Witam,
mam problem z rozładowanym akumulatorem od prawie pół roku. Obecnie jest taka sytuacja, że samochód jeździ, wszystko jest ok, ale np. przy czekaniu 5-10 minut na włączonym silniku, światłach, radiu i klimie (np. w kolejce do myjni) silnik po zgaszeniu już nie odpala. Z kabli, lub od drugiego akumulatora odpala.
Dziś miałem to samo i w 1 serwisie powiedzieli mi, że może być problem z akumulatorem – jakieś zwarcie w akumulatorze, które powoduje że szybko się rozładowuje, a w 2 serwisie stwierdzili, że problem jest z alternatorem, bo jest za wysokie napięcie ładowania – dochodzi do 15V i że może mi się spalić cała instalacja elektryczna, albo coś w komputerze jak będę tak jeździł.
Problem tylko, że 2 lata temu alternator był naprawiany – padł całkiem, nie ładował i wszystko działało. Nie wiem, czy wymiana samego akumulatora nie powinna pomóc.
Co myślicie?
Paweł
Zbyt wysokie napięcie ładowania akumulatora Mazda 323F BJ 2001r. RF-4F
Strona 1 z 1
troche za dużo ładuje,ale u mnie jest 15,8 i hula drugi rok na akumulatorze z carefour
zawsze możesz pożyczyć od kogoś akumulator i spróbować. raczej jakies zwarcie w instalacji lub regulatorze. nie serwis tylko spec od alternatorow.
Sa wyspecjalizowane serwisy ktore zajmuja sie tylko alternatorami. Wyciagasz alternator, oddajesz do nich. Wrzucaja go na maszyne i testuja pod obciazeniem i bez. Wiesz wtedy wszystko. Ja bym od tega zaczal. Ale juz mialem kiedys dziwna sprawe. Otoz jesli w mierniku jest kiepska bateria albo przewody juz tez nadajace sie do wymiany. Miernik wtedy falszuje pomiar napiecia. Dlatego warto zmierzyc zawsze innym miernikiem.
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Dzięki, wymieniłem akumulator na Bosh S4 60Ah, 540A i okazuje się, że nagle napięcie ładowania jest ok – na dużym gazie dochodzi do 14,7 a na wolnych obrotach jest 12,3. Na razie wszystko działa i akumulator się nie rozładowuje. Tamten był już stary – 3 lata go mam, a pewnie poprzedni właściciel jeździł jeszcze kilka lat.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
-
pewojcik
Coś nie jest ok. Bo na wolnych obrotach powinieneś mieć 14-14,4V. Mierzysz napięcie na wyłączonych odbiornikach?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości