Czas na naprawę,

Witam Wszystkich!
Pierwsza sprawa.
Zawieszenie przód.
Będę oddawał do mechanika lecz powiedział abym części zakupił sam. Na pewno sworznie kupię i prawdopodobnie tylna tuleja na wahaczu. Ma ktoś doświadczenie przy remoncie zawieszenia? Co dobrze by było jeszcze wymienić aby mies spokój na dłużej? Nie mam możliwości sprawdzić co i jak do roboty.
Druga sprawa.
Od kiedy kupiłem mazdę ok 3lata temu co jakiś czas dolewałem płynu chłodniczego. Nie były to duże ilości i dolewki miały miejsce 2 razy do roku.
Dziś zauważyłem że zbiorniczek znowu jest pusty. Ubywa znacznie szybciej.
Korek wlewu oleju odkręciłem i wydaje mi się że podmuch z niego jest dość spory+kropelki oleju.
Oleju raczej nie ubywa ani nie przybywa.
Chłodnica raczej szczelna, choć ręki nie dam.
Z pod uszczelki głowicy widać znaczne zanieczyszczenia od oleju(prawdopodobnie wyciek brudzi blok silnika)
Wydaje się że moc jest, latem nie kopcił, teraz jest wilgotno to ciężko stwierdzić.
Zauważyłem dziś siedząc w kabinie że dymi się delikatnie z pod maski, przejechałem się, rozgrzałem dobrze silnik bo myślałem że to para wodna. Otworzyłem maskę, spalin nie było czuć. Bardziej przypominała zapach płynu chłodniczego.
Czy to możliwe że z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą, ciśnienie wypycha płyn gdzieś z instalacji, płyn się dostaje na rozgrzany blok silnika i to jest powodem "dymku z pod maski"?
i trzecia spraw
30 tyś temu "mechanik" robił mi rozrząd, rolki itd. Dziś sprawdzając pasek rozrządu zauważyłem że z jednej strony na odcinku pk 10 cm jest uszkodzony po długości, Jest to uszkodzenie mechaniczne prawdopodobnie od obtarcia, pasek jest zdarty na ok.3-4 mm, czy to wina źle założonego paska?
http://youtu.be/R1CrP-NBgS4
http://youtu.be/6fP34MhO9VY
Pierwsza sprawa.
Zawieszenie przód.
Będę oddawał do mechanika lecz powiedział abym części zakupił sam. Na pewno sworznie kupię i prawdopodobnie tylna tuleja na wahaczu. Ma ktoś doświadczenie przy remoncie zawieszenia? Co dobrze by było jeszcze wymienić aby mies spokój na dłużej? Nie mam możliwości sprawdzić co i jak do roboty.
Druga sprawa.
Od kiedy kupiłem mazdę ok 3lata temu co jakiś czas dolewałem płynu chłodniczego. Nie były to duże ilości i dolewki miały miejsce 2 razy do roku.
Dziś zauważyłem że zbiorniczek znowu jest pusty. Ubywa znacznie szybciej.
Korek wlewu oleju odkręciłem i wydaje mi się że podmuch z niego jest dość spory+kropelki oleju.
Oleju raczej nie ubywa ani nie przybywa.
Chłodnica raczej szczelna, choć ręki nie dam.
Z pod uszczelki głowicy widać znaczne zanieczyszczenia od oleju(prawdopodobnie wyciek brudzi blok silnika)
Wydaje się że moc jest, latem nie kopcił, teraz jest wilgotno to ciężko stwierdzić.
Zauważyłem dziś siedząc w kabinie że dymi się delikatnie z pod maski, przejechałem się, rozgrzałem dobrze silnik bo myślałem że to para wodna. Otworzyłem maskę, spalin nie było czuć. Bardziej przypominała zapach płynu chłodniczego.
Czy to możliwe że z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą, ciśnienie wypycha płyn gdzieś z instalacji, płyn się dostaje na rozgrzany blok silnika i to jest powodem "dymku z pod maski"?
i trzecia spraw
30 tyś temu "mechanik" robił mi rozrząd, rolki itd. Dziś sprawdzając pasek rozrządu zauważyłem że z jednej strony na odcinku pk 10 cm jest uszkodzony po długości, Jest to uszkodzenie mechaniczne prawdopodobnie od obtarcia, pasek jest zdarty na ok.3-4 mm, czy to wina źle założonego paska?
http://youtu.be/R1CrP-NBgS4
http://youtu.be/6fP34MhO9VY