Zerwany pasek (coś innego się stało?)

Postprzez maJster » 29 gru 2007, 09:59

jn422 napisał(a):Razem z robocizną 3800. Jak dla mnie niemałosmutny ale cóż.
Jutro odbieram auto



diabelską sumę zapłacisz...
Ja robiłem samochód sam i zaoszczędziłem na robociźnie około 1000 zł pln

tylko za części płaciłem:

– rozrząd komplet oryginalny [NTN] – 950 zł
– pompa wody [NIPPARTS] – 270 zł
– uszczelka pod głowicę – 120 zł
– regeneracja i planowanie głowicy + simering pod wałek rozrządu – 650 zł

no i do tego jeszcze nowy filtr powietrza ; oleju ; olej Mobil S 10W40 5L ; płyn chłodzenia silnika ; Lotos AFT II D do wspomagania 1L – około 260 zł

i to pokrótce całe moje koszta – wyszło około 2250 zł za wszycho....
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez jn422 » 29 gru 2007, 17:33

maJster napisał(a):diabelską sumę zapłacisz...

Nie miałem wyjścia, za wszystko to co wymieniłem we wcześniejszym poście zapłaciłem 3770 PLN. Moim zdaniem drogo, a tak jak Jaksa mi powiedział, silnik jest tak skonstruowany, że dzieje się niewiele.
Ciekawe, choć sprawdzać nie chce, ile by wyszło, gdyby zadziało się więcej. :|
Wrzucę kilka zdjęć jeśli chcecie, bo dostałem zepsute części.
Jaksa zrobił szybko, bo po tak naprawdę w ciągu dwóch dni roboczych. Dał niepisaną gwarancję na ten rozrząd (na 90 tysięcy kilometrów). Byłoby pewnie taniej gdybym samemu załatwiał części. Te same orginalne części (napinacz hydrauliczny, rolki, pompę wody, bez paska) w JC w detalu były tańsze, a przy takich zakupach dostałbym rabat. Jaksa zgodził się na takiej rozwiązanie, jednak dodał, że w tym przypadku NIE daje gwarancji na wykonaną pracę.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2007, 09:13
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez magicadm » 4 sty 2008, 19:13

maJster napisał(a): uszczelka pod głowicę – 120 zł

Po co???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 4 sty 2008, 19:18

jn422 napisał(a):Razem z robocizną 3800

Mało nie jest, ale pamiętaj, że przynajmniej połowa tego wydatku czekała na Ciebie za 20 tys km – więc nie traktuj tego jako dosłowną stratę.
PS
Po robocie Jaksy masz przynajmniej "święty spokój".
Jarek przynajmniej czuję sięodpowiedzialny za swoją robotę dając gwarancję.
Mi ASO z Łodzi zaśpiewało 2200zł (3 lata temu) za wymianę rozrządu (bez pompy) – a na pytanie o gwarancję powiedzieli tak: "jak sam sobie nie zepsujesz – samo sie nie zepsuje" :|
Ostatnio edytowano 4 sty 2008, 20:39 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 4 sty 2008, 20:04

magicadm napisał(a):Jarek przynajmniej czuję sięodpowiedzialny za swoją robotę dając gwarancję.
Dokładnie tak jak piszesz , nie miałem mozliwosci poprawiac po sobie roboty ..... jak robisz na dobrych materiałach to ......
magicadm napisał(a):samo sie nie zepsuje

<lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Krzysiek_1123 » 8 sty 2008, 00:35

ja jak kupilem mazde wymienialem pasek w firmia ktora kiedys byla serwisem mazdy nie wiem czemu juz nie jest teraz zajmuja sie naprawami wszystkich aut
ale nie o to chodzi
robilem tam bo znajomy jest tam mechanikiem
no i wiadomo odrazu gadka pasek tylko oryginal napinacz to samo rolki moga byc zamienniki
nie wiem jak z pompa czy byla wymieniona bo to bylo 3 laa temu musze luknac w papiery
podobno pasek ma oryginal bo za same czesci do rozrzadu zaplacilem wtedy prawie 2000zl

i w zwiazku z tym ma pytanie co ma byc na pisane na pasku zeby byc pewnm ze to oryginal??
bo chcialem to skontrolowac zeby sie nie okazalo ze mi jakies gowno wcisneli
a na tym pasku juz prawie 60tys zrobilem wiec jak by nie patrzył na podróbe to zbliża sie czas zerwania
wole nie ryzykowac
Ostatnio edytowano 8 sty 2008, 22:05 przez Krzysiek_1123, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Krzysiek_1123 » 8 sty 2008, 00:39

a no na koniec powiedzieli mi zeby nie dociagac do 90tys tylko przy 80tys wymienic bo one pekaja i robia maly burdel pod klawiatura
wiec mam nadzieje ze nie polecieli w kule i nie przewalili
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez topik » 8 sty 2008, 01:50

Krzysiek_1123 napisał(a):co ma byc na pisane na pasku zeby byc pewnm ze to oryginal??


Witam!Unitta RF2A-12-205 lub 205A lub 205B
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez magicadm » 8 sty 2008, 20:06

Krzysiek_1123 napisał(a):rolki moga byc uzywki

:|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Krzysiek_1123 » 8 sty 2008, 22:07

magicadm napisał(a):Krzysiek_1123 napisał:
rolki moga byc uzywki


to bylo przejezyczenie juz zmienilem
jednak pisanie co czegos z sensem w nocy jest nie wykonalne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2006, 01:24
Posty: 77
Skąd: Radom\Wroclaw
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.

Postprzez kiniu » 1 lut 2008, 23:35

witam
przepraszam, że wtrące, ale czym w takim razie jest spowodowanie słuszczanie sie wałka rozrządu??
Jetem nowy na forum więc dopiero wdrażam się w Wasze tematy, bo w najblizszym czasie planuje zakup M6 w dieslu
pozdrawiam <jupi>
kiniu
 

Postprzez magicadm » 1 lut 2008, 23:39

kiniu napisał(a):czym w takim razie jest spowodowanie słuszczanie sie wałka rozrządu??

Wada materiałowa wynikająca z najprawdopodobniej z błędu w procesie technologicznym.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 1 lut 2008, 23:41

magicadm napisał(a):Wada materiałowa wynikająca z najprawdopodobniej z błędu w procesie technologicznym
W szostkach tez sie łuszczą :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez malczik » 24 maja 2009, 21:46

Witam

Niestety stało się i zerwał mi się pasek rozrządu zanim zdążyłem wymienić (czekałem do wypłaty). :(
W każdym razie muszę zrobić remont silnika.

Jestem z Krakowa i niestety moje doświadczenia z ASO są nie najlepsze, głównie jeśli chodzi o fachowość poczynań szanownych serwisantów, a mój mechanik stwierdził ze się nie podejmie.

Czy możecie polecić jakieś dobre warsztaty w Krakowie gdzie mógłbym zrobić ten remont?
No i czy lepiej robić remont czy po prostu poszukać silnika?

Aha, silnik to 2.0 DiTD, 101 KM, wersja japońska, 2002 rok

Będę wdzięczny za poradę
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 17:14
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy, 2.0 DiTD, 2002

Postprzez thy » 24 maja 2009, 22:14

Jak to mawiają... zrobisz remont, zapłacisz (czego nie życzę) niewiele mniej jak za używkę nieznanego pochodzenia co gorsza w niewiadomym stanie... ALE silnik będziesz miał zrobiony na 100%.

Napisz czy miałeś ORI częsci? przy jakim przebiegu to się stało?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez malczik » 24 maja 2009, 22:18

Wszystko jest na oryginałach. Jezdżę już nią rok i zero większych problemów.
Olej i filtry regularnie zmieniałem. Ogólnie jeżdżę bardzo dużo.
Tylko akurat finansowo słabiej było ostatnio i dlatego przeciągnałem. Teraz mam nauczkę :)

A przebieg to 184 tysie. Z tego co czytałem to przy 180 powinienem zmienić.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 17:14
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy, 2.0 DiTD, 2002

Postprzez poflek » 24 maja 2009, 22:23

malczik, doklejam do istniejącego już wątku. Następnym razem proszę o poszukanie przed założeniem nowego tematu.

Co do remontu to musisz wymienić urwane dźwigienki zaworowe i rozrząd (co i tak musiałeś zrobić) więc totalnie nie opłaca się kupować drugiego silnika.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez malczik » 24 maja 2009, 22:59

No z tego co widziałem kolega jn422 wyskoczył z 3800
a silniki tego rocznika można za 2500 – 3000 kupić, stąd pytanie.

Nie wiem jeszcze dokładnie co się stało, ale zakładam że podobnie jak u kolegi jn422.
No to jeśli to jest "mało się dzieje" to co jak się poważnie zrypie?

W każdym razie, będę wdzięczny za info o polecanych warsztatach w okolicach Krakowa.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 17:14
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy, 2.0 DiTD, 2002

Postprzez poflek » 24 maja 2009, 23:20

malczik napisał(a):No z tego co widziałem kolega jn422 wyskoczył z 3800

Z tego co widzę to kilka rzeczy można z jego listy zaliczyć do kategorii "wymiana przy okazji" a nie jako uszkodzone w wyniku zerwania paska (wałek, uszczelniacz, uszczelka, paski klinowe....)

malczik napisał(a):Nie wiem jeszcze dokładnie co się stało, ale zakładam że podobnie jak u kolegi jn422.

malczik, najpierw to się dowiedz co się stało, wystarczy odkręcić kilka śrubek M6 podnieść pokrywę zaworów i będziesz wiedział. Bo gdybanie tutaj nic nie da.

malczik napisał(a):a silniki tego rocznika można za 2500 – 3000 kupić, stąd pytanie.

W którym na wstępie zmienisz rozrząd za ok 1300 + robocizna + koszt przekładki... 4000 – 5000, więcej ?
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez malczik » 24 maja 2009, 23:53

No dobra przyznaję, z tym silnikiem to było głupie pytanie :)
W zasadzie sam sobie już po zastanowieniu odpowiedziałem

A co do odkręcania śrubek, no to nie będę ukrywał że nie jestem jakimś guru mechaniki.
Pokrywę mogę zdjąć, ale i tak nie będę wiedział jak się poszczególne części nazywają.
Aczkolwiek spróbuję i nie omieszkam się podzielić.

Z lektury forum niestety wynika, że Kraków zbyt przyjaznym miastem dla Mazd nie jest...
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 17:14
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy, 2.0 DiTD, 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323