Strona 1 z 1
		
			
				Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
25 kwi 2013, 08:18 
				przez euzebisz88
				Witam, 
Dzisiaj przyszło mi przewieść rower w bagażniku, jak wiemy Mazda 323 bj nie jest zbyt duża to niestety klapa bagażnika została otwarta. A więc przyspieszając przy około 2200 obrotów słychać świst turbiny dochodzący z tyłu samochodu przez otwartą klapę im bardziej wcisnę pedał gazu w podłogę tym głośniej słychać. Nie myślcie że jest to świst poprzez jakieś nieszczelności przez to że klapa jest otwarta, sprawdzałem 3 razy 

 Świst słychać tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu, nagram dzisiaj krótki filmik jak się uda i wam pokaże o co chodzi. Czy ktoś z was zaobserwował coś takiego u siebie i zna przyczynę?  ^^ trochę mnie to bawi a zarazem niepokoi bo przy zamkniętej klapie turbinki nie słychać.  

 
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
25 kwi 2013, 13:07 
				przez Puszek79
				Po złożeniu siedzeń spokojnie wchodzi rower wiem bo wożę córkę na zawody rowerowe  

 .Co do świstu    turbiny którą słychać z tyłu samochodu przy otwartej klapie bagażnika to ciekawe u mnie nie ma żadnego świstu może w tłumniku jest  dziura i taki wydaje świst po za tym jak by to była turbina i tak ładnie świstała jak czajnik na wodę to był by jej koniec. Wrzuć ten filmik i wtedy się zobaczy co tak ładnie świszczy  

 
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
25 kwi 2013, 23:01 
				przez euzebisz88
				Jutro wrzucę filmik, mam już nagrany. Przy zamkniętej klapie na zewnątrz tez nie słychać... Nie mam pojęcia co tu się święci.  
Dopisano 26 kwi 2013, 07:30:Filmik wrzucony
Link do filmiku:    
http://www.youtube.com/watch?v=85e6QmCC81kDopisano 26 kwi 2013, 07:33:A tutaj kolejny link do filmiku:       
http://www.youtube.com/watch?v=izurihRAcRQNa filmiku przy zamkniętej klapie świstu nie słychać, ani w środku ani na zewnątrz.
 
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
2 maja 2013, 09:27 
				przez ewemarkam
				A gdy zamkniesz klapę a otworzysz okno też słychać?
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
3 maja 2013, 12:55 
				przez euzebisz88
				Nie słychać przy otwartym oknie...
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
13 lip 2013, 20:47 
				przez karlo8
				mam takie pytonko
jak mozna sprawdzic i ile powinno wynosic przy jakich obrotach cisnienie powietrza doładowanego (cisnienie sprezania za turbina)
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
17 lip 2013, 05:11 
				przez ewemarkam
				Wszystko zalezy od wcisnietego pedalu gazu, obciazenia silnika itd. A dokladniej to od ilosci spalin. Ciezko powiedziec ile obrotow na dane cisnienie. Bo maks dla serii masz chyba 0,8bara. Podepnij manometr i przejedz sie. Maksymalne cisnienie osiagasz na 4 i 5 biegu, ale pedal w podloge.
Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 4
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
17 lip 2013, 21:09 
				przez karlo8
				jeszcze trzeba wiedziec gdzie i jak podpiac manometr
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
17 lip 2013, 21:12 
				przez Neonixos666
				karlo8 napisał(a):jeszcze trzeba wiedziec gdzie i jak podpiac manometr
przy chłodnicy po prawej (stojąc przy masce) jest boost sensor i do niego idzie przewód ciśnienia i w niego trzeba się wpiąć.
 
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
18 lip 2013, 18:19 
				przez karlo8
				z tym ze ja nie mam zadnego przewodu cisnieniowego od turbiny wypuszczonego jest tylko ta gruuba rura do intercoolera
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
18 lip 2013, 21:12 
				przez ewemarkam
				Masz,  jak się przyjżysz to znajdziesz boost sensor. Jak staniesz przodem do samochodu. Po prawej stronie chłodnicy na jej prawym górnym mocowaniu masz sensor z trój przewodową wtyczka, to jest boost sensor. Od niego leci przewód ciśnieniowy do wyprowadzenia w intercoolerze. Przewód gumowy, czarny o srednicy zewnętrznej ok 5mm. Załóż tam trójnik i podepnij tam manometr. Ja wsadziłem tam trójnik pneumatyczny z szybkozłaczkami na przewody fi 4mm,
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
18 lip 2013, 21:30 
				przez karlo8
				dzieki dzis w pracy poszukam zegara od kompresora i pytanko ile musi byc cisnienia
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
18 lip 2013, 22:18 
				przez ewemarkam
				Napisalem pare postow wczesniej.
Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 4
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
19 lip 2013, 12:41 
				przez karlo8
				ok a na biegu jałowym wciskajac pedal w podloge tez powinno pokazac
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
19 lip 2013, 17:54 
				przez ewemarkam
				Tak tylko że nie pokaże Ci maksa, no może pokaże jak mu depniesz nagle pod 5 tys obrotów. Tak jak pisałem wcześniej ciśnienie doładowania sprawdza się na 4 lub 5 biegu,
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
20 lip 2013, 15:08 
				przez karlo8
				no witam dzis sprawdzalem faktycznie na 4 i 5 biegu pokazuje wiecej
ale tak
na jalowym ok 0,3
na 4 i 5 biegu tak ok 4,5 – 5 tys obrotow bylo gdzies 0,7 – 0,8
gdzy odlaczylem wezyk od westgate to na 4 i 5 biegu tak ok 4,5-5 tys pokazalo mi prawie 1,0 bara 
co o tym myslicie co prawda zegar od kompresora ale mimo to cos tak pokazalo
jak mozna podniesc to cisnienie do ok 1,2-1,5 bo jak widac zawor WG nic  nie pomoze zadne podkladki szmery bajery
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
20 lip 2013, 19:55 
				przez ewemarkam
				Odpiales wezyk a zaslepiles go? Jesli nie to ci cisnienie uciekalo. Stad tylko 1bar. Ja mam podlkadki 4mm i laduje mi 1,2bara. Swoja droga moj manometr ma zakres 0-2 bara. Wiec jest na pewno dokladniejszy niz Twoj. Przypuszczam ze Ty masz manometr strzelam ale pewnie do 10barow. Pamietaj ze wszystkie przyzady pmiarowe analogowe sa dokladne w zasadzie w 3/4 swojego zakresu roboczego.
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
21 lip 2013, 16:14 
				przez karlo8
				3/4 co to znaczy
nie nie zaslepiłem
ale kiedys zdjalem teb drucic z zaworu turbiny i ci sie okazalo zalozyc nie moglem bo ten drut okazalo sie ze jeszcze sie cofnal bardziej w gruszke czyli jak gdyby badziej domykal zawor turbiny musialem go z gruchy lekko wyciagnac zeby go zalozyc
			 
			
		
			
				Re: Turbo – Świst przy otwartym bagażniku
				
Napisane: 
22 lip 2013, 23:13 
				przez ewemarkam
				3/4 to ułamek trzy-czwarte. Czyli jak manometr ma zakres 10 barów to najdokładniej wskaże w okolicy 7-8 barów.
A swoją drogą proszę użyj interpukcji. Jedyne co udało mi się wywnioskować z Twojej wypowiedz to, to że prawdopodobnie przyciera Ci się cięgno od gruchy.