101 km mazdy vs 110 vw
Strona 1 z 1
witam,
od niedawna jestem wlascicielem bj 101km. wczoraj mialem okazje przejechac sie toledo z legendarnym 1.9 tdi. moje obserwacje sa nastepujace:
vw duzo lepiej przyspiesza
vw szybciej mu sie zalacza turbina(ok 1500) a u mnie tak 2100
ogolnie jak mazda ruszam ze swiatel to jestem ostatni:P na 1 i 2 biegu wolno sie rozkreca..
w vw jak depnalem to przy wlaczeniu turbiny jest po prostu szarpniecie..auto dostaje mocy, u mnie jest plynne przyspieszenie.. chociaz powyzej 2000 czuc lekkie doladowanie.
ze specyfikacji wynika ze mazda ma 13.9 s do 100 a vw ma 11.1
i teraz panowie i panie pytanie do was.. czy z moja mazda jest wszystko okej? a moze jeszcze nie umiem nia jezdzic? oczywiscie zalaczanie turbiny przy 2000 ma plusy.. np .. w miescie nie bedzie sie meczyla;)
jednak jak na 100km to mogloby lepiej jezdzic.. chyba ze pokazuje rogi dopiero kolo 80-100km/h?
ii jeszcze jedno pytanie.. w vw bylo slychac gwizd z turbiny.. czy u mnie tez tak powinno byc?
pozdrawiam
od niedawna jestem wlascicielem bj 101km. wczoraj mialem okazje przejechac sie toledo z legendarnym 1.9 tdi. moje obserwacje sa nastepujace:
vw duzo lepiej przyspiesza
vw szybciej mu sie zalacza turbina(ok 1500) a u mnie tak 2100
ogolnie jak mazda ruszam ze swiatel to jestem ostatni:P na 1 i 2 biegu wolno sie rozkreca..
w vw jak depnalem to przy wlaczeniu turbiny jest po prostu szarpniecie..auto dostaje mocy, u mnie jest plynne przyspieszenie.. chociaz powyzej 2000 czuc lekkie doladowanie.
ze specyfikacji wynika ze mazda ma 13.9 s do 100 a vw ma 11.1
i teraz panowie i panie pytanie do was.. czy z moja mazda jest wszystko okej? a moze jeszcze nie umiem nia jezdzic? oczywiscie zalaczanie turbiny przy 2000 ma plusy.. np .. w miescie nie bedzie sie meczyla;)
jednak jak na 100km to mogloby lepiej jezdzic.. chyba ze pokazuje rogi dopiero kolo 80-100km/h?
ii jeszcze jedno pytanie.. w vw bylo slychac gwizd z turbiny.. czy u mnie tez tak powinno byc?
pozdrawiam
- Od: 12 maja 2013, 19:01
- Posty: 20
- Skąd: Legnica/Wrocław
- Auto: mazda 323 f bj (2002), 2.0 DiTD
Po pierwsze to turbina nie ,,załącza się" tylko pracuje od momentu odpalenia auta (poczytaj trochę)
Oba te silniki mają inny przebieg mocy i momentu obrotowego, TDI z racji 8V głowicy lepszy ma dół i tak jak zauważyłeś przyśpiesza z niższych obrotów. Nie wiem czy masz wszystko w porządku z autem. Przede wszystkim seryjny ditd to nie auto do ścigania się z pod świateł był stworzony by mało palił i spełniał normy emisji. Mi np przy wolnej spokojnej jeździe wystarczą obroty do 2 tyś, jeśli mi się śpieszy to nie mogę dopuścić do spadku poniżej tych obrotów a kręcimy go do 4 tyś, dalej nie ma sensu. Jedź na hamownię i zobaczymy czy rzeczywiście masz te 101KM.
Oba te silniki mają inny przebieg mocy i momentu obrotowego, TDI z racji 8V głowicy lepszy ma dół i tak jak zauważyłeś przyśpiesza z niższych obrotów. Nie wiem czy masz wszystko w porządku z autem. Przede wszystkim seryjny ditd to nie auto do ścigania się z pod świateł był stworzony by mało palił i spełniał normy emisji. Mi np przy wolnej spokojnej jeździe wystarczą obroty do 2 tyś, jeśli mi się śpieszy to nie mogę dopuścić do spadku poniżej tych obrotów a kręcimy go do 4 tyś, dalej nie ma sensu. Jedź na hamownię i zobaczymy czy rzeczywiście masz te 101KM.
To tylko twoje odczucia w dieslach VAGa jest właśnie tak ,że moment gwałtownie wzrasta w okolicach 1900 obrotów i czuć to mocno na tyłku. Ale to dalej tylko ~230nM i 110KM. Podejrzewam ,że jakbyś ustawił się obok zdrową BJ to byłoby podobnie z minimalną korzyścią po stronie BJ. Toledo to kloc, blachy grube, masa wyposażenia itp.
gaz w podłogę i strzał ze sprzęgła ot cała tajemnica
często ditd są ,,zamulone" przepędź go trochę może będzie jeździć lepiej.
często ditd są ,,zamulone" przepędź go trochę może będzie jeździć lepiej.
samej sprawności turbiny nie sprawdzisz ani zwykły warsztat też, jedynie możesz sprawdzić poprawne jej sterowanie. Cięgno od turbo zaraz po odpaleniu powinno wsunąć się w gruszkę ale jak czujesz że od 2000 ciągnie to raczej sterowanie jest dobre.
uzupełnij profil i poczytaj o swoim modelu (oraz silniku), dowiesz się sporo
No to ja też się wypowiem. Jakiś czas temu jadąc do pracy miałem możliwość troszkę po ścigać się z kolegą który jeździ audi a4 tdi 110km. Jadąc równo około 20km/h zaczęliśmy razem przyśpieszać, i powiem Wam, że całe 90km mocy w mojej Magdzie wystarczyło by iść na równo z kolegi audi. Fakt faktem iż droga nie była za długa, i rozpędziłem się tylko do 100km/h. Szczerze mówiąc to dla mnie, silnik RF2A jest lepszy od RF4F. Jadąc moimi 90km, a 101km kolegi z forum, to moja mazda to istny pocisk, a przy tym jeszcze pali mniej.
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Krzysiek24 napisał(a):Szczerze mówiąc to dla mnie, silnik RF2A jest lepszy od RF4F. Jadąc moimi 90km, a 101km kolegi z forum, to moja mazda to istny pocisk, a przy tym jeszcze pali mniej.
Nie pisz że RF4F gorsze od RF2A bo to bzdura, zapewne kolega ma problem z mocą auta a ty masz sprawne auto. Co do spalania to według mazdy różnica jest 0,1L/100 km więc przepaści nie ma.
kiedys jechałem za moim kolegą co ma fiata bravo 2 z silnikiem 1,9 multijet 120KM start był od zera i powiem że nie odstawiał mnie, madzia dotrzymywała tempa, dopiero przy 170km/h zacząłem zostawać w tyle,
innym razem też jechałem za kolega w mondeo 3 2.0 tddi 115KM i do 170km/h bez problemu dotrzymaywalem tępa i droga nam sie skonczyła, hamulce pod koniec ledwo ogarniały i myślałem ze nie wyhamuje przed zjazdem w inna droge
innym razem też jechałem za kolega w mondeo 3 2.0 tddi 115KM i do 170km/h bez problemu dotrzymaywalem tępa i droga nam sie skonczyła, hamulce pod koniec ledwo ogarniały i myślałem ze nie wyhamuje przed zjazdem w inna droge
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
Na opornikach?
no niestety tak
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
Ja na opornikach przegrywałem o pół długości samochodu z xedosem z KF pod maską
jak nie sprzedam samochodu to zhamuje i zobacze ile ma mocy
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości