Strona 1 z 1

Mazda zaczęła dymić na biało

PostNapisane: 26 kwi 2013, 15:03
przez zajac18
Mam taki problem mazda zaczęła mi kopcić na biało, obroty falują i spadła moc co to może być?? Z czytałem kody błyskowe ale nie umiem ich odczytać i z tą moja prośba pomoże mi ktoś?? Z góry dziękuje http://www.youtube.com/watch?v=KoPuiGYk ... e=youtu.be

Re: Mazda zaczęła dymić na biało

PostNapisane: 26 kwi 2013, 16:09
przez Neonixos666
P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka"
P1189 Pump Speed Signal Fault

Prawdopodobnie oznaczenie tego pierwszego błędu jest wynikiem tego drugiego, coś jest nie tak albo z czujnikiem prędkości pompy (co jest mało prawdopodobne ale możliwe) lub doszło do przetarcia przewodów i dlatego nie ma sygnału z tego czujnika. Komputer nie ma możliwości sterowania kątem wtrysku dlatego taki dym oraz zapewne głośna praca.

PostNapisane: 26 kwi 2013, 16:28
przez zajac18
A teraz całkiem nie odpala.

Re: Mazda zaczęła dymić na biało

PostNapisane: 26 kwi 2013, 17:35
przez Neonixos666
sprawdź wiązkę przewodów pod pompą vaccum tam często się przeciera.

PostNapisane: 27 kwi 2013, 02:13
przez zajac18
Mazda odpaliła:) ale trzeba kręcić z 5 sek żeby odpaliła a czasem nawet dłużej.:(

PostNapisane: 5 maja 2013, 22:56
przez zajac18
Problem rozwiązany. :) Oczywiście wpierw był przetarty przerwód od czujnika położenia wałka pompy pod pompą vacum. Później mazda odpalała. Ale długo kręciła a czasem bardzo długo. I problemem był z zawór SPV. A naprawa polegała ja jego wykręceniu i nalaniu do środka WD40 i opukaniu go młotkiem i znów WD40 i znowu młotkiem. I mazda odpala jak nowo narodzona <jupi> Jak widać bez młota to nie robota :P

Re: Mazda zaczęła dymić na biało

PostNapisane: 5 maja 2013, 23:08
przez Neonixos666
czyli trafiłem z przetartym przewodem :P

trzeba było go rozkręcić i tłoczek wyczyścić.

PostNapisane: 5 maja 2013, 23:41
przez zajac18
A po co mam go narazie rozkręcać skoro pomogło WD40 i opukanie młotkiem?? Jakiś syf wyleciał.