Strona 1 z 3

Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 14 kwi 2010, 20:42
przez maybach
Witam serdecznie. Mam takie pytanie czy podczas regulacji luzów zaworowych w silniku DiTD RF2A jest konieczna wymiana także podkładek pod wtryskiwaczami i odkręcenie przewodów wysokiego ciśnienia.
Z góry dziękuje za odpowiedź ! Pozdrawiam !

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 15 kwi 2010, 22:59
przez patbaj
TAk jak w poradniku napisano, dobrze jest je wymienic, ja nie moglem ich dostać nigdzie poza ASO w ASO jedna sztuka kosztuje 75 zł!!!
Mechanik po 40 000 km sprawdził luzy zaworowe i stan podkładek i... luzy byly takich parametrów jak nakazuje poradnik, a podkładki w ogóle nie zużyte...
Fakt ze w silinku RF4F, bo taki posiadam.
Także zastanawiam się nad sensem tej operacji w przyszłości...

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 16 kwi 2010, 01:46
przez Mako
Ja zastanawiam sie nad sensem umieszczania tego tematu tutaj jak jest obszerny dzial diesel gdzie na pewno dostaniesz odpowiedz na nurtujace Ciebie pytania od fachowcow znajacych sie na tych silnikach. Przenosze.

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 16 kwi 2010, 08:42
przez AmadeosFather
Witam
Panowie da się wyregulować zawory bez ściągania przelewów . Jest to truniejsze i trzeba wygiąć z dwa śrubokręty .
Należy jeszcze pamiętać że podkładki jeśli nie mają wyraźnych rys wgniotów można wyżarzyć i zamontować ( nawet nowe pwinno się wyżarzać ) ( orginalne są już po tym procesie ) .
Pracuję w fabryce smochdów na śląsku ( przedtem prcowałem w innej ) i bardzo często inżynierowie projekrują części w taki sposób aby umożliwić prosty montaż części w fabryce . Taki przewód przlewowy musi być zamontowany w ciągu np.w 90 s . Gdyby były zastosowano dwie zwykłe podkładki to montaż takiego przewodu trwałby z z 360s i wystąpiła by możliwość wpadnięcia podkładki do wnętrza silnika .
Choć nie sprawdziłem tego w praktyce to jestem przekonany że można zastosować zwykłe miedziane podkładki i należało by tylko bardzo uważać w trakcie montażu .

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 16 kwi 2010, 08:50
przez AmadeosFather
Jeszcze jedno nie dokładnie chyba zostało zadane pytanie . Wiec odpowiem tak .
Wtryskiwaczy nie trzeba wyjmować ani wymieniać pod nimi podkładek .
W teorii trzeba odkręcić PRZELEWY i wymienić podkładki .

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 18 kwi 2010, 21:54
przez Łukasz
Żeby dokonać ustawienia luzu odkręcamy przelewy.Podkładki są jednorazowe.Koszt jednej (orginał Mazda) to ok.20zł.

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 18 kwi 2010, 23:12
przez Riki
Dokładnie tak jak napisał kolega powyżej. Tutaj nie ma innej kombinacji. Warto wymienić także podkładki pod wtryskami, auta nie są już młode, mają swoje przebiegi a koszt nieduży.

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 21 kwi 2010, 23:03
przez TomaszP1
Witam mam pytanko?
Mimo podanych wartości luzów na zaworach i sporych informacji mam dylemat, na której śrubie regulacyjnej ustawić właściwą wartość czy na samej dziwigni czy na śrubie poniżej też? O znalazłem fotorelacie jak wyregulować zawory . Sorki za zamieszanie pozdrawiam wszystkich :)

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 10 lut 2011, 19:03
przez kwinto
Witam,
Panowie przymierzam się do regulacji zaworów w moim autku może dysponujecie wiedzą co do wymiarów podkładek pod przelewy, zamierzam zastosować pojedyncze miedziane. A co do wymiany podkładek pod wtryskami czy to jest konieczne przy tej operacji?

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 10 lut 2011, 19:17
przez Neonixos666
Nie kombinuj tylko daj na przelewy dedykowane podkładki bo potem cyrki się dzieją. Pod wtryskami jest zalecane ale nie jest koniecznie, skoro masz na wierzchu to warto o tym pomyśleć a nie zdejmować za każdym razem klapę tylko za jednym zamachem zrobić wszystko zamknąć i nie martwić się i nie zaglądać.

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 10 lut 2011, 19:22
przez Bandit
kwinto napisał(a): A co do wymiany podkładek pod wtryskami czy to jest konieczne przy tej operacji?

Przeczytaj sobie w poradniku :P

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 10 lut 2011, 19:39
przez kwinto
no fakt wszystko napisane czarno na białym <jupi> , dzięki i pozdrawiam

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 14 lut 2011, 00:05
przez Enzoo
Co do podkładek przelewowych, to AmadeosFather ma prawdopodobnie rację. Takie rozwiązanie zaproponował mi mechanik z LB Japan Serwis w Poznaniu (zwykłe miedziane podkładki zamiast przelewowych) i auto się buja. Argumentacja była taka jaka podaje AmadeosFather, więc coś jest na rzeczy. Gdzie trzeba ładować oryginalne części tam trzeba, ale czasami "nadgorliwość jest gorsza niż faszyzm".

Przyjemności

PS. Zobaczymy ile wytrzymają podkładki pod wtryski od Rikiego? :)

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 14 lut 2011, 15:14
przez Wrobcio
Miedziane podkładki pod przelewy na wzór oryginalnych można spokojnie kupić w dieselcentrum i pod wtryski pewnie też i to w normalnej cenie. Ja za komplet przelewowych z przesyłką nie zapłaciłem więcej niż 20zł. Wszystkie wymiary w poradniku.

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 14 lut 2011, 16:36
przez pioczel
Wrobcio napisał(a):Miedziane podkładki pod przelewy na wzór oryginalnych można spokojnie kupić w dieselcentrum i pod wtryski pewnie też i to w normalnej cenie. Ja za komplet przelewowych z przesyłką nie zapłaciłem więcej niż 20zł. Wszystkie wymiary w poradniku.


dokładnie ja tak samo zrobiłem 20 zl z wysyłką i to wiecej zamówilem niz potrzeba

Wymiary podkładki pod wtryskiwacze.
•Cu 7,4x15x2
przelewy od mana -oni doskonale wiedzą jakie

podaję namiary na gościa z dieselcentrum,

Romuald Klimkiewicz
+48694033678

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 15 lut 2011, 00:22
przez Riki
Enzoo napisał(a): Zobaczymy ile wytrzymają podkładki pod wtryski od Rikiego?


Tyle samo co oryginalne..... :)

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 15 lut 2011, 16:00
przez CreaLive
Panowie i Panie, mam problem
Zapieczone wtryski, jeden udało się wyciągnąć, drugi się zapiekł. Kręci się lewo – prawo i nie idzie go wyciągnąć. Nie wiem jak reszta, zaraz sprawdzę. Jak go wyciągnąć <co?>

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 15 lut 2011, 16:30
przez Bandit
CreaLive napisał(a):Panowie i Panie, mam problem
Zapieczone wtryski,

Nic nowego, próbuj ;)

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 17 lut 2011, 20:01
przez malkolm
CreaLive napisał(a):Panowie i Panie, mam problem
Zapieczone wtryski, jeden udało się wyciągnąć, drugi się zapiekł. Kręci się lewo – prawo i nie idzie go wyciągnąć. Nie wiem jak reszta, zaraz sprawdzę. Jak go wyciągnąć <co?>

wyciągnąłeś??

Re: Luzy zaworowe RF2A

PostNapisane: 18 lut 2011, 19:30
przez Erastotenes
patbaj napisał(a):,

A to zdziercy! Ostatnio płaciłem 100 zl za komplet czyli za 4 szt. w Fox Rzeszów. a przelewowe ostały mi się po 25 zl. Koszt robocizny w ASO w LUB ok. 364 zl <jupi> <jupi>