Strona 1 z 1

Pompa Vacum – wymiana, wpływ na turbo

PostNapisane: 24 paź 2013, 11:37
przez sVacik
Witam serdecznie
Jestem świeżo po wymianie turbiny w mojej BJ 2.0 101KM i zaraz po przejechaniu ok 100 km padła mi pompa vacum od wspomagania hamowania. Czy na ewidentny brak mocy nawet po regeneracji turbo może mieć wpływ w/w część? Objawy to cichy świst przy lekkim dodaniu gazu niezależnie od obrotów i prędkości. Czy opłaca się zamontować używkę, czy też poszukać nowej części, jak tak to proszę o informację gdzie mógłbym taką otrzymać?

Proszę moderatora o wyrozumiałość za pytania o miejsca dostępności towaru.

PostNapisane: 27 paź 2013, 16:23
przez topik
Witam. Pompa vacum wytwarza podciśnienie a hamulce wspomaga serwo. Poszukaj na allegro. Pozdrawiam

Re: Pompa Vacum – wymiana, wpływ na turbo

PostNapisane: 27 paź 2013, 21:44
przez smile
Dlaczego padła turbina?! Problemy ze smarowaniem? Jeśli tak, z tego samego powodu mogła paść Vacum pompa bo też jest smarowana olejem... Nie montuje się nowej turbiny przed rozwiązaniem zagadki pt.: "dlaczego padła stara turbina...". Bo jeśli nie wyeliminujemy problemu, to jakiej turbiny nie włożymy, wcześniej czy później i tak padnie...

Re: Pompa Vacum – wymiana, wpływ na turbo

PostNapisane: 29 paź 2013, 09:54
przez ewemarkam
Najważniejsze to właśnie sprawdzić czemu padło turbo. Kolejna sprawa z tego co się orientuję to masz turbo o zmiennej geometrii i jest to sterowane podciśnieniowo. Więc jak masz padnięte vacum to turbo nie będzie prawidłowo pracowało.

PostNapisane: 13 kwi 2014, 10:46
przez kalyyy
Witam Kiedys wyczytałem że ciśnienie na solenoidy idzie z Vaccum dobrze pamietam ? bo u mnie miga ciagle kontrolka bledu egr i ostatnio patrzylem i wydaje mi sie ze brak tam cisnienia

PostNapisane: 13 kwi 2014, 12:33
przez ewemarkam
Nie ciśnienie a podciśnienie, czyli ssanie. Z wężyka nie będzie dmuchało tylko ssało. A błąd od EGR pewnie dlatego że nie pracuje, może uszkodzone sa zawory, może wężyki sparciały.

PostNapisane: 13 kwi 2014, 15:28
przez kalyyy
wężyki wymienione i wszystko ok EGR zaślepiony wiem że od tego może wywalać błąd, dodam że 1402 mi wyświetla i już mnie drażni ta lampka .... a chce sprzedać samochód i ta lampka mogłaby nie migać.
Egr był też drożny i również migała mam wrażenie że wężyki również nie ssają. jak to najlepiej sprawdzić ?

PostNapisane: 13 kwi 2014, 20:30
przez ewemarkam
Podpiac vacuometr. Albo prosciej. Na wtyczce egr masz sygnal otwarcia. Chyba jest to pin najblizej silnika. Wbij do niego igle i zmierz miernikiem, napiecie miedzy nim a masa. Na wolnych obrotach powinno byc ok 2V. Jak dodasz gazu powinjo spac do ok 0,4V. Sprawdz to. A w zasadzie podcisenie sprawdzisz nawet strzykawka. Podepnij ja zamiast egr ale rozciagnieta. Powinna sie zassac czuli tloczek powinien wejsc do srodka.

Re: Pompa Vacum – wymiana, wpływ na turbo

PostNapisane: 30 wrz 2014, 19:42
przez wybrzeze11
Witam, serdecznie bardzo Was proszę o pomoc. Buduje auto do błota i chce użyć pompy vacum od mazdy 323 2.0. Czy moglibyście mi podpowiedzieć jaka jest kolejność kanałów wychodzących z pompy-chodzi mi o: zasilenie olejem, odprowadzenie oleju i podciśnienie. W załączniku zdjęcie pompy. Jeśli bylybyście w stanie pomóc byłbym bardzo wdzięczny

Re: Pompa Vacum – wymiana, wpływ na turbo

PostNapisane: 2 paź 2014, 12:14
przez tadziol
1-spływ oleju
2-dopływ oleju
3-vaccum
spływem oleju musi być w dół.
PS.a co to za zmota będzie ?

Re: Pompa Vacum – wymiana, wpływ na turbo

PostNapisane: 2 paź 2014, 12:53
przez wybrzeze11
Witam, dziekuje Krolu Zloty:) obejrzalem chyba wszystkie zdjecia u wujka google znajomy ma Mazde 323 ale benzyne i nic mi to nie dalo. Zmociak na bazie toyoty Lj70 silnik tymczasowo nissan w ktorym pompa vacum byly zabudowana w alternator ale ten z powodu licznik trudnosci coraz czesciej odmawial posluszenstwa poza tym ladowanie mial tylko 65A więc to za malo do windy elektrycznej i calego oswietlenia. Na chwile obecna wrzucilem od opla astry 120A i jest o niebo lepiej. Generalnie projekt caly czas pod nozem więc co chwile się cos rozwija. Dziekuje Ci jeszcze raz za odpowiedz dzięki Tobie mogę ruszyc dalej:) pozdrawiam

Re: Pompa Vacum – wymiana, wpływ na turbo

PostNapisane: 2 paź 2014, 19:59
przez tadziol
silnik z nyski,ale który RD28T z hiszpana abo GR-y ? czy może SD33 ze starego parcha ?
winda na elektryku dobra,bo jak motor zdechnie to jakoś się z lagru wyłowisz,ale mechanikowi nic nie podskoczy....
sorry za OT,ale ziom mi dobre czasy przypomniał,jak żelazo katowałem.