Mazda bez mocy.
Strona 1 z 1
Witam forumowiczów. Mazda323f 2001r. silnik RF4F. Od pewnego czasu odczuwam spadek mocy. 80-120 na V biegu ok. 22sek. Filtr paliwa wymieniłem, powietrza też. EGR zaślepiony. Pali dobrze na zimno i na ciepło. Dolot i przewody podciśnieniowe szczelne i podłączone prawidłowo.Błędów nie wyrzuca. Po odpięciu BS nie kręci powyżej 2000 obr. i kopci na siwo. Cięgno od westgate jest wciągane. Ostatnio zauważyłem lekkie zapocenie przy turbo na rurze od IC. Wydaje mi się też, że turbinka jest troszkę głośniejsza. Ale nie kopci za mocno. Tylko spaliny są bardziej śmierdzące. Podsumowując na niskich biegach po rozgrzaniu da się jak tako jechać ale wyprzedzanie w trasie to już ryzyko. Czy mogę sam coś jeszcze sprawdzić? Czy szukać dobrego fachowca? Regeneracja pompy i wymiana SPV w MABI w 2010r.
- Od: 28 gru 2010, 15:52
- Posty: 18
- Skąd: lubelszczyzna-Łuków
- Auto: 323f bj 2.0DITD 2001r.
Może paliwo trefne. Próbowałeś zalać jakimś STP aby przeczyścić układ paliwowy. W pompie sa jeszcze jakieś sitka może sie zasyfiły?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
jeśli jest różnica zimny-ciepły to ja bym obstawiał SPV
Różnica jest taka: im wyższy bieg, tym wyżej zaczyna ciągnąć(chodzi o prędkość obr. silnika). Niestety nie mam sprawnej SPV-ki na podmianę. Mam pytanie: czy ktoś może to zdiagnozować bez podmianki? P.S. Jednak muszę stwierdzić, że jest duża różnica zimny-ciepły. W związku z tym Pilnie poszukuję kogoś(może być warsztat) w swojej okolicy lub z okolic Warszawy, kto mógłby udostępnić w celu sprawdzenia zawór SPV do 323f 2001r. RF4F 90KM
- Od: 28 gru 2010, 15:52
- Posty: 18
- Skąd: lubelszczyzna-Łuków
- Auto: 323f bj 2.0DITD 2001r.
andy71-a1 napisał(a):Witam. Kolejnym problemem jest przerywanie powyżej 2tys. obrotów. Brak mocy oczywiście jest i ma się dobrze. Komp wymigał P0216. Mam pytanie jak sprawdzić czy zawór TCV jest sprawny?
przy przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu zawór rytmicznie cyka, znak że działa.
andy71-a1 napisał(a):Więc pozostaje sprawdzenie rozrządu
a konkretnie czujnik położenia wału (oraz przewód), jego usterka też może wywołać ten błąd.
Witam ! Jestem po wizycie w Nadarzynie. Problem z Mazdą rozwiązany połowicznie. Wymiana SPV-ki przywróciła sporą część mocy. Ale do pełnej sprawności jeszcze trzeba zdemontować pompę i ją zregenerować. Ten samochód wykończy mnie finansowo i psychicznie!
- Od: 28 gru 2010, 15:52
- Posty: 18
- Skąd: lubelszczyzna-Łuków
- Auto: 323f bj 2.0DITD 2001r.
andy71-a1 napisał(a):Ten samochód wykończy mnie finansowo i psychicznie!
Nie powinno być tak źle, nie daj się wykasować tylko szukaj dobrego pompiarza, tam nie ma nic nadzwyczajnego. Masz spory przebieg i niektóre elementy się zużyły. Także zrób to co trzeba i będziesz jeździł i jeździł.....
- Od: 16 wrz 2010, 08:11
- Posty: 29
- Skąd: ok. Bydgoszczy - Nakło
- Auto: mazda 323f 2.0 DiTD 99r.
renault scenic 1,9 dTi 2000
kiedyś wartburg 353 :)
Trochę to trwało ale kończę temat "Mazda bez mocy" Znalazłem zakład, który rozebrał pompę z mojej mazdy. Okazało się, że w korpusie pompy były takie rysy, że nadawał się tylko na złom. W sylwestra odebrałem auto z drugą pompą(zawory z mojej pompy) i auto śmiga aż miło. 

- Od: 28 gru 2010, 15:52
- Posty: 18
- Skąd: lubelszczyzna-Łuków
- Auto: 323f bj 2.0DITD 2001r.
Większość ludzi jak tylko zobaczy że mechanik zrobił to nie pyta się co zrobił tylko płacą i jadą szczęśliwi że działa, a to błąd bo jako klient powinien wiedzieć od a do z do było robione. Super że auto sprawne. 

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości