Problem z odpaleniem na ciepłym silniku

Witam.
Od pewnego czasu mam problem z moja mazdą 323f bj DiTd 2.0 rocznik 2001. Gdy silnik jest rozgrzany, tzn po przejechaniu minimum 20-30 km drogą szybkiego ruchu, bądź też po przejechaniu mniejszego dystansu ale kilkukrotnie (np. jadąc od sklepu do sklepu) występuje problem z odpaleniem silnika. Objawia się to w taki sposób, że po przekręceniu klucza w stacyjce, silnik odpala się gaśnie lub odpali dopiero po długotrwałym przekręceniu klucza. Po odpaleniu w taki sposób silnik pracuje nieregularnie przez parę sekund po czym wszystko wraca do normy i mogę jechać bez problemu. Dzieje się tak tylko i wyłącznie w ciepłe dni – gdzie temperatura otoczenia przekracza 20 stopni. Gdy samochód swoje odstoi i silnik się ochłodzi problem znika. Miał ktoś taki problem?
Byłem podpiąć mazdę pod komputer i tu diagnoza:
1. Błąd ze świec żarowych – prawdopodobnie świeca żarowa przepalona;
2. Błąd zaworu EGR;
3. Błąd ,,odcięcie paliwa" – osoba dokonująca diagnozy powiedziała, że może to błąd powstały np kiedy zabranie paliwa. Nie miałem nigdy takiej sytuacji i nie wiem z czego mogł sie dokładnie wziąć. Jest ktoś w stanie pomóc w tym punkcie?
Poszedłem do znajmoego mechanika z tymi błedami i po wstępnym rozeznaniu problemu stwierdził:
1. Nie dochodzi napięcie do świec żarowych. Świece żarowe są sprawne.
Jest gdzieś może dostepny schemat podłączenia świec żarowych?
2. Nie działa sterowanie sterowanie zaworu egr – to samo, problem z napięciem.
Jest gdzieś dostępny schemat tego elementu?
Nie wiem czy ww. odczyty maja wpływ na odpalanie, ale chcę usunąć przyczyny tych błędów.
Bardzo proszę o pomoc w tematach.
Pozdrawiam
Od pewnego czasu mam problem z moja mazdą 323f bj DiTd 2.0 rocznik 2001. Gdy silnik jest rozgrzany, tzn po przejechaniu minimum 20-30 km drogą szybkiego ruchu, bądź też po przejechaniu mniejszego dystansu ale kilkukrotnie (np. jadąc od sklepu do sklepu) występuje problem z odpaleniem silnika. Objawia się to w taki sposób, że po przekręceniu klucza w stacyjce, silnik odpala się gaśnie lub odpali dopiero po długotrwałym przekręceniu klucza. Po odpaleniu w taki sposób silnik pracuje nieregularnie przez parę sekund po czym wszystko wraca do normy i mogę jechać bez problemu. Dzieje się tak tylko i wyłącznie w ciepłe dni – gdzie temperatura otoczenia przekracza 20 stopni. Gdy samochód swoje odstoi i silnik się ochłodzi problem znika. Miał ktoś taki problem?
Byłem podpiąć mazdę pod komputer i tu diagnoza:
1. Błąd ze świec żarowych – prawdopodobnie świeca żarowa przepalona;
2. Błąd zaworu EGR;
3. Błąd ,,odcięcie paliwa" – osoba dokonująca diagnozy powiedziała, że może to błąd powstały np kiedy zabranie paliwa. Nie miałem nigdy takiej sytuacji i nie wiem z czego mogł sie dokładnie wziąć. Jest ktoś w stanie pomóc w tym punkcie?
Poszedłem do znajmoego mechanika z tymi błedami i po wstępnym rozeznaniu problemu stwierdził:
1. Nie dochodzi napięcie do świec żarowych. Świece żarowe są sprawne.
Jest gdzieś może dostepny schemat podłączenia świec żarowych?
2. Nie działa sterowanie sterowanie zaworu egr – to samo, problem z napięciem.
Jest gdzieś dostępny schemat tego elementu?
Nie wiem czy ww. odczyty maja wpływ na odpalanie, ale chcę usunąć przyczyny tych błędów.
Bardzo proszę o pomoc w tematach.
Pozdrawiam