Strona 1 z 1

323f 2.0 TD tryb awaryjny P0216

PostNapisane: 5 sty 2015, 22:12
przez paolooo
Witam,

przeczytałem chyba wszystkie tematy na forum, ale niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

A więc od początku

Samochód w trybie awaryjnym, brak mocy i twarda praca

jedyny błąd P0216


Zacząłem od sprawdzenia rozrządu – przeskoczył o jeden ząbek.
Rozrząd ustawiony na fabryczne znaki – bez efektu

Wymieniony filtr paliwa – bez efektu

Sterownik silnika suchy, niezalany

Czujnik położenia wału korbowego – ok

Sprawdzona wiązka do TCV – przełamane kable w kilku miejscach, a więc wymienione – bez efektu
TCV oporność w normie

TCV wyciągnięty wyczyszczony

Po podaniu 12V "cyknie" (na próbę mam inne SCV z toyoty d4d i dzieje się identycznie)
Moje pytanie jednak brzmi jakie napięcie powinno być na kostce do TCV?

Z tego co wyczytałem to właśnie 12V inni mówią o 5V.
Kolega podjechał taką mazda i na rozgrzanym silniku ma ok 0,5 V i zaworek na zgaszonym silniku charakterystycznie cyka co ok 1-2 sekundy i auto chodzi idealnie bez błedów

U mnie jest różnie napięcie od 0,5 do nawet 9 V, ale zaworek nie cyka (jak wspomniałem po podaniu 12V na krotko z innego źródła raz "cyknie"

Błąd wraca praktycznie krótko po odpaleniu.
Silnik odpala na dotyk, nie dymi, ale chodzi twardo i nie ma mocy.

Z góry dziękuje za jakie kolwiek sugestie

Re: 323f 2.0 TD tryb awaryjny P0216

PostNapisane: 5 sty 2015, 22:39
przez smile
search.php

Zerknij w te tematy. P0216 masz tam wyjaśnione.

Dopisano 5 sty 2015, 22:41:

A tak poza tym, to uzupełnij dane o to skąd jesteś.

I napisz co było grzebane wcześniej i w jaki sposób się ta usterka pojawiła.

Re: 323f 2.0 TD tryb awaryjny P0216

PostNapisane: 5 sty 2015, 23:10
przez tadziol
paolooo napisał(a):Sterownik silnika suchy, niezalany

ale uwalony stopień mocy sterujacy TCV-em.

Re: 323f 2.0 TD tryb awaryjny P0216

PostNapisane: 5 sty 2015, 23:42
przez paolooo
smile – jak napisałem wcześniej nie znalazłem interesujących mnie info, a opis usterek i co było robione opisałem dokładnie

tadziol – w środę zadzwonię do Ciebie, jestem ze śląska może ogarniesz ten sterownik? Dzięki Ci bardzo za informacje a nie "spławienie"

Re: 323f 2.0 TD tryb awaryjny P0216

PostNapisane: 25 lut 2015, 09:50
przez paolooo
Witam,
sorry ze dopiero teraz, ale wyleciało mi z głowy żeby napisać na forum.

kolega Tadziol nie zawiódł :) naprawił sterownik szybko, fachowo i w dobrych pieniądzach ! !

także podsumowując – naprawiony sterownik i Mazda śmiga aż miło.

Pozdrawiam