikt Ci tego tłumaczył nie będzie. Koszt regeneracji dość wysoki.
Wszystko znajdziesz w odpowiednim temacie już istniejącym na forum.
Wystarczy wpisać odpowiednie słowo w szukajce w górnym,prawym rogu ekranu.
To Twoja praca domowa na wczoraj...
Tutaj już raczej nikt Ci tego tłumaczył nie będzie. Koszt regeneracji dość wysoki.
Wszystko znajdziesz w odpowiednim temacie już istniejącym na forum.
Wystarczy wpisać odpowiednie słowo w szukajce w górnym,prawym rogu ekranu.
To Twoja praca domowa na wczoraj...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Koszt mniej niż rozrząd, jakieś 800-1000 zł. Pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.
Możesz wymontować pompę i wysłać kurierem do Katowic, albo przejechać się w okolice Tucholi i Ci to zrobią w ciągu 3-4 godzin. A jak chcesz bliżej Szczecina, to ASO Kozłowski, nowa pompa za jedyne 15 tyś zł
Wątek do zamknięcia.
Możesz wymontować pompę i wysłać kurierem do Katowic, albo przejechać się w okolice Tucholi i Ci to zrobią w ciągu 3-4 godzin. A jak chcesz bliżej Szczecina, to ASO Kozłowski, nowa pompa za jedyne 15 tyś zł
Wątek do zamknięcia.
Witam, rozumiem, że ten pompowtrysk ma problemy tylko po rozgrzaniu i coś się rozszczelnia? Na zimnym silniku i do przejechania 3-4 km jeszcze odpala bez zarzutu.
Czy taniej niż rozrząd, zapłaciłem 700zł więc wychodzi na dobrą sprawę drożej.
A panu Kozłowskiemu podziękuję
Dziękuję wszystkim za pomoc i cierpliwość.
Czy taniej niż rozrząd, zapłaciłem 700zł więc wychodzi na dobrą sprawę drożej.
A panu Kozłowskiemu podziękuję
Dziękuję wszystkim za pomoc i cierpliwość.
- Od: 8 lip 2015, 09:36
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin
Źle rozumiesz z tym "pompowtryskiwaczem"
Prośba ode mnie: Nie sprzedawaj jej TU na tym forum...
Prośba ode mnie: Nie sprzedawaj jej TU na tym forum...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Jestem już w takiej fazie wydawania pieniędzy na te auto, że za cenę którą bym zawołał nikt nie kupi, a za cenę, za jaką ja kupiłem nie oddam, bo sie nie opłaca, więc spokojna głowa
Lubię te auto, ma tylko ten uciążliwy problem.
A że źle rozumiem to dlatego, że problem występuje tylko po nagrzaniu, więc teoretycznie gdyby była uszkodzona musiałaby być zawsze niesprawna(?) Na początku myślałem, że to wina czujników temp.
A że źle rozumiem to dlatego, że problem występuje tylko po nagrzaniu, więc teoretycznie gdyby była uszkodzona musiałaby być zawsze niesprawna(?) Na początku myślałem, że to wina czujników temp.
- Od: 8 lip 2015, 09:36
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 1999
Szczecin
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości