mazda nie chce odpalić

Postprzez Arkadyjczyk » 22 cze 2014, 17:50

Witam,

mazda trochę się posypała
pokazuje kody błędów kontrolką świec żarowych

10 (jeden długi sygnał także może też być 01),13 i 15

pomóżcie rozszyfrować co to jest

znalazłem na rosyjskiej stronie coś takiego:
10 Intake Air Thermosensor (AFM) – Intake air fixed at 68F
13 Pressure Sensor (intake manifold pressure) – Fixed at 29.9 inHg
15 Oxygen Sensor or Heated Oxygen Sensor – Feedback cancelled – left hand side

z tej strony:
http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm

ale nie wiem czy do mojej mazdy 323f BJ 2.0 DiTD z 2003 będzie pasowała ta rozpiska błędów


mazda nie odpala

krótki opis jak doszło do usterki podczas jazdy strzelił jeden z pasków klinowych, od razu zatrzymaliśmy samochód wyjeliśmy resztki paska i na jednym pojechaliśmy do sklepu po nowe paski klinowe niestety podczas jazdy na warsztat samochód stracił moc po zahamowaniu zgasł i już nie odpalił okazało się że jak pasek strzelił zdążył rozwalić osłonę dolną rozrządu i spore kawałki wpadły pod pasek rozrządu przesuwając o jeden ząbek a i wcześniej stopiło izolację od czujnika położenia wału i zrobiło zwarcie i czujnik chyba jest do pupy bo jakoś dziwnie idą te kable przy kostce niby są 3 a w miejscu przerwania idą 2 tylko dookoła nich chyba ten trzeci idzie tylko nie wiem czego musi dotykać

to tyle mam nadzieje że mazda jeszcze ożyje
a paski firmy continental panowie jak zmieniałem zapewniali że to będzie to samo co gates tylko na gates nigdy takich przygód nie miałem :/
Ostatnio edytowano 24 cze 2014, 18:26 przez Arkadyjczyk, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 gru 2011, 18:34
Posty: 5 (2/0)
Skąd: Warmia
Auto: mazda 323F BJ DiTD 2003

Postprzez smile » 22 cze 2014, 18:56

A błędy nie są 4-cyfrowe?! Nagraj filmik i wrzuć jak ta kontrolka mruga...
Co do Twojej przygody, rozrząd ustawić na znaki, wymienić czujnik i obudowę. Wykasować błędy i palić dziada ;)
"Będzie Pan zadowolony, Panie... kontitech jest nawet lepszy niż gejts... " hahaha <lol>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Arkadyjczyk » 23 cze 2014, 12:57

odczytałem kod błędu: 0335 czyli

P0335,"Czujnik A położenia wału korbowego – usterka"

skasować błąd po założeniu nowego czujnika będę musiał czy sam powinien przestać widzieć problem?
usuwanie jak coś to zdjęcie klemy i naciskanie hamulca?


mam nadzieje że po tych zabiegach mazda wróci do żywych
a i wiecie może jak poluzować napinacz od paska rozrządu? muszę nowy pasek założyć bo tamten lekko ucierpiał
Początkujący
 
Od: 29 gru 2011, 18:34
Posty: 5 (2/0)
Skąd: Warmia
Auto: mazda 323F BJ DiTD 2003

Postprzez smile » 23 cze 2014, 20:44

Skasować błąd to zdjąć klemę i hamulec na 20 sekund.
Co do napinacza, za mało wrażeń? Możesz go zdemontować, ale musi być tylko w pozycji roboczej, tj w pionie a trzpień możesz wcisnąć tylko na jakiejś prasie, nie szybciej niż chyba centymetr na minutę.
Jeśli chcesz go zwolnić po to, aby ustawić przeskoczony pasek, to lepiej użyj kawałka blaszki po puszce od piwa ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Arkadyjczyk » 24 cze 2014, 10:17

cały rozrząd już na miejscu ale muszę wymienić pasek rozrządu bo lekko ucierpiał

dlatego pytam o napinacz bo nie wiem czy uda się wymienić pasek bez poluzowania napinacza

Dopisano 24 cze 2014, 18:40:

mazda dalej nie żyje <płacze>

wymieniłem czujnik położenia wału teraz komputer nie pokazuje żadnych błędów mimo to mazda nie chce zapalić kręci kręci i nic nie chce zaskoczyć

2 dni temu ojciec jeszcze ją odpalił bez czujnika ale klekotał to go zgasił po wymianie czujnika nawet nie chce zaklekotać

dla pewności czy wałek rozrządu jest w odpowiednim miejscu? góra zgrana na 100%
położenie wału.jpg


macie jakiś pomysł co można jeszcze spróbować zrobić?

i jeszcze jedno nie wiem czy to normalne ale chyba przy 3 próbie odpalenia zaczęły włączać się wentylatory za chłodnicą kiedy kluczyk był jeszcze w pozycji on


znalazłem schemat rozrządu dla
323 BJ 2.0D Turbo 98-03 Kod silnika: RF-Turbo
schemat rozrządu.jpg


problem polega na tym jak widać na zdjęciu które dałem wcześniej, że u mnie na wałku nie ma wcięcia tylko jest odstający pypcik, który mechanicy wymieniający rozrząd zaznaczyli tylko nie wiem do czego mam się odnieść czy do tego wcięcia tak jak mam ustawione czy do czegoś innego bo według schematu na górze powinien być znak do którego trzeba się odnieść ale nic tam nie ma....
Początkujący
 
Od: 29 gru 2011, 18:34
Posty: 5 (2/0)
Skąd: Warmia
Auto: mazda 323F BJ DiTD 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323