Strona 1 z 1

Jakie są ekonomiczne obroty 2.0 DITD?

PostNapisane: 13 maja 2015, 10:20
przez lucassodreamer
Witam,
chciałbym Wam zadać pytania dotyczące dwóch kwestii, utrzymania obrotów w trasie i mieście.

Jakie utrzymywać obroty w trasie na piątym biegu aby Madzia spaliła jak najmniej paliwa? Czytałem sporo wypowiedzi na forum i podobno ten silnik lubi w trasie "średnie" obroty. Niestety nie wiem co to znaczy średnie :D

Jak jeździć po mieście, aby silnik najlepiej się czuł. Tzn. przy jakich obrotach wrzucać następny bieg? Obecnie zmieniam bieg przy 2tys. Myślę jednak, że jak silnik później ciągnie z poniżej 1,5 tys. obrotów to tłoki mogą być poddane zbyt dużym naprężeniom. Na jakich obrotach jeździcie przy 70 km/h? Czy trzymacie 2tys. na czwartym biegu, czy wrzucacie piątkę i trzymacie na 1,4~1,5 tys. obrotów?

Takie kwestie jak ułożenie drogi (czy jest z górki lub pod górkę) lub obciążenie samochodu mają istotny wpływ na spalanie i utrzymanie obrotów, więc przyjmijmy że droga jest równa i na pokładzie jest tylko kierowca :)

Pozdrawiam!

Re: Jakie są ekonomiczne obroty 2.0 DITD?

PostNapisane: 13 maja 2015, 19:31
przez smile
Hm... a ile obecnie pali Twoje DITD?!
Rozważania na temat zalecanych obrotów zależało by zapoczątkować od aktualnego wykresu momentu obrotowego i mocy z hamowni. Dopiero wtedy można indywidualnie traktować ten silnik. A jak nie masz wykresu, to jeździj w okolicy maksymalnego momentu obrotowego, tj. od np. 1600 do 2500 obr/min.

Re: Jakie są ekonomiczne obroty 2.0 DITD?

PostNapisane: 14 maja 2015, 19:06
przez Neonixos666
trochę już przejechałem DiTD więc powiem tak, jeśli chcesz jeździć oszczędnie to nie przekraczaj 2 tyś. obr. Silnik jest dość elastyczny i nawet z 1,5 tyś się podniesie bez zmiany biegu. Jeśli zależy Ci na osiągach i dynamicznej jeździe to nie schodź poniżej 2tyś obr. a ciągnąć opłaca się tylko do 4tyś.