Strona 1 z 1

Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 10 sty 2015, 18:53
przez boszax
Mam pytanie czy u Was kontrolka od oleju gaśnie równie szybko jak na tym filmiku?:
https://www.youtube.com/watch?v=xnKXdFtUM6g
Wymieniłem olej i filtr (kilka tematów niżej pisałem temat o filtrach) na jakiś polski wynalazek i teraz kontrolka mi gaśnie 2-3sek po tym jak silnik już pracuje? Jak jest u Was?

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 10 sty 2015, 19:06
przez smile
Zmień ten filtr... 2-3 sekundy bez odpowiedniego smarowania to nieciekawie. Kontrolka powinna gasnąć jak tylko silnik zaskoczy.

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 10 sty 2015, 20:10
przez andy71-a1
Polecam filtr Knecht OC205. Ma on zamontowany zaworek, który zapobiega cofaniu się oleju. Osobiście montowałem u siebie różne filtry, ale na Knechcie kontrolka gaśnie błyskawicznie.

PostNapisane: 10 sty 2015, 20:43
przez boszax
Zgadza się taki OC205 miałem wsadzony przed wymianą oleju i nie było problemu – jak to mówią zamienił stryjek siekerkę na kijek <glupek2>

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 15 sty 2015, 21:46
przez boszax
Problem rozwiązany – wymiana filtra na OC205 Knechta pomogła. Teraz kontrolka gaśnie mi jak na filmiku z pierwszego posta. Filtr, który sprawił problem to OP 82839 OPTIMA – produkowana seria sprzed kilku lat Wytwórni Filtrów Sędziszów. Jest to odpowiednik FILTRONA OP617 – filtr nie posiada takiej gumowej membranki pod dziurkami i przez to po zgaszeniu nie trzyma w sobie oleju. A wszystkiemu winny katalog Filtrona z, którego sprzedawcy dobierają numer filtra – problem szerzej opisany tutaj viewtopic.php?f=465&t=178228&p=2972025#p2972025

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 17 sty 2015, 20:22
przez blondi's boyfriend
zapamiętaj sobie trzy numery:
OC 205- olej
KC 100 – paliwo
LX 595 – powietrze
Ceny niewygórowane, a masz porządne filtry. W żadnym wypadku nie daj się namówić na jakiś "japoński" zamiennik, bo to zazwyczaj chińszczyzna. przerabiałem to z paliwowym, przy wymianie wyleciał ze środka papierowy wkład.

Do tego olej elf 10w40 jeśli na takim jeździsz, niedrogi a wg mnie bardzo przyzwoity, z tego co pamiętam z karty charakterystyki miał jedną z najniższych temperatur płynięcia i chyba faktycznie, bo zauważyłem, że nawet poniżej -20 kontrolka oleju gasła natychmiast po odpaleniu.

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 19 sty 2015, 10:42
przez boszax
Bardzo wymagające te silniki DITD- filtry z górnej półki, rozrząd koniecznie oryginał ;)
Filtr paliwa podobno dobry jest też Boscha. Ja u siebie zastosowałem olej Elf Evolution SXR 900 5w30 – wcześniej ktoś zalewał tym SXR-em tylko, że zmienili opakowanie i dodali 900 w nazwie.

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 19 sty 2015, 20:52
przez mamad1019
ja pierwszy raz mam zalozony filtr paliwa mana,przez pomylke i jak na razie sprawuje sie dobrze i cena wyzsza wrr;] wczesniej knechta zawsze

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 19 sty 2015, 22:59
przez blondi's boyfriend
Akurat filtry knechta nie należą wcale do najdroższych, płaciłem za nie niewiele drożej niż za najtańsze zamienniki niepewnego pochodzenia. (za olejowy około 12 zł, paliwowy niecałe 30, powietrza niecałe 20) Z tym, że to ceny hurtowe. Za olej płaciłem ostatnio niecałe 54 zł za 4 litry, też cena hurtowa.

Co do rozrządu to chyba faktycznie wart swojej ceny, bo przy ostatniej wymianie mechanik mówił, że aż żal wymieniać bo pasek wygląda jak nowy. W innych autach miałem zawsze conti i po 60 tys potrafił wyglądać jakby miał się lada chwila urwać. Szwagrowi w vectrze conti ostatnio strzelił 2000 km przed planowaną wymianą, także ja czuję się przekonany :)

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 19 sty 2015, 23:24
przez boszax
Fajne masz ceny u siebie ja za Elfa 5litrów i filtr dałem 140 zeta ostanio <co?>

Re: Kontrolka oleju – długo świeci

PostNapisane: 20 sty 2015, 18:28
przez blondi's boyfriend
Ja kupuję z pominięciem jednego pośrednika ;)
Jakbyś troszkę poszukał też byś znalazł pewnie taniej.
Ale koniec z off topem.