Zbyt wysokie napięcie ładowania akumulatora Mazda 323F BJ 2001r. RF-4F

Postprzez pewojcik » 3 lip 2014, 16:57

Witam,

mam problem z rozładowanym akumulatorem od prawie pół roku. Obecnie jest taka sytuacja, że samochód jeździ, wszystko jest ok, ale np. przy czekaniu 5-10 minut na włączonym silniku, światłach, radiu i klimie (np. w kolejce do myjni) silnik po zgaszeniu już nie odpala. Z kabli, lub od drugiego akumulatora odpala.

Dziś miałem to samo i w 1 serwisie powiedzieli mi, że może być problem z akumulatorem – jakieś zwarcie w akumulatorze, które powoduje że szybko się rozładowuje, a w 2 serwisie stwierdzili, że problem jest z alternatorem, bo jest za wysokie napięcie ładowania – dochodzi do 15V i że może mi się spalić cała instalacja elektryczna, albo coś w komputerze jak będę tak jeździł.

Problem tylko, że 2 lata temu alternator był naprawiany – padł całkiem, nie ładował i wszystko działało. Nie wiem, czy wymiana samego akumulatora nie powinna pomóc.

Co myślicie?

Paweł
pewojcik
 

Postprzez puding » 3 lip 2014, 17:58

troche za dużo ładuje,ale u mnie jest 15,8 i hula drugi rok na akumulatorze z carefour <ok> zawsze możesz pożyczyć od kogoś akumulator i spróbować. raczej jakies zwarcie w instalacji lub regulatorze. nie serwis tylko spec od alternatorow.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez ewemarkam » 5 lip 2014, 07:31

Sa wyspecjalizowane serwisy ktore zajmuja sie tylko alternatorami. Wyciagasz alternator, oddajesz do nich. Wrzucaja go na maszyne i testuja pod obciazeniem i bez. Wiesz wtedy wszystko. Ja bym od tega zaczal. Ale juz mialem kiedys dziwna sprawe. Otoz jesli w mierniku jest kiepska bateria albo przewody juz tez nadajace sie do wymiany. Miernik wtedy falszuje pomiar napiecia. Dlatego warto zmierzyc zawsze innym miernikiem.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez pewojcik » 6 lip 2014, 09:29

Dzięki, wymieniłem akumulator na Bosh S4 60Ah, 540A i okazuje się, że nagle napięcie ładowania jest ok – na dużym gazie dochodzi do 14,7 a na wolnych obrotach jest 12,3. Na razie wszystko działa i akumulator się nie rozładowuje. Tamten był już stary – 3 lata go mam, a pewnie poprzedni właściciel jeździł jeszcze kilka lat.

Pozdrawiam!
pewojcik
 

Postprzez ewemarkam » 6 lip 2014, 09:37

Coś nie jest ok. Bo na wolnych obrotach powinieneś mieć 14-14,4V. Mierzysz napięcie na wyłączonych odbiornikach?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323