Witam,
Po zalaniu nie wiadomego pochodzenia paliwka <bardzo zła jakosc> zaczeły sie problemy.
Od razu zapaliła się kontrolka filtru paliwa silnik przestał palic zgasł i juz nie odpalił. Po wyczyszczeniu zbiornika i wymianie filtru paliwa oraz odpowietrzeniu układu paliwa silnik odpalił.
Pojawił sie mianowicie problem z migajaca kontrolką świec żarowych. Tzn. objawy są takie, że gdy zapala się kontrolka silnik traci moc nie wchodzi na obroty jest słaba i jakby troszkę głosniejsza, twardsza praca silnika <wyczuwalne zaraz po zapaleniu się kontrolki> .
Dzieję się tak tylko gdy jade na wolnych obrotach to jest do 2tys. mozę 2200 obrotów podczas normalnej jazdy jest wszystko ok. Na wolnych obrotach na biegu jałowym tez potrafi się zapalić kontrolka.
Problem znika jeśli dodam gazu powyzej powiedzmy 4 tys. obrotów i jest wtedy dobrze autko zachowuje sie normalnie. Czyli po przy gazowaniu wszystko wraca do normy! Z odpalaniem nie ma problemu.
Po wizycie u elektryka i podłaczeniu do kompa wyszlo, ze jest bład pompa i wyskoczył bląd ciśnienia doładowania.
Dziekuje, czekam na odpowiedzi. Może ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam!!!
Mrugajaca konntrolka świec żarowych
Strona 1 z 1
Można to jakoś sprawdzić odczytać samemu czy to błąd P016 nie podłaczajac pod komputer.
Ogólnie problemem zajmę sie pod koniec tygodnia a teraz zbieram informacje. A może czujnik połozenia wału może to coś miec wspólnego z moimi objawami.
Mam nadzieje że to nie pompa 100 tys. km i do tej pory żadnych problemów.
Ogólnie problemem zajmę sie pod koniec tygodnia a teraz zbieram informacje. A może czujnik połozenia wału może to coś miec wspólnego z moimi objawami.
Mam nadzieje że to nie pompa 100 tys. km i do tej pory żadnych problemów.
-
lukast1266
Witam mam problem z mazda 323 f RF 2.0 d.Po sczytaniu kodow pinowych posypalo sie mase bledow miedzy innymi EGR, nastawnik pompy, czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury wody, jakis solenoid.Generalnie cala choinka błedow.Pisze z zapytanie czy ktos zna moze taki problem w mazdzie moze to wina masy? Ponieważ stawiam na brak masy na kostce ECU co wy o tym sadzicie.A i jesszcze jedno ma ktoś moze schematy instalacji do mazdy(dokladniej ECU)
- Od: 27 lut 2014, 21:25
- Posty: 5
Dodam jeszcze ze kontrolka nie zapala sie automatycznie po zaplonie tylko po okolo minucie gdy silnik juz pracuje czasami szybiej.
- Od: 27 lut 2014, 21:25
- Posty: 5
Podepnę się pod temat
To mój pierwszy post i niestety o takiej treści :/
Witam wszystkich posiadaczy Mazd
Prosiłbym o pomoc w odczycie błędów gdyż nie jestem pewien czy dobrze interpretuje sygnały kontrolki. Mianowicie widzę kod 14 i 13. Możliwe , ze czegoś jeszcze nie zauważam wiec proszę o wsparcie i sprowadzenie mnie na słuszna drogę
0403 – EGR?
Ogólnie Auto odpala nie puszcza nawet najmniejszego dymka, silnik pracuje równiutko, trzyma obroty, nagrzewa się bezproblemowo.Auto mam krótko możliwe ze powinno być bardziej dynamiczne nie mam porównania...niestety. Pozdrawiam Przemek
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HoMvinZri3E[/youtube]
Mazda 626 HB 2.0 DiTD 74kW '98r.
Witam wszystkich posiadaczy Mazd
Prosiłbym o pomoc w odczycie błędów gdyż nie jestem pewien czy dobrze interpretuje sygnały kontrolki. Mianowicie widzę kod 14 i 13. Możliwe , ze czegoś jeszcze nie zauważam wiec proszę o wsparcie i sprowadzenie mnie na słuszna drogę
Ogólnie Auto odpala nie puszcza nawet najmniejszego dymka, silnik pracuje równiutko, trzyma obroty, nagrzewa się bezproblemowo.Auto mam krótko możliwe ze powinno być bardziej dynamiczne nie mam porównania...niestety. Pozdrawiam Przemek
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HoMvinZri3E[/youtube]
Mazda 626 HB 2.0 DiTD 74kW '98r.
-
Krawiec87
opornik kalibracyjny poza zakresem ten blad został po skasowaniu bledow i nie daje sie skasowac
- Od: 27 lut 2014, 21:25
- Posty: 5
Czyli bedzie mrygac caly czas?:)
Dzisiaj zajrzałem do ERG i zauważyłem ze podciśnienie w wężyku idącym do erg jest ledwo wyczuwalne. rozumiem ze to podciśnienie powinno podnieść sprężynę z ta metalowa membrana? wiec to raczej nie realne z takim ssankiem. Czy czujnik na górze EGR powinien reagować (króciec się poruszać) po odpaleniu auta czy on jest wciskany przez podnoszącą się membranę EGR i przesyła dane do ECU?
Pytam gdyż lubię wiedzieć wszystko o silniku w aucie:) kontrolka nie zapala się od razu po odpaleniu auta po chwili dopiero a gdy się zaświeci jakby auto lepiej łapało moment obrotowy.
Dzisiaj zajrzałem do ERG i zauważyłem ze podciśnienie w wężyku idącym do erg jest ledwo wyczuwalne. rozumiem ze to podciśnienie powinno podnieść sprężynę z ta metalowa membrana? wiec to raczej nie realne z takim ssankiem. Czy czujnik na górze EGR powinien reagować (króciec się poruszać) po odpaleniu auta czy on jest wciskany przez podnoszącą się membranę EGR i przesyła dane do ECU?
Pytam gdyż lubię wiedzieć wszystko o silniku w aucie:) kontrolka nie zapala się od razu po odpaleniu auta po chwili dopiero a gdy się zaświeci jakby auto lepiej łapało moment obrotowy.
-
Krawiec87
Zobacz ostatni mój post w temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=465&t=166484
Przewód na którym wykonasz pomiar miernikiem to ten na wtyku do EGR pierwszy od strony silnika. Pomiar wykonaj między nim a masą samochodu. Jeśli wskazania będą takie jak w temacie tzn że prawidłowo działa. Najpewniej będzie jak podepniesz miernik na wolnych obrorotach powinno być ok 2V (zawór częściowo otwarty) a gdy wypniesz podciśnienie to napięcie powinno spaść do 0,4V (zawór zamknięty). W zasadzie u mnie też nie czułem jakiegoś dużego podciśnienia jak przytykałem palcem.
Przewód na którym wykonasz pomiar miernikiem to ten na wtyku do EGR pierwszy od strony silnika. Pomiar wykonaj między nim a masą samochodu. Jeśli wskazania będą takie jak w temacie tzn że prawidłowo działa. Najpewniej będzie jak podepniesz miernik na wolnych obrorotach powinno być ok 2V (zawór częściowo otwarty) a gdy wypniesz podciśnienie to napięcie powinno spaść do 0,4V (zawór zamknięty). W zasadzie u mnie też nie czułem jakiegoś dużego podciśnienia jak przytykałem palcem.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Wczoraj rozebrałem EGR , przedmuchałem wężyki , wyczyściłem otworek w króćcu w Vacuum pompie bo był czymś przytkany i... 20 km do pracy i 20 w drugą Cisza nic się nie zapaliło
możliwe , ze problem rozwiązany 
-
Krawiec87
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości