Mazda 323 F VI 2000 diTD 2.0 – problem z przyspieszaniem na zimnym silniku

Postprzez Madman » 1 paź 2013, 23:18

To ja zapytam kolego skąd jesteś? W dieslu to najłatwiej powiedzieć, że siadła pompa wtryskowa. Ja sam kiedyś już to usłyszałem i niewiele brakowało a zapłaciłbym za regenerację, a wystarczyło wymienić zasyfiony filtr paliwa. Pytam skąd jesteś, bo jest wiele warsztatów w kraju, które mogłyby ci pomóc i nie koniecznie musiałbyś płacić za regenerację. Koledzy na pewno doradzą, który serwis wybrać.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez ewemarkam » 6 paź 2013, 17:41

Panowie najprościej to chyba butelke z paliwem gdzieś usadzić w komorze silnika. Podłączyć do niej węże paliwowe tak aby ominąć bak i filtr paliwa. Wtedy zostanie nam jedynie sama pompa.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 7 paź 2013, 17:32

Napiszę tak, sporo ludzi miało taki problem, jeden wymieni filtr paliwa i wszystko działa jak należy a drugi musi wymienić SPV bo tłoczek nie chodzi dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez radekko » 23 lis 2013, 13:48

U mnie przerywanie na zimnym silniku to były nieszczelne podkładki pod wtryskami. Z tego powodu smok oleju był w tragicznym stanie no i przewody do EGR zawalone sadzami. Warto te podkładki sprawdzić i wymienić, koszt znikomy – efekt ogromny.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 23 lis 2013, 17:08

radekko napisał(a):U mnie przerywanie na zimnym silniku to były nieszczelne podkładki pod wtryskami. Z tego powodu smok oleju był w tragicznym stanie no i przewody do EGR zawalone sadzami. Warto te podkładki sprawdzić i wymienić, koszt znikomy – efekt ogromny.


Tak samo jak w pierwszym wypuście M6 tak samo w silnikach RF4F są podkładki o wadliwej konstrukcji (wcięcia wewnątrz) i należy je wymienić. Dobrze że nie doszło do zatarcia się motoru bo było to całkiem możliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez radekko » 27 lis 2013, 11:35

A jednak nadal przerywa, poprawa była związana z wyższą temperaturą na zewnątrz, przy zerze, na zimnym, nadal rwie (powyżej 1800 obrotów). Czy to pompa czy przepływomierz (był zapchany sadzami)?
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez topik » 27 lis 2013, 17:22

Witam. W ditd nie ma przepływomierza.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez radekko » 27 lis 2013, 19:56

Hmmm, tak się wyraził mechanik, a ten wątek http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=426&t=62119 to nie DITD?
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 27 lis 2013, 20:42

topik napisał(a):Witam. W ditd nie ma przepływomierza.


RF2A nie ma przepływomierza, RF4F ma

Filtr paliwa był wymieniony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez radekko » 28 lis 2013, 09:08

był wymieniony. Nie poprawiło to niestety sytuacji.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 28 lis 2013, 18:06

czyli na zimnym tylko przerywa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez radekko » 28 lis 2013, 20:46

Tylko na zimnym. Wystarczy nawet odpalić, troche pochodzi, wyłączyć i za 20-30 minut odpalić i też jest OK chociaż silnik wskazuje, że zimny.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Sajmon » 13 gru 2013, 17:53

Odgrzewam temat,
u mnie podobna sytuacja, z ta różnicą, że po kilometrze nie ustępuje, a po kilku, nie mniej jednak po nagrzaniu silnika. W związku z tym, parkuję ją w garażu mając doświadczenie z poprzednich zim, ponieważ im zimniej, tym pozniej przestaje rwać. Przy większych mrozach potrafi przerywać nawet po nagrzaniu silnika (do pracy mam 30 km. A teraz zagadka tygodnia: Wyjeżdzam rano z ciepłego garażu, auto chodzi jak w zegarku, przejezdzam kilka km i zaczyna się przerywanie (mówię tu o temp mocno poniżej 0, w poprzednich latach). Tak jakby nałykała się zimnego powietrza i zaczyna szarpaninę.
Jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2012, 12:22
Posty: 7
Auto: 323F BJ 1999 2,0 DITD

Postprzez ewemarkam » 13 gru 2013, 20:28

Do głowy przychodzi mi czujnik temperatury w dolocie. U mnie w RF2A jest na filtrze powietrza. Może wyjmij go, owiń szmatą ale zatkaj czymś dziurę po nim. Jeśli odepniesz pewnie wywali błąd. Nie zaszkodzi spróbować.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez burky » 3 sty 2014, 08:34

Witam,
Tez chciałby Sie podpiac do tematu. U mnie z kolei nic nie przerywa tylko dopoki auto sie nie nagrzeje chociaz troche po zimnej nocy to po prostu nie jedzie. Totalny spadek mocy
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 19:01
Posty: 20
Skąd: Legnica/Wrocław
Auto: mazda 323 f bj (2002), 2.0 DiTD

Postprzez seba626 » 24 sty 2014, 17:14

u mnie wymiana spv pomogla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez thomasditd » 17 maja 2014, 13:23

panowie co wy piszecie?kazdy zimny diesel bedzie sie dlawil jak mu przylozysz,nie powinniscie miec ditd w swoich rekach bo to katowanie silnika.to nie benzyna.to nie jest bolid tylko silnik do pokonywania setki tys kilometrow oczywiscie w odpowiednich rekach i odpowiednio urzytkowany. <klotnia>
mazda ditd i spie spokojnie.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2014, 11:16
Posty: 4
Skąd: uk.Polska
Auto: Mazda Premacy 2.0DITD
2002r

Postprzez Neonixos666 » 17 maja 2014, 18:57

thomasditd napisał(a):panowie co wy piszecie?kazdy zimny diesel bedzie sie dlawil jak mu przylozysz,nie powinniscie miec ditd w swoich rekach bo to katowanie silnika.to nie benzyna.to nie jest bolid tylko silnik do pokonywania setki tys kilometrow oczywiscie w odpowiednich rekach i odpowiednio urzytkowany. <klotnia>


Nie wiem jak Twój diesel ale mój nie ma żadnych różnic w przyśpieszeniu czy to na zimnym czy na ciepłym silniku, oczywiście nie powinno się ciągnąć na zimnym po wysokich obrotach ale wcale nie trzeba by sprawnie przyśpieszać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 18 maja 2014, 10:25

Nie powiesz mi ze roznicy nie ma... ale mam na mysli odpalanie w niskiej temperaturze i ruszenie. Czuc ze mu ciezko wtedy. Ale w takich warunkach jak mamy teraz to nie powinno byc zadnej roznicy, jedynie glosniej klekocze. Oczywiscie nikt rozsadny nie kreci silnika jak zimny, nawet benzyniaka. Wedlug mnie jak zimny albo juz troche nagrzany smiga lepiej, bo intercooler zimny :D. Ale wrocmy do problemu, czy zostal usuniety.

Poza tym nie ma to jak odswierzyc temat z przed 4 miesiecy....

Skoro autor nie odpisuje tzn ze albo ma to w <dupa> , albo rozwiazal problem i nie chce sie podzielic informacjami.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez radekko » 22 maja 2014, 12:55

W moim przypadku (323 ditd 101km) mechanik obstawia SPV, ale twierdzi, ze nie ma co wymieniać, skoro problem jest tylko przy temperaturze poniżej 10C i to tez niezbyt mocny (krecic powyzej 2000 nie trzeba, w rajdach nie startuje). Mam jednak do kompletu drugi problem. Błąd EGR, czujnika przepływu powietrza. I to mnie troche denerwuje. Nowy czujnik drogi, używane, niepewne, a poza mruganiem, nic na razie złego się nie dzieje. Mnie jednak też ciekawi, czy ten problem z przyspieszaniem da się rozwiązać przez wymiane SPV czy to może indywidialna sprawa?
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323