Kilka szybkich pytań 323F 2.0 TD

Zakupiłem niedawno Mazde 323F 2.0 TD (BJ) 1999 i natknąłem się na parę drobiazgów do których nie wiem jak się zabrać.
1. tylna wycieraczka nie pracuje, chyba jest zapieczona ponieważ podczas uruchamiania słychać jak silniczek chce pracować.
2. Podobna sytuacja z spryskiwaczami z tyłu, słychać jak chodzą ale płyn nie leci na szybę.
3. Po prawej stronie od chłodnicy jest taka gumowa, uszczelka, odbojnik. Jest sparciała i silnik strasznie wpada w wibrację. Jak go zrobić w sposób ekonomiczny? Dociąć z twardej gumy klina?
4. Ile oleju 5W40 potrzebuje? Jeździłem DiTD przez 2 lata teraz mam TD i nie wiem czy podobną konstrukcje maja.
5. odkręciłem osłonę paska rozrządu, z boku nie wydaje się być postrzępiony, poprzedni właściciel mówił że spokojnie z 20tys. jeszcze zrobię. Wymienić czy jeśli "wygląda" na jeszcze w miarę to jeździć z miesiąc dwa.
1. tylna wycieraczka nie pracuje, chyba jest zapieczona ponieważ podczas uruchamiania słychać jak silniczek chce pracować.
2. Podobna sytuacja z spryskiwaczami z tyłu, słychać jak chodzą ale płyn nie leci na szybę.
3. Po prawej stronie od chłodnicy jest taka gumowa, uszczelka, odbojnik. Jest sparciała i silnik strasznie wpada w wibrację. Jak go zrobić w sposób ekonomiczny? Dociąć z twardej gumy klina?
4. Ile oleju 5W40 potrzebuje? Jeździłem DiTD przez 2 lata teraz mam TD i nie wiem czy podobną konstrukcje maja.
5. odkręciłem osłonę paska rozrządu, z boku nie wydaje się być postrzępiony, poprzedni właściciel mówił że spokojnie z 20tys. jeszcze zrobię. Wymienić czy jeśli "wygląda" na jeszcze w miarę to jeździć z miesiąc dwa.