Czas na naprawę,

Postprzez klucha » 13 gru 2014, 15:37

Witam Wszystkich!

Pierwsza sprawa.
Zawieszenie przód.
Będę oddawał do mechanika lecz powiedział abym części zakupił sam. Na pewno sworznie kupię i prawdopodobnie tylna tuleja na wahaczu. Ma ktoś doświadczenie przy remoncie zawieszenia? Co dobrze by było jeszcze wymienić aby mies spokój na dłużej? Nie mam możliwości sprawdzić co i jak do roboty.

Druga sprawa.
Od kiedy kupiłem mazdę ok 3lata temu co jakiś czas dolewałem płynu chłodniczego. Nie były to duże ilości i dolewki miały miejsce 2 razy do roku.
Dziś zauważyłem że zbiorniczek znowu jest pusty. Ubywa znacznie szybciej.
Korek wlewu oleju odkręciłem i wydaje mi się że podmuch z niego jest dość spory+kropelki oleju.
Oleju raczej nie ubywa ani nie przybywa.
Chłodnica raczej szczelna, choć ręki nie dam.
Z pod uszczelki głowicy widać znaczne zanieczyszczenia od oleju(prawdopodobnie wyciek brudzi blok silnika)
Wydaje się że moc jest, latem nie kopcił, teraz jest wilgotno to ciężko stwierdzić.
Zauważyłem dziś siedząc w kabinie że dymi się delikatnie z pod maski, przejechałem się, rozgrzałem dobrze silnik bo myślałem że to para wodna. Otworzyłem maskę, spalin nie było czuć. Bardziej przypominała zapach płynu chłodniczego.

Czy to możliwe że z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą, ciśnienie wypycha płyn gdzieś z instalacji, płyn się dostaje na rozgrzany blok silnika i to jest powodem "dymku z pod maski"?

i trzecia spraw
30 tyś temu "mechanik" robił mi rozrząd, rolki itd. Dziś sprawdzając pasek rozrządu zauważyłem że z jednej strony na odcinku pk 10 cm jest uszkodzony po długości, Jest to uszkodzenie mechaniczne prawdopodobnie od obtarcia, pasek jest zdarty na ok.3-4 mm, czy to wina źle założonego paska?

http://youtu.be/R1CrP-NBgS4
http://youtu.be/6fP34MhO9VY
Początkujący
 
Od: 6 mar 2012, 23:05
Posty: 14
Skąd: Chocinów
Auto: MAzda 323F 2.0 DITD – 2003r

Postprzez Neonixos666 » 13 gru 2014, 20:29

Pierwsze co bym zrobił to zlecił mechanikowi sprawdzenie co ma luz i co należy wymienić (nie kupuj nic na ślepo i na słuch), jeśli to sprawdzony gościu to niech części sam zamówi ale jeśli obcy gościu to sam ogarnij temat bo może Cię naciągnąć jeszcze na częściach.

Jeśli chodzi o sprawę z płynem to jeśli wyraźnie czuć na rozgrzanym silniku to sprawdź dobrze chłodnice, lubi się przetrzeć od obudowy wiatraków oraz wszystkie przewody. Raczej na blok nie leci płyn bardziej może go spalać lub dmuchać w układ (bąbelki w zbiorniczku).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323