Mrugajaca konntrolka świec żarowych

Postprzez lukast1266 » 18 lut 2014, 21:15

Witam,
Po zalaniu nie wiadomego pochodzenia paliwka <bardzo zła jakosc> zaczeły sie problemy.
Od razu zapaliła się kontrolka filtru paliwa silnik przestał palic zgasł i juz nie odpalił. Po wyczyszczeniu zbiornika i wymianie filtru paliwa oraz odpowietrzeniu układu paliwa silnik odpalił.
Pojawił sie mianowicie problem z migajaca kontrolką świec żarowych. Tzn. objawy są takie, że gdy zapala się kontrolka silnik traci moc nie wchodzi na obroty jest słaba i jakby troszkę głosniejsza, twardsza praca silnika <wyczuwalne zaraz po zapaleniu się kontrolki> .
Dzieję się tak tylko gdy jade na wolnych obrotach to jest do 2tys. mozę 2200 obrotów podczas normalnej jazdy jest wszystko ok. Na wolnych obrotach na biegu jałowym tez potrafi się zapalić kontrolka.
Problem znika jeśli dodam gazu powyzej powiedzmy 4 tys. obrotów i jest wtedy dobrze autko zachowuje sie normalnie. Czyli po przy gazowaniu wszystko wraca do normy! Z odpalaniem nie ma problemu.
Po wizycie u elektryka i podłaczeniu do kompa wyszlo, ze jest bład pompa i wyskoczył bląd ciśnienia doładowania.
Dziekuje, czekam na odpowiedzi. Może ktoś miał podobny problem.
Pozdrawiam!!!
lukast1266
 

Postprzez tadziol » 18 lut 2014, 22:23

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lukast1266 » 18 lut 2014, 23:13

Można to jakoś sprawdzić odczytać samemu czy to błąd P016 nie podłaczajac pod komputer.
Ogólnie problemem zajmę sie pod koniec tygodnia a teraz zbieram informacje. A może czujnik połozenia wału może to coś miec wspólnego z moimi objawami.
Mam nadzieje że to nie pompa 100 tys. km i do tej pory żadnych problemów.
lukast1266
 

Postprzez sebastian120_91 » 27 lut 2014, 21:31

Witam mam problem z mazda 323 f RF 2.0 d.Po sczytaniu kodow pinowych posypalo sie mase bledow miedzy innymi EGR, nastawnik pompy, czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury wody, jakis solenoid.Generalnie cala choinka błedow.Pisze z zapytanie czy ktos zna moze taki problem w mazdzie moze to wina masy? Ponieważ stawiam na brak masy na kostce ECU co wy o tym sadzicie.A i jesszcze jedno ma ktoś moze schematy instalacji do mazdy(dokladniej ECU)
Początkujący
 
Od: 27 lut 2014, 21:25
Posty: 5

Postprzez xedos1972 » 27 lut 2014, 21:42

zrób reset ECU i ponownie sprawdź ,pewno większość błędów to pozostałości.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez sebastian120_91 » 28 lut 2014, 12:14

Dodam jeszcze ze kontrolka nie zapala sie automatycznie po zaplonie tylko po okolo minucie gdy silnik juz pracuje czasami szybiej.
Początkujący
 
Od: 27 lut 2014, 21:25
Posty: 5

Postprzez ewemarkam » 28 lut 2014, 19:28

Zrobiłeś reset? Odczytaj teraz błędy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Krawiec87 » 11 mar 2014, 19:20

Podepnę się pod temat :) To mój pierwszy post i niestety o takiej treści :/
Witam wszystkich posiadaczy Mazd :)
Prosiłbym o pomoc w odczycie błędów gdyż nie jestem pewien czy dobrze interpretuje sygnały kontrolki. Mianowicie widzę kod 14 i 13. Możliwe , ze czegoś jeszcze nie zauważam wiec proszę o wsparcie i sprowadzenie mnie na słuszna drogę :) 0403 – EGR?

Ogólnie Auto odpala nie puszcza nawet najmniejszego dymka, silnik pracuje równiutko, trzyma obroty, nagrzewa się bezproblemowo.Auto mam krótko możliwe ze powinno być bardziej dynamiczne nie mam porównania...niestety. Pozdrawiam Przemek :)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HoMvinZri3E[/youtube]

Mazda 626 HB 2.0 DiTD 74kW '98r.
Krawiec87
 

Postprzez sebastian120_91 » 12 mar 2014, 15:46

opornik kalibracyjny poza zakresem ten blad został po skasowaniu bledow i nie daje sie skasowac
Początkujący
 
Od: 27 lut 2014, 21:25
Posty: 5

Postprzez Krawiec87 » 12 mar 2014, 19:31

Czyli bedzie mrygac caly czas?:)
Dzisiaj zajrzałem do ERG i zauważyłem ze podciśnienie w wężyku idącym do erg jest ledwo wyczuwalne. rozumiem ze to podciśnienie powinno podnieść sprężynę z ta metalowa membrana? wiec to raczej nie realne z takim ssankiem. Czy czujnik na górze EGR powinien reagować (króciec się poruszać) po odpaleniu auta czy on jest wciskany przez podnoszącą się membranę EGR i przesyła dane do ECU?
Pytam gdyż lubię wiedzieć wszystko o silniku w aucie:) kontrolka nie zapala się od razu po odpaleniu auta po chwili dopiero a gdy się zaświeci jakby auto lepiej łapało moment obrotowy.
Krawiec87
 

Postprzez ewemarkam » 13 mar 2014, 00:05

Zobacz ostatni mój post w temacie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=465&t=166484
Przewód na którym wykonasz pomiar miernikiem to ten na wtyku do EGR pierwszy od strony silnika. Pomiar wykonaj między nim a masą samochodu. Jeśli wskazania będą takie jak w temacie tzn że prawidłowo działa. Najpewniej będzie jak podepniesz miernik na wolnych obrorotach powinno być ok 2V (zawór częściowo otwarty) a gdy wypniesz podciśnienie to napięcie powinno spaść do 0,4V (zawór zamknięty). W zasadzie u mnie też nie czułem jakiegoś dużego podciśnienia jak przytykałem palcem.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Krawiec87 » 13 mar 2014, 16:27

Wczoraj rozebrałem EGR , przedmuchałem wężyki , wyczyściłem otworek w króćcu w Vacuum pompie bo był czymś przytkany i... 20 km do pracy i 20 w drugą Cisza nic się nie zapaliło :) możliwe , ze problem rozwiązany :)
Krawiec87
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron