Witajcie, mam pewien problem, Kupiłem w styczniu moja madzie i postanowiłem wymienić rozrząd ( stary właściciel oświadczył ,że na rozrządzie jest zrobione 60 tys), kupiłem oryginalny zestaw mazdy z pompą wody. Oddałem do zaprzyjaźnionego mechanika. Mechanik poinformował mnie, że stary pasek był przestawiony o kilka zębów... Samochód jak był zimny odpalał kiepsko tzn musiał ze 2-3 razy przekrecić wałem, Kiepsko przyspieszał , dopiero od 3 tysięcy było czuć , że przyspiesza, 80-120 na V okolo 15-17 sekund. Czy ten przestawiony rozrząd dawał takie objawy ? Błąd był tylko od erg ( kontrolka zapalała się jak stał odpalony na luzie) Ciekawy jestem waszych opinii czy ditd mógł w miare normalnie jezdzić na przestawionym rozrządzie? I czy samochód zacznie normalnie przyspieszać i odpalać na zimnym?
Niestety nie mam możliwości sprawdzić jak działa bo jeszcze progi będą wymieniane u tego samego kolegi.
Przestawiony rozrząd
Strona 1 z 1
kumpel kupił raz starą 626 2.0 D przy wymianie rozrządu okazało się że był źle ustawiony na pompie wtryskowej, po ustawieniu wszystkiego silnik odpalił ale strasznie kopcił i nie miał mocy. Okazało się że pompa była ,,zmęczona" a specyficzne ustawienie rozrządu powodowało że wszystko było ok. musisz zrobić testy przyśpieszenia oraz odpalania na zimnym i ciepłym aby ocenić czy to pomogło.
grodzio1986 napisał(a):Mechanik poinformował mnie, że stary pasek był przestawiony o kilka zębów.
kilka zębów to już kolizja....dopuszczalne i jeszcze "trawione" przez silnik to jeden na wałku rozrządu i dwa na wale korbowym.pompa może być przestawiona o ile chcecie....najwyżej nie odpali.
ale owszem każda rozbieżność w rozrządzie powoduje osłabienie osiągów i kłopot z rozruchem.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości