Witam.
Od pewnego czasu mam problem z moja mazdą 323f bj DiTd 2.0 rocznik 2001. Gdy silnik jest rozgrzany, tzn po przejechaniu minimum 20-30 km drogą szybkiego ruchu, bądź też po przejechaniu mniejszego dystansu ale kilkukrotnie (np. jadąc od sklepu do sklepu) występuje problem z odpaleniem silnika. Objawia się to w taki sposób, że po przekręceniu klucza w stacyjce, silnik odpala się gaśnie lub odpali dopiero po długotrwałym przekręceniu klucza. Po odpaleniu w taki sposób silnik pracuje nieregularnie przez parę sekund po czym wszystko wraca do normy i mogę jechać bez problemu. Dzieje się tak tylko i wyłącznie w ciepłe dni – gdzie temperatura otoczenia przekracza 20 stopni. Gdy samochód swoje odstoi i silnik się ochłodzi problem znika. Miał ktoś taki problem?
Byłem podpiąć mazdę pod komputer i tu diagnoza:
1. Błąd ze świec żarowych – prawdopodobnie świeca żarowa przepalona;
2. Błąd zaworu EGR;
3. Błąd ,,odcięcie paliwa" – osoba dokonująca diagnozy powiedziała, że może to błąd powstały np kiedy zabranie paliwa. Nie miałem nigdy takiej sytuacji i nie wiem z czego mogł sie dokładnie wziąć. Jest ktoś w stanie pomóc w tym punkcie?
Poszedłem do znajmoego mechanika z tymi błedami i po wstępnym rozeznaniu problemu stwierdził:
1. Nie dochodzi napięcie do świec żarowych. Świece żarowe są sprawne.
Jest gdzieś może dostepny schemat podłączenia świec żarowych?
2. Nie działa sterowanie sterowanie zaworu egr – to samo, problem z napięciem.
Jest gdzieś dostępny schemat tego elementu?
Nie wiem czy ww. odczyty maja wpływ na odpalanie, ale chcę usunąć przyczyny tych błędów.
Bardzo proszę o pomoc w tematach.
Pozdrawiam
Problem z odpaleniem na ciepłym silniku
Strona 1 z 1
jeśli chodzi o odpalanie to błąd egr i świec żarowych nie wpływa na odpalanie. Proszę napisać kody błędów bo interpretacja może być różna.
p3pan napisał(a):osoba dokonująca diagnozy powiedziała, że może to błąd powstały np kiedy zabranie paliwa.
ta osoba nie wie co mówi.nie istnieje w tym samochodzie taki kod usterki mówiący o braku dostarczenia paliwa.
świece żarowe nie mają wpływu na rozruch ciepłego silnika,tak samo jak zawór EGR.
czy samochód ma swoją moc,czy jest osłabiony ?
Niestety nie mam spisanych kodów błędów. Posiadam jednak filmik, na których są ,,wystukane"
http://www.youtube.com/watch?v=b98_fGbFCm0
Samochód ma problem podczas odpalania w trakcie wysokich temperatur. W trakcie jazdy raczej się nic nie dzieje, nie ma spadków mocy. Kilka razy po takim odpaleniu, podczas którego musiałem przekręcać klucz kilkadziesiąt razy zanim zaskoczył, w trakcie jazdy doszło do takiego jakby dławienia się i spadku mocy, ale było to krótkotrwałe i zaraz wróciło do normy.
http://www.youtube.com/watch?v=b98_fGbFCm0
Samochód ma problem podczas odpalania w trakcie wysokich temperatur. W trakcie jazdy raczej się nic nie dzieje, nie ma spadków mocy. Kilka razy po takim odpaleniu, podczas którego musiałem przekręcać klucz kilkadziesiąt razy zanim zaskoczył, w trakcie jazdy doszło do takiego jakby dławienia się i spadku mocy, ale było to krótkotrwałe i zaraz wróciło do normy.
wyskakuje tylko błąd obwodu świec żarowych, do sprawdzenia przekaźnik przy lewym reflektorze.
Problem z odpalaniem usunięty.
,,Na szczęście" samochód przestał całkowicie odpalać i w trakacie oględzin okazało się, że przetarł się przewód zasilający zawór odcinający paliwo. Po wymianie przewodu problem z odpaleniem zniknął.
,,Na szczęście" samochód przestał całkowicie odpalać i w trakacie oględzin okazało się, że przetarł się przewód zasilający zawór odcinający paliwo. Po wymianie przewodu problem z odpaleniem zniknął.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości