Strona 1 z 1

Odma

PostNapisane: 16 lip 2013, 19:35
przez ewemarkam
Witam Panowie, z góry piszę że nie wiem jak inaczej nazwać temat.

Ale w gruncie rzeczy chodzi mi o to czy wylatuję nią dużo oleju w naszych silnikach?
Czy są problemy tak jak w przypadku VW że zamarza zimą?

Pytam bo chce ją wykorzystać do napowietrzania w patencie cos a'la econokit, reaktor Panton'a itd. Nie wiem czy ktoś słyszał czy nie, nie ważne. Jeśli leci dużo oleju to muszę zamontować jakis "oil catchtank". Chodzi mi o odpowiedź na pytania, a pewnie pojawi się dużo komentarzy samych "teoretyków" odnośnie w/w patentów.

Re: Odma

PostNapisane: 16 lip 2013, 20:46
przez VPM
odma to powietrze przepływa ale przy temperaturze 90 stopniach jednak sporo oleju tam idzie sprawdzałem w hondzie

Re: Odma

PostNapisane: 16 lip 2013, 21:07
przez ewemarkam
Ale chyba nie idzie go aż tak dużo bo jednak w DiTD wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi zaraz przed turbiną. Jeśli by go szło faktycznie aż tyle to widać by było ubytek oleju w silniku. Nie zauważyłem żeby mi oleju ubywało, a sprawdzam co jakiś czas poziom.

Re: Odma

PostNapisane: 16 lip 2013, 22:13
przez Neonixos666
pary oleju oczywiście uciekają odmą lecz ich ilość nie jest duża, zależy to też od leju i stanu podkładek pod wtryskami i kondycji motoru.

Chcesz parę wodną do silnika podać?

PostNapisane: 16 lip 2013, 22:58
przez ewemarkam
Tak. Tylko ze nie tak do konca. Wstukajcie sobie w google econokit. I bedzie wszystko jasne. Na wolnych obrotach nic nie bubluje dlatego chce dolozyc osobno z odmy zasilanie dodatkowe. Jeden facet na forum innym tak zrobil i hula ale to bylo w passacie b5.

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 4

Re: Odma

PostNapisane: 17 lip 2013, 18:06
przez VPM
przeczytałem kilka opisów i w każdym jest napisane że to ma być odma z korbowodu a nie z zaworów może to nie mieć odpowiedniej sprawności nie lepsze by było HHO ???

Re: Odma

PostNapisane: 17 lip 2013, 23:08
przez ewemarkam
Odme mam podłączoną tylko po to żeby wytwarzała bąbelki w zbiorniku na wolnych obrotach. Drugie dojście powietrza jest i tak zrobione, ale tam powietrze jest zasysane dopiero przy ok 2000 obr.
Na temat HHO jest temat na forum i tam też napisałem że miałem u Siebie i jedyne co osiągnąłem to podwyższone spalanie do ponad 7 litrów gdzie madzia mi nawet zimą tyle nie pali. HHO według mnie to chłam i nic więcej. Ten sposób testuję z tym ustrojstwem a'la econokit i narazie widzę po wskaźniku poziomu paliwa że pali mniej. Ale to wszystko dopiero zweryfikuje tankowanie najbliższe do pełna. Ale to tyle w temacie.

W takim razie gdzie znajduję się odpowietrzenie skrzyni korbowej w silniku DiTD?
To co podłączyłem działa bo dmucha na wolnych obrotach i o to mi chodziło, dmucha ciepłym powietrzem i też o to chodziło.