101 km mazdy vs 110 vw

Postprzez burky » 1 cze 2013, 15:18

witam,
od niedawna jestem wlascicielem bj 101km. wczoraj mialem okazje przejechac sie toledo z legendarnym 1.9 tdi. moje obserwacje sa nastepujace:

vw duzo lepiej przyspiesza
vw szybciej mu sie zalacza turbina(ok 1500) a u mnie tak 2100

ogolnie jak mazda ruszam ze swiatel to jestem ostatni:P na 1 i 2 biegu wolno sie rozkreca..
w vw jak depnalem to przy wlaczeniu turbiny jest po prostu szarpniecie..auto dostaje mocy, u mnie jest plynne przyspieszenie.. chociaz powyzej 2000 czuc lekkie doladowanie.

ze specyfikacji wynika ze mazda ma 13.9 s do 100 a vw ma 11.1

i teraz panowie i panie pytanie do was.. czy z moja mazda jest wszystko okej? a moze jeszcze nie umiem nia jezdzic? oczywiscie zalaczanie turbiny przy 2000 ma plusy.. np .. w miescie nie bedzie sie meczyla;)

jednak jak na 100km to mogloby lepiej jezdzic.. chyba ze pokazuje rogi dopiero kolo 80-100km/h?

ii jeszcze jedno pytanie.. w vw bylo slychac gwizd z turbiny.. czy u mnie tez tak powinno byc?
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 19:01
Posty: 20
Skąd: Legnica/Wrocław
Auto: mazda 323 f bj (2002), 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 1 cze 2013, 17:01

Po pierwsze to turbina nie ,,załącza się" tylko pracuje od momentu odpalenia auta (poczytaj trochę)

Oba te silniki mają inny przebieg mocy i momentu obrotowego, TDI z racji 8V głowicy lepszy ma dół i tak jak zauważyłeś przyśpiesza z niższych obrotów. Nie wiem czy masz wszystko w porządku z autem. Przede wszystkim seryjny ditd to nie auto do ścigania się z pod świateł był stworzony by mało palił i spełniał normy emisji. Mi np przy wolnej spokojnej jeździe wystarczą obroty do 2 tyś, jeśli mi się śpieszy to nie mogę dopuścić do spadku poniżej tych obrotów a kręcimy go do 4 tyś, dalej nie ma sensu. Jedź na hamownię i zobaczymy czy rzeczywiście masz te 101KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bart0n » 1 cze 2013, 17:07

To tylko twoje odczucia ;) w dieslach VAGa jest właśnie tak ,że moment gwałtownie wzrasta w okolicach 1900 obrotów i czuć to mocno na tyłku. Ale to dalej tylko ~230nM i 110KM. Podejrzewam ,że jakbyś ustawił się obok zdrową BJ to byłoby podobnie z minimalną korzyścią po stronie BJ. Toledo to kloc, blachy grube, masa wyposażenia itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez burky » 1 cze 2013, 17:18

czyli wychodzi na to ze albo z moja bj cos jest nie tak albo nie umiem jeszcze nia optymalnie jezdzic?
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 19:01
Posty: 20
Skąd: Legnica/Wrocław
Auto: mazda 323 f bj (2002), 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 1 cze 2013, 17:22

gaz w podłogę i strzał ze sprzęgła <lol> ot cała tajemnica :P

często ditd są ,,zamulone" przepędź go trochę może będzie jeździć lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez burky » 1 cze 2013, 17:24

no dobra;) a jakos jeszcze w domowy sposob moge sprawdzic turbine? czy tylko w warsztacie?
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 19:01
Posty: 20
Skąd: Legnica/Wrocław
Auto: mazda 323 f bj (2002), 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 1 cze 2013, 17:27

samej sprawności turbiny nie sprawdzisz ani zwykły warsztat też, jedynie możesz sprawdzić poprawne jej sterowanie. Cięgno od turbo zaraz po odpaleniu powinno wsunąć się w gruszkę ale jak czujesz że od 2000 ciągnie to raczej sterowanie jest dobre.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez burky » 1 cze 2013, 17:29

no i dobrze:) ciesze sie ze moglem liczyc na szybka pomoc.. wychodzi na to ze wszystko z moja mazda jest ok:)
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 19:01
Posty: 20
Skąd: Legnica/Wrocław
Auto: mazda 323 f bj (2002), 2.0 DiTD

Postprzez Neonixos666 » 1 cze 2013, 17:41

uzupełnij profil i poczytaj o swoim modelu (oraz silniku), dowiesz się sporo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 2 cze 2013, 11:22

No to ja też się wypowiem. Jakiś czas temu jadąc do pracy miałem możliwość troszkę po ścigać się z kolegą który jeździ audi a4 tdi 110km. Jadąc równo około 20km/h zaczęliśmy razem przyśpieszać, i powiem Wam, że całe 90km mocy w mojej Magdzie wystarczyło by iść na równo z kolegi audi. Fakt faktem iż droga nie była za długa, i rozpędziłem się tylko do 100km/h. Szczerze mówiąc to dla mnie, silnik RF2A jest lepszy od RF4F. Jadąc moimi 90km, a 101km kolegi z forum, to moja mazda to istny pocisk, a przy tym jeszcze pali mniej. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2013, 11:31

Krzysiek24 napisał(a):Szczerze mówiąc to dla mnie, silnik RF2A jest lepszy od RF4F. Jadąc moimi 90km, a 101km kolegi z forum, to moja mazda to istny pocisk, a przy tym jeszcze pali mniej. :)


Nie pisz że RF4F gorsze od RF2A bo to bzdura, zapewne kolega ma problem z mocą auta a ty masz sprawne auto. Co do spalania to według mazdy różnica jest 0,1L/100 km więc przepaści nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siwy-84 » 2 cze 2013, 20:39

kiedys jechałem za moim kolegą co ma fiata bravo 2 z silnikiem 1,9 multijet 120KM start był od zera i powiem że nie odstawiał mnie, madzia dotrzymywała tempa, dopiero przy 170km/h zacząłem zostawać w tyle,
innym razem też jechałem za kolega w mondeo 3 2.0 tddi 115KM i do 170km/h bez problemu dotrzymaywalem tępa i droga nam sie skonczyła, hamulce pod koniec ledwo ogarniały i myślałem ze nie wyhamuje przed zjazdem w inna droge
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2013, 21:38

Na opornikach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siwy-84 » 2 cze 2013, 21:51

no niestety tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2013, 21:54

Ja na opornikach przegrywałem o pół długości samochodu z xedosem z KF pod maską :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siwy-84 » 2 cze 2013, 22:12

jak nie sprzedam samochodu to zhamuje i zobacze ile ma mocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323