Rozrusznik nie zawsze kręci

Postprzez ewemarkam » 29 wrz 2013, 21:41

Witam
Mam już zdiagnozowany problem, otóż wypaliły się główne styki prądowe, tzn nie tyle co wypaliły co wytarły. Widziałem to bo wyjmowałem go i rozbierałem. Teraz pytanie czy da się je dokupić. Jest to kawałem blaszki miedzianej 3mm grubej, wygiętej w literę L z jednej strony wycięta elipsa na śrubę. Problemem jest tu to że owy styk ruchomy którego ciągnie cewka bendix'a nie dolega dobrze i równo do styków prądowych, podłożyłem cienką na 0,7mm podkładkę i łapie, ale jest to rozwiązanie na chwilę. Pytanie czy dokupię takie coś czy szukać blaszki miedzianej i samemu wyciąć? Bo jeśli to kosztuje 10-20 pln to nawet nie będę się bawić w dorabianie. Szczerze to mechanik był zdziwiony że to wszystko można tak fajnie rozebrać i wymienić tylko to co jest uwalone. Bo zazwyczaj to trzeba kupić cały automat.
Załączniki
20130928_171625.jpg
tutaj widoczna jest blaszka o której mowa i śruba stykowa
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tadziol » 29 wrz 2013, 22:14

są dostępne zestawy naprawcze tych styków prądowych.
koszt ok.60-80 pln,zależy gdzie i jakiego producenta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ewemarkam » 30 wrz 2013, 07:02

Ok wielkie dzięki. Przejadę się dziś do sklepu, zobaczymy co powiedzą. Ale pewnie skończy się to tak że dorobię nowe.

Dopisano 30 wrz 2013, 20:04:

Facet stwierdził że ciężko będę miał takie cudo dostać. Był to niby sklep z częściami do japończyków. No nic tak jak przypuszczałem trzeba dorobić. Ale dorobie ciut szersze. Pewnie przeżyją samochód, ale ważne żeby działało.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Wodzu » 13 paź 2013, 19:51

Witaj
Miałem ten sam problem, rozwiązałem go w następująco. Mianowicie po wymontowaniu tej części naspawałem migomatem wytarta miedź, wyrównałem kątówką i śmiga, aż miło. Cała operacja zajęła z 30 min z wymontowaniem, spawaniem i zamontowaniem rozrusznika.
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez ewemarkam » 13 paź 2013, 21:14

Ciekawe, bo jak Ci się miedź połączyła z drutem spawalniczym. Nie ważne, ważne że działa.
Ja dorobiłem parę dni temu z blaszki miedzianej 3mm takiej jak wykonane były pierwotnie. Działa i pewnie podziała parę lat.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Artmanbdg » 26 paź 2013, 23:17

Pewnie spawał drutem miedzianym będę musiał także przetestować bo rozrusznik już nie wyrabia
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD

Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 21:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323