Strona 1 z 1

Mazda bez mocy.

PostNapisane: 3 maja 2014, 20:04
przez andy71-a1
Witam forumowiczów. Mazda323f 2001r. silnik RF4F. Od pewnego czasu odczuwam spadek mocy. 80-120 na V biegu ok. 22sek. Filtr paliwa wymieniłem, powietrza też. EGR zaślepiony. Pali dobrze na zimno i na ciepło. Dolot i przewody podciśnieniowe szczelne i podłączone prawidłowo.Błędów nie wyrzuca. Po odpięciu BS nie kręci powyżej 2000 obr. i kopci na siwo. Cięgno od westgate jest wciągane. Ostatnio zauważyłem lekkie zapocenie przy turbo na rurze od IC. Wydaje mi się też, że turbinka jest troszkę głośniejsza. Ale nie kopci za mocno. Tylko spaliny są bardziej śmierdzące. Podsumowując na niskich biegach po rozgrzaniu da się jak tako jechać ale wyprzedzanie w trasie to już ryzyko. Czy mogę sam coś jeszcze sprawdzić? Czy szukać dobrego fachowca? Regeneracja pompy i wymiana SPV w MABI w 2010r.

PostNapisane: 6 maja 2014, 18:24
przez ewemarkam
Może paliwo trefne. Próbowałeś zalać jakimś STP aby przeczyścić układ paliwowy. W pompie sa jeszcze jakieś sitka może sie zasyfiły?

Re: Mazda bez mocy.

PostNapisane: 7 maja 2014, 21:48
przez Neonixos666
jeśli jest różnica zimny-ciepły to ja bym obstawiał SPV

Re: Mazda bez mocy.

PostNapisane: 9 maja 2014, 20:16
przez andy71-a1
Różnica jest taka: im wyższy bieg, tym wyżej zaczyna ciągnąć(chodzi o prędkość obr. silnika). Niestety nie mam sprawnej SPV-ki na podmianę. Mam pytanie: czy ktoś może to zdiagnozować bez podmianki? P.S. Jednak muszę stwierdzić, że jest duża różnica zimny-ciepły. W związku z tym Pilnie poszukuję kogoś(może być warsztat) w swojej okolicy lub z okolic Warszawy, kto mógłby udostępnić w celu sprawdzenia zawór SPV do 323f 2001r. RF4F 90KM

Re: Mazda bez mocy.

PostNapisane: 19 lip 2014, 13:11
przez andy71-a1
Witam. Kolejnym problemem jest przerywanie powyżej 2tys. obrotów. Brak mocy oczywiście jest i ma się dobrze. Komp wymigał P0216. Mam pytanie jak sprawdzić czy zawór TCV jest sprawny?

PostNapisane: 19 lip 2014, 13:19
przez Neonixos666
andy71-a1 napisał(a):Witam. Kolejnym problemem jest przerywanie powyżej 2tys. obrotów. Brak mocy oczywiście jest i ma się dobrze. Komp wymigał P0216. Mam pytanie jak sprawdzić czy zawór TCV jest sprawny?


przy przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu zawór rytmicznie cyka, znak że działa.

PostNapisane: 19 lip 2014, 13:53
przez andy71-a1
Więc pozostaje sprawdzenie rozrządu. A póżniej to już tylko pompa i w trasę .

Re: Mazda bez mocy.

PostNapisane: 19 lip 2014, 18:23
przez ewemarkam
Sprawdzales szczelnosc dolotu?

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 19 lip 2014, 20:11
przez Neonixos666
andy71-a1 napisał(a):Więc pozostaje sprawdzenie rozrządu


a konkretnie czujnik położenia wału (oraz przewód), jego usterka też może wywołać ten błąd.

Re: Mazda bez mocy.

PostNapisane: 29 sie 2014, 21:33
przez andy71-a1
Witam ! Jestem po wizycie w Nadarzynie. Problem z Mazdą rozwiązany połowicznie. Wymiana SPV-ki przywróciła sporą część mocy. Ale do pełnej sprawności jeszcze trzeba zdemontować pompę i ją zregenerować. Ten samochód wykończy mnie finansowo i psychicznie!

PostNapisane: 31 sie 2014, 09:52
przez bruno
andy71-a1 napisał(a):Ten samochód wykończy mnie finansowo i psychicznie!

Nie powinno być tak źle, nie daj się wykasować tylko szukaj dobrego pompiarza, tam nie ma nic nadzwyczajnego. Masz spory przebieg i niektóre elementy się zużyły. Także zrób to co trzeba i będziesz jeździł i jeździł.....

Re: Mazda bez mocy.

PostNapisane: 1 sty 2015, 20:11
przez andy71-a1
Trochę to trwało ale kończę temat "Mazda bez mocy" Znalazłem zakład, który rozebrał pompę z mojej mazdy. Okazało się, że w korpusie pompy były takie rysy, że nadawał się tylko na złom. W sylwestra odebrałem auto z drugą pompą(zawory z mojej pompy) i auto śmiga aż miło. <jupi>

Re: Mazda bez mocy.

PostNapisane: 2 sty 2015, 09:13
przez ewemarkam
Fajnie że opisałeś jak to się skończyło. Bo wiele osób tego nie robi.

Re: Mazda bez mocy.

PostNapisane: 3 sty 2015, 21:52
przez Neonixos666
Większość ludzi jak tylko zobaczy że mechanik zrobił to nie pyta się co zrobił tylko płacą i jadą szczęśliwi że działa, a to błąd bo jako klient powinien wiedzieć od a do z do było robione. Super że auto sprawne. <spoko>